ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH

Martwa Zima: Gra rozdroży

8.7 / 33 głosy
SGP RANKING
0
FANI
11
OPINIE
5

Opis:

Gra planszowa, w której gracze poprowadzą grupkę ocalałych, starających się przetrwać to piekło. Aby osiągnąć ostateczne zwycięstwo, zmuszeni będą dbać nie tylko o dobro kolonii, ale także o swoje własne interesy. Te nie zawsze idą ze sobą w parze. Doskonała mechanika, jakość wydania i - przede wszystkim - unikalna atmosfera narastającej psychozy, dostarczą śmiałkom niepowtarzalnych wrażeń.

Gra dziesiątek decyzji i moralnych rozdroży. Niejednokrotnie postawicie na szali dobro kolonii, swoje własne, życie i śmierć, prawdę i fałsz. Zanim zostawicie kogoś na pewną śmierć, zanim zdradzicie, pomożecie nieznajomemu czy rzucicie się z odsieczą uwięzionym przyjaciołom, pomyślcie czym taki wybór może się skończyć i jak odbiorą go pozostali...

Gra przesiąknięta jest klimatem narastającej psychozy, wzajemnych oskarżeń i beznadziei. Wymaga ciągłej obserwacji pozostałych, wietrzenia spisków, zdrad i pilnowania swoich interesów, przy jednoczesnym dbaniu o przetrwanie kolonii. Napięta atmosfera, dojmujący mróz, oraz drepczące wokół zombie na pewno nie ułatwią zadania.

Zawartość pudełka:

  • 10 dwustronnych kart celu głównego
  • 24 karty ukrytych celów
  • 10 kart ukrytych celów zdrajcy
  • 10 kart ukrytych celów wygnańca
  • 30 kart ocalałych
  • 5 kart pomocy gracza
  • 1 znacznik pierwszego gracza
  • 165 kart przedmiotów
  • 20 kart zagrożeń
  • 80 kart rozdroży
  • 25 znaczników obrażeń
  • 20 znaczników darmozjadów
  • 20 znaczników żywności
  • 20 znaczników hałasu
  • 20 znaczników barykady
  • 30 kartonowych figurek zombie
  • 20 znaczników zombie
  • 30 kartonowych figurek ocalałych
  • 60 plastikowych podstawek
  • 30 kości akcji
  • 6 kart lokacji,
  • 6 znaczników głodu
  • 2 znaczniki toru
  • 1 kość ryzyka
  • 1 plansza kolonii
  • 1 instrukcja

źródło opisu: www.factorycube.com i www.rebel.pl
źródło okładki: https://boardgamegeek.com

Podstawowe informacje:

Nr BGG
150376
Typ
Podstawka
Alternatywna nazwa
Dead of Winter: A Crossroads Game
Pierwsze wydanie (rok)
2014
Polskie wydanie (rok)
2015
Projektant
Jonathan Gilmour
Isaac Vega
Artysta
David Richards
Fernanda Suarez
Peter Wocken
Wydawca
Arclight
Cube Factory of Ideas
Edge Entertainment
Galápagos Jogos
Game Harbor
Gemenot
Heidelberger Spieleverlag
MINDOK
Plaid Hat Games
Raven Distribution
Gracze od
2
Gracze do
5
Wiek od
14
Czas rozgrywki od (minut)
45
Czas rozgrywki do (minut)
210
Kategoria
Gra przygodowa
Mechanika
Action Point Allowance System
Area Movement
Co-operative Play
Dice Rolling
Hand Management
Variable Player Powers
Voting

Powiązane gry:

Linki:

0    
1
Recenzja Martwa Zima - Blueberrypuddingcake 2017-01-15 21:36:10
https://www.youtube.com/watch?v=KxO_isWnTBE
0    
2
Recenzja gry w Rebel Times Numer 93/2015 2017-03-14 22:00:05
https://www.rebel.pl/x.php/193/Rebel-Times.html

Brak pozycji.

0    
1
Martwa zima - instrukcja Robert 2016-03-12 08:33:46
http://www.factorycube.com/files/gameFiles/15718dd33a2b90e7a7be5670983f6129.pdf
0    
2
Instrukcja Martwa Zima - Blueberrypuddingcake 2017-01-15 21:36:47
https://www.youtube.com/watch?v=6EiCQm5yiMI&feature=share

Brak pozycji.

