ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH
Powrót

Echa przeszłości

Data: 2017-08-12 Robert Deninis

Na trzeci kwartał bieżącego roku, wydawnictwo Galakta zapowiedziało polską wersję pierwszego zestawy mitów w cyklu Szlak do Carcosy do gry karcianej Horror w Arkham!

W Echach Przeszłości,  czekają na was skrywające mroczne tajemnice korytarze Stowarzyszenia Historycznego i liczne niebezpieczeństwa, których pokonanie będzie wymagało od was przezwyciężenie strachu i odkrycie w sobie niespodziewanych umiejętności.

 

Echa przeszłości

Kiedy Król w żółci zawitał do Arkham, zaniepokojeni towarzyszącymi sztuce incydentami poszliście na spektakl. To było preludium do serii szalonych wydarzeń, w które zostaliście wciągnięci. Nie jesteście w stanie wyrzucić tej traumy z pamięci i zarazem wiecie, że nie można zignorować fali licznych zaginięć, samobójstw i obłąkań, która pojawia się tam, gdzie sztuka jest wystawiana.

Z pewnością potężne, przedwieczne moce mają w tym swój udział, lecz w tej sprawie niczego nie można być całkowicie pewnym. Im dalej posuwa się śledztwo, tym więcej osobliwości wystawia na próbę wasze ciała i umysły. Ale czy porzucenie tego, co już zdołaliście odkryć, nie przyczyni się do nadejścia kolejnej zagłady? I dlaczego spektakl przyjechał z Paryża akurat do Arkham?

Jeśli istnieje jakiś związek między tą sztuką a Arkham, to jest tylko jedno miejsce, gdzie będziecie mogli dowiedzieć się czegoś więcej – Stowarzyszenie Historyczne Arkham.

Echach przeszłości zostały zaprojektowane z myślą o dwóch głównych konceptach – jednym z nim jest próba zachowania spokoju w obliczu narastającego zagrożenia, a w końcu także zupełnego chaosu. Zestaw wprowadza dla każdej z 5 klas badaczy nowe atuty z cechami Talent oraz Opanowanie. Te karty oprócz wspólnych cech i kosztu 1 łączy również słowo kluczowe Szybka oraz dostęp do dwóch ulepszeń umiejętności.

Aby karty weszły do gry, trzeba wcześniej je dobrać i opłacić ich koszt. Ponadto każda z kart zostaje w grze tak długo, jak badacz zachowuje opanowanie. Karty w grze działają tak samo jak stan psychiczny i emocjonalny w prawdziwym życiu. Zagrywając atut, badacz zyskuje spokój i klarowną percepcję. Ale utrata opanowania – np. otrzymanie obrażeń poczytalności – powoduje przypisanie pierwszego obrażenia na kartę i odrzucenie jej.

Jak można dokończyć śledztwo, gdy znienacka traci się grunt pod nogami? Jak rozwiać Wątpliwości, kiedy liczne przygody ogłupiają cię, rzucając w wir szaleńczych wydarzeń?

Takie sytuacje prowadzą do poczucia desperacji. Ale czasem desperacja może być jedynym wyjściem, jakie się ma. Badacze z Arkham są zwykłymi ludźmi stającymi naprzeciw potworów z innych wymiarów, rytualnej magii i starszych bogów. Ich talie nie są zbudowane wyłącznie z umiejętności i atrybutów siły – każdy ma też swoje słabości.

Jednak kiedy jest się zmuszonym przekroczyć własne granice wytrzymałości, może pojawić się promień nadziei. Adrenalina budzi instynkt przetrwania, świat jakby odrobinę zwalnia. Oczywiście wszystkie zagrożenia pozostają tak samo niebezpieczne, ale percepcja sytuacji w pewien sposób się klaruje.

Czasem jedynym sposobem na przetrwanie spotkania z milionem macek czy obłąkanymi kultystami jest nagły odwrót. Wtedy można odkryć w sobie ukryte zdolności sprinterskie, o jakich się nawet nie śniło.

Ten krok raczej nie pomoże zdobyć wskazówek, rozwiązać tajemnicy ani zabić potwora… ale czasem potrzebna jest chwila wytchnienia. A w Echach przeszłości 4 Desperackie karty umiejętