ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH

Neuroshima Hex!

8.66 / 87 głosów
SGP RANKING
0
FANI
46
OPINIE
5

Opis:

Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.

Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.

Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

Zawartość pudełka:

  • plansza
  • 35 żetonów armii Posterunku,
  • 35 żetonów armii Molocha,
  • 35 żetonów armii Hegemonii,
  • 35 żetonów armii Borgo,
  • 8 znaczników armii,
  • 8 znaczników ran,
  • 4 liczniki obrażeń,
  • 55 kart z hexogłówkami,
  • instrukcja

źródło opisu: http://portalgames.pl/
źródło okładki: https://boardgamegeek.com

Podstawowe informacje:

Nr BGG
21241
Typ
Podstawka
Alternatywna nazwa
Neuroshima Hex!
Pierwsze wydanie (rok)
2006
Polskie wydanie (rok)
2006
Projektant
Michał Oracz
Artysta
Mateusz Bielski
Piotr Cieśliński
Piotr Foksowicz
Jakub Jabłoński
Tomasz Jędruszek
Łukasz Lalko
Wydawca
FunBox Jogos
Heidelberger Spieleverlag
HomoLudicus
IELLO
Portal Games
Rocks Games
Stratelibri
Z-Man Games
Gracze od
2
Gracze do
4
Wiek od
10
Czas rozgrywki od (minut)
45
Czas rozgrywki do (minut)
90
Kategoria
Gra strategiczna
Mechanika
Hand Management
Hex-and-Counter
Player Elimination
Tile Placement
Variable Player Powers

Powiązane gry:

7.69 / 16 głosów
5 / 2 głosy
7.9 / 10 głosów
7.91 / 11 głosów
8.62 / 13 głosów
8.54 / 13 głosów
7 / 3 głosy
8 / 8 głosów
8.18 / 11 głosów
8.54 / 13 głosów
7 / 5 głosów
7 / 3 głosy
7.14 / 7 głosów
8.29 / 7 głosów
8.33 / 6 głosów
7.67 / 6 głosów
8 / 7 głosów
6.5 / 2 głosy

Linki:

1    
1
Recenzja gry Neuroshima Hex 3.0 na blogu Big Bad Dice 2017-04-27 07:28:30
http://bigbaddice.pl/neuroshima-hex-3-0-recenzja/
0    
2
Neuroshima Hex, czyli postapokaliptyczne starcie! - recenzja na blogu Gra Wstępna 2016-11-29 19:43:41
http://gra.wstepna.pl/gry/neuroshima-hex/
0    
3
Recenzja gry w czasopiśmie Rebel Times Numer 80/2014 2017-03-14 20:57:20
https://www.rebel.pl/x.php/193/Rebel-Times.html
0    
4
Recenzja gry w czasopiśmie Rebel Times Numer 10/ 2008 2017-03-14 21:01:05
https://www.rebel.pl/x.php/193/Rebel-Times.html

Brak pozycji.

Brak pozycji.

McGree 2017-03-01 10:37:30
Gra znakomita. Zdecydowany przerost tresci nad forma. Duza regrywalnosc i mnostwo mozliwosci przy minimalnej ilosci komponentow. Bardzo dobra cena w stosunku do jakosci i poziomu satysfakcji. Zdecydowanie pozycja obowiazkowa dla lubiacych strategie i taktyke.
Gra Wstepna 2017-01-02 16:39:05
Jeśli lubicie bitewne, taktyczne gry z dużą dawką negatywnej, bezpośredniej interakcji to zdecydowanie Neuroshima Hex przypadnie wam do gustu. Rozgrywka jest idealnie skrojona dla dwóch graczy. Mroczny, postapokaliptyczny klimat, suche, taktyczne kombinowanie, zabij lub daj się zabić. Jest tutaj bardzo dużo myślenia i liczenia. Często nie od razu widzimy efekty swoich działań, bo musimy oddać kilku żołnierzy aby zyskać więcej w długiej perspektywie. Neuroshima Hex to bardzo solidna pozycja w świecie gier. Pozycja, której trzeba przynajmniej spróbować, a wielu z was pewnie zakocha się w niej od pierwszego wejrzenia! Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)
Szazon 2016-03-15 13:00:26
Neuroshima Hex! 3.0 – czyli... i wszystko jasne! Plusy: 1. Mechanika 2. Zróżnicowane strony konfliktu 3. Proste zasady (świetnie napisana instrukcja) 4. Złożona strategia 5. Solidne wykonanie 6. Grafiki 7. Dodatki 8. Skalowalność 9. Czas rozgrywki Minusy: 1. Brak Neuroshima Hex! to tytuł którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Gra to genialne połączenie prostych zasad i złożonych strategii które rozwijamy z każdą kolejną rozgrywką. Neuroshima to idealne rozwiązanie dla osób które szukają strategii której rozegranie nie będzie ciągnąć się w nieskończoność. Prostota zasad (ogromny plus za instrukcję) pozwala zasiąść do gry nawet z kimś kto nie obcuje na co dzień z planszówkami. Ten tytuł powinien być na półce każdego 9/10
madeusz 2016-02-23 22:14:58
Gra jest czymś zupełnie innym niż inne tytuły dostępne na rynku. Każda armia przedstawiona jest w postaci 35 żetonów i, mówiąc całkiem serio, żaden żeton nie jest zbędny, każdy się przydaje. Poza tym każda z czterech dostępnych armii jest zupełnie inna, ma inne umiejętności i cechy. Klimat postapokaliptyczny nie każdemu pasuje, ale w trakcie gry większość graczy jest oczarowana zwinnością i płynności rozgrywki. No i ze względu na losowy dociąg żetonów, nigdy nie wiadomo, co się za chwile stanie. Jak dla mnie to idealna gra taktyczna, dla każdego kto lubi dynamicznie zmieniającą się sytuację na planszy.
Mintajos 2016-02-16 12:30:02
Jesteś fanem postapo? Lubisz jak trybiki działają na pełnych obrotach?Musisz tą grę w swojej kolekcji posiadać:) Bitwa zagrana wroga armia padnie na kolana:)