ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH

Terraformacja Marsa

8.79 / 34 głosy
SGP RANKING
0
FANI
11
OPINIE
2

Opis:

W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.

Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik.

W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.

Czas odmierza się w Pokoleniach.

  • Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności,
  • następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty.
  • W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują.
  • W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.

Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.

Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0˚C (+8˚C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!

Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.

Zawartość pudełka:

  • instrukcja
  • plansza
  • 5 planszy graczy
  • 233 karty
  • 400 znaczników
  • 80 kafelków

źródło opisu: http://www.rebel.pl
źródło okładki: https://boardgamegeek.com

Podstawowe informacje:

Nr BGG
167791
Typ
Podstawka
Alternatywna nazwa
Terraforming Mars
Pierwsze wydanie (rok)
2016
Polskie wydanie (rok)
2016
Projektant
Jacob Fryxelius
Artysta
Daniel Fryxelius
Isaac Fryxelius
Wydawca
FryxGames
REBEL.pl
Schwerkraft-Verlag
Stronghold Games
Gracze od
1
Gracze do
5
Wiek od
12
Czas rozgrywki od (minut)
90
Czas rozgrywki do (minut)
120
Kategoria
Gra ekonomiczna
Gra strategiczna
Mechanika
Card Drafting
Hand Management
Tile Placement
Variable Player Powers

Linki:

1    
1
Recenzja na blogu Big Bad Dice 2016-09-21 20:55:51
http://bigbaddice.pl/terraformacja-marsa-recenzja/
0    
2
Recenzja na blogu Blog na wolny czas 2016-11-15 20:57:31
http://blognawolnyczas.blogspot.com/2016/11/terraformacja-marsa-kierunek-czerwona.html
0    
3
Recenzja gry w czasopiśmie Rebel Times Nr 109/2016 2017-03-16 20:34:48
https://www.rebel.pl/x.php/193/Rebel-Times.html
0    
4
Recenzja na blogu Angry Boardgamer 2017-04-18 20:35:55
http://angryboardgamer.pl/terraformacja-marsa/

Brak pozycji.

Brak pozycji.

Konop1992 2017-09-24 12:34:07
Gra wydała mi się bardzo skomplikowana i nudna. Instrukcja jest okropna, polecam obejrzeć filmiki na yt i nawet jej (instrukcji) nie dotykać. U nas (4 osoby) gra wyglądała tak, że każdy mówił co robi, a wszyscy inni planowali w tym czasie nie zwracając uwagi na osobę, która wykonuje ruch. Kosteczki wyglądają wspaniale, ale co rundę jest mnóstwo liczenia, kto dostaje ile jakiego surowca i rozdawanie tego wszystkiego czyni grę nudną. Przez większość czasu liczy się kosteczki. Przy tych wszystkich zasadach łatwo jest o jakiejś zapomnieć, co nam się zdarzyło. Przy tym całym skomplikowaniu aż chciałoby się przenieść ją na komputer, żeby to nie ludzie musieli liczyć, rozdawać i pamiętać o wszystkich zasadach. Szkoda, bo koncepcja gry jest bardzo fajna.
Mordin 2017-01-03 11:31:30
Świetna gra euro - mimo swojego gatunku twórcom udało się uchwycić naukowy klimat eksploracji Marsa w niedalekiej przyszłości. Na kartach wiele ciekawych opisów wynalazków czy procesów naukowych (moje ulubione niesporczaki czy marsjańskie krowy), które zapewne niedługo z "fiction" staną się "science". Fajna mechanika - wymagająca - jednak dająca sporo satysfakcji w budowaniu silniczków punktowych. Polecam grę dla wielbicieli powieści sf w stylu "Trylogii marsjańskiej" K.S. Robinson, "Luna to surowa Pani" R.A. Heinleina czy innych klasycznych tytułów o wczesnej eksploracji kosmosu przez człowieka.