ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH

Runewars

0 / 0 głosów
SGP RANKING
0
FANI
0
OPINIE
1

Opis:

Niemal tysiąc lat temu czarodziej Timmoran stworzył potężny artefakt, zwany Kulą Niebios. Nie chcąc, by dostała się w ręce zła, czarodziej roztrzaskał Kulę, a okruchy kazał rozproszyć po najdalszych zakątkach Mennary. Fragmenty ukryte w Terrinoth trafiły potem w łapy smoków, które wyryły na nich potężne runy. Dziś nieumarłe legiony Waiqara Zdrajcy, Elfy Latari, krwiożercze hordy Uthuk Y’llan oraz rycerze Namiestników Daqana gotują się do walki na śmierć i życie. Nadszedł czas Wojen Runów – straszliwego konfliktu o naznaczone przez smoki okruchy Kuli Niebios. Albowiem tylko moc smoczych runów zapewnić może potęgę konieczną do podbicia krainy Terrinoth, a potem – całej Mennary.

W grze planszowej Runewars każdy z dwóch do czterech graczy staje na czele potężnego imperium jednej z fantastycznych ras i zmaga się z przeciwnikami o zwierzchność nad krainą.Jednakże podbój Terrinoth nie jest prosty. Każda frakcja musi zgromadzić armie, pozyskać dla swojej sprawy dzielnych bohaterów, poszukujących potężnych artefaktów i ułożyć się z innymi mieszkańcami krainy, umiejętnie łącząc dyplomację i talenty bojowe. Rasa, która do perfekcji opanuje sztukę podboju, wypełni bohaterskie misje i zdobędzie cenne surowce, zdoła zgromadzić święte smocze runy i z ich pomocą zjednoczyć całą krainę Terrinoth pod własnym sztandarem. Ponad 190 szczegółowo wykonanych, plastikowych figurek, setki kart i żetonów, modułowa plansza oraz otwarta konstrukcja sprawiają, że Runewars to idealna gra dla każdego miłośnika fantastycznych imperiów.

 Zawartość pudełka: 

  • 196 plastikowych figurek
  • 12 plastikowych łączników
  • 16 żetonów aktywacji
  • 1 znacznik bitwy
  • 7 żetonów miast
  • 26 żetonów obrażeń
  • 8 znaczników pokonanych bohaterów
  • 20 żetonów ulepszeń
  • 35 żetonów odkryć
  • 4 znaczniki przygotowania królestw
  • 40 żetonów wpływów
  • 13 dużych płytek mapy
  • 12 wskazówek surowców
  • 38 żetonów runów
  • 16 żetonów twierdz
  • 24 żetony szkolenia
  • 4 arkusze frakcji
  • 4 arkusze pomocy
  • 32 karty rozkazów
  • 24 karty misji
  • 30 kart losu
  • 12 kart bohaterów
  • 3 karty tytułów
  • 16 kart celów
  • 25 kart nagród
  • 32 karty pór roku
  • 50 kart taktyki
  • 4 karty zwycięstwa
  • 12 podkładek surowców

źródło opisu i okładki: http://galakta.pl/

Podstawowe informacje:

Nr BGG
59294
Typ
Podstawka
Pierwsze wydanie (rok)
2010
Polskie wydanie (rok)
2013
Projektant
Corey Konieczka
Artysta
Kevin Childress
Jesper Ejsing
Moy Shin Hung
Andrew Navaro
Brian Schomburg
WiL Springer
Wydawca
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Giochi Uniti
Heidelberger Spieleverlag
Stupor Mundi
Wargames Club Publishing
Gracze od
2
Gracze do
4
Wiek od
14
Czas rozgrywki od (minut)
180
Kategoria
Gra przygodowa
Gra strategiczna
Mechanika
Area Control / Area Influence
Area Movement
Auction/Bidding
Modular Board
Simultaneous Action Selection
Variable Player Powers

Linki:

0    
1
Recenzja gry w czasopiśmie Rebel Times Numer 32/2010 2017-03-16 20:04:30
https://www.rebel.pl/x.php/193/Rebel-Times.html

Brak pozycji.

0    
1
Runewars - Instrukcja Robert 2016-04-09 17:19:00
http://galakta.pl/download/Runewars%20instrukcja.pdf

Brak pozycji.

Mordin 2017-01-04 13:45:30
Aktualnie jest to mój ulubiony, rozbudowany, strategiczny tytuł - rozgrywka na trzech graczy trwa około 5 godzin - na czterech - 6-7 a więc jest to gra, którą trzeba planować (zbierać ludzi i rezerwować czas - przynajmniej w moim wypadku) na tygodnie przed rozgrywką. Jednak warto - gra oferuje bardzo głęboką strategię przy eleganckiej mechanice, która pozwala na sprawną grę (bez ciągłego zaglądania do instrukcji) oraz możliwości realizacji różnych sposób dojścia do zwycięstwa. Do wykonania trudno się przyczepić - wszystko jest na wysokim poziomie. Co do mechaniki wskazał bym na dwie rzeczy, które można poprawić: 1. brak zasadniczych różnic między rasami co do zdolności - aktualnie wybór frakcji to w zasadzie tylko estetyka. 2. słaba mechanika z bohaterami - trochę jakby na doczepkę do głównej gry - szkoda, moim zdaniem zmarnowanego potencjału w tym zakresie. Mimo to gra jest bardzo dobra i gwarantuje dobrą, wymagającą zabawę. Istotne jest to, że nie jest w zasadzie możliwe wyeliminowanie gracza w trakcie gry przez co nie ma ryzyka, że jeden lub dwóch graczy po pechu lub złych decyzjach na początku tylko statystuje reszcie do końca rozgrywki (co jest bolączką innych podobnych tytułów, np Gry o Tron). Polecam dla doświadczonych graczy.