Shater 2016-07-06 00:10:23
Uwielbiam tą grę. OD momentu kiedy zobaczyłem jej recenzje, wiedziałem że trafi na moją półkę. Właściwie to była pierwsza gra planszowa którą kupiłem. Miałem już czas sprawdzić ją chyba pod każdym względem. Zaczynając na grach kooperacyjnych ze znajomym podczas zwykłych odwiedzin, po grę w 7 osób bo nie chcieliśmy żeby ktoś musiał się przyglądać jak reszta się bawi. Za każdym razem świetnie się sprawdziła. Zarówno w trybach kooperacyjnych jak i "Zdrajcy". Pomysł na to by zarówno "Zdrajca" jak i pozostali gracze mieli misje osobiste zasługuje na najwyższe noty. Nie raz spotkałem się z sytuacją żeby gracz NIE BĘDĄCY ZDRAJCĄ spowalniał grę pozostałym żeby mieć czas na ukończenie własnej misji osobistej. Zaś fakt że osoba wygnana z koloni nie odchodzi od stołu jest po prostu wyśmienity. Bo co to jest za przyjemność z gry kiedy znajomi wyrzucą Ciebie z koloni i do końca gry jedyne co możesz zrobić to podawać im herbatę. Instrukcja jest bardzo przyjemnie napisana i będąc osobą zieloną w grach planszowych zrozumiałem ją bez trudu. Opisy scenariuszy i karty rozdroży bardzo budują klimat. Dzięki czemu nie raz znajomy napełnił naszą klonie darmozjadami tylko dlatego że pozostawianie grupy dzieci na śmierć było by sprzeczne z jego zasadami. Osobiście polecam tą grę dla osób kochających klimatyczne gry z potajemną rywalizacją (u mnie wygrywają TYLKO osoby które wykonają zadania osobiste) jak również trywialnymi do nauki zasadami.
Kazoo4gt 2016-06-28 15:34:15
Dla mnie ta gra jest genialna. Fajnie czuć klimat. Przy 3 grze robisz już wszystko z automatu odkładając instrukcję na bok. Genialna zabawa zaczyna się od 4 graczy. Przyznam, że rozumiem wszystkie Vblogi które dawały wysokie oceny dla tej planszówki. Geniusz :)
Sandersik 2016-04-22 09:52:27
U nas w domu od kilku miesięcy hit. Gramy często, gramy dużo i bawimy się świetnie. Sprawdza się praktycznie w każdym gronie i każdy kto z nami zagrał, chciał zagrać jeszcze raz. Genialny klimat, proste zasady i ciekawe rozwiązania (głównie chodzi o karty rozdroży, które potrafią nieźle namieszać, ale też tworzą historie, które wspomina się długo po zakończeniu rozgrywki *) sprawiają, że ciężko obok tej gry przejść obojętnie. Koniecznie grajcie wykorzystując motyw zdrajcy - MZ dopiero wtedy pokazuje pazur :) *np. w wyniku jednej karty rozdroży spotkaliśmy Earla i jego kumpla, los tak sprawił, że Earl nie przeżył i został przerobiony na konserwy (sic!), następna karta rozdroży poinformowała nas natomiast, że jest Boże Narodzenie i jeśli mamy odpowiednio dużo zapasów żywności, możemy podnieść morale organizując kolację wigilijną. Earl był wszystkimi 12 potrawami... o.O
planszówkowy_dobromir 2016-04-20 09:16:25
Moje rozczarowanie -> miało być super, a jest całkiem przeciętne. Jeśli ktoś zaproponuje to nawet zagram, ale sam z własnej woli tego proponować nie będę - szkoda, zapowiadało się duuuuużo lepiej.
AxeL 2016-03-26 01:59:02
Trudno mi ocenić tą gre, bo z jednej strony duży potencjał, wiele dobrych pomysłów, rewelacyjny patent z kartami rozdroży, genialne wykonanie i super klimat... z drugiej strony... jest pare niedoróbek, które mam nadzieje zostaną poprawione w dodatku. Ponad to instrukcja w niektórych miejscach niejasna. np. - co gdy skończą się towary w którejś z lokacji (np w spożywczym), a my ciągle potrzebujemy np jedzenia z kart zagrożeń, przy 4-5 graczach to jest pewniak. - czy towary zużyte dla spełnienia warunków kart zagrożeń trafiają potem na śmietnik? (jeśli tak to przy większej liczbie graczy nie da się zapanować nad śmieciami). - motyw zdrajcy również powinien zostać nieco dopracowany, to trochę bez sensu, że jak ktoś zostaje wykryty i wydalony z kolonii, musi wziąć sobie karte zupełnie nowych celów i od nowa zacząć je zbierać, nawet jeśli to 1 tura przed końcem gry. Rola zdrajcy powinna być bardziej elastyczna i dać większe pole do działania jak i do blefu... podobnie jak w Battlestar Galactica. Fajnie też jakby tożsamości (również zdrajcy) zaczęły być odkrywane z czasem, a np skompletowanie jakiegoś celu indywidualnego przed wykonaniem zadania grupy dawałoby Ci jakieś benefity zwiększające Twoje możliwości również na tle dalszej pomocy drużynie... bez tego nie wiadomo do końca po co to zbieractwo. - czy mam obowiązek zawsze przyjmować ocalałych, gdy trafię na ich kartę, czy też mogę zignorować taką kartę? (inaczej liczba darmozjadów jest nie do ogarnięcia). - z tą kostką też powinna być jakaś dodatkowa forma bronienia się przed sytuacją gdy ktoś wchodzi do lokacji z ludźmi i zabija go zombie... bo tak, można skończyć fajnie się zapowiadającą gre ... nagle w 10 sekund. - karty zagrożeń powinny wprowadzić coś ciekawszego niż za każdym razem przeszukiwanie magazynów za towarem z danej kategorii Reasumując świetna gra!! ... mega potencjał, ale czekam na mam nadzieje dobry dodatek, wtedy będzie 10/10 (teraz 7/10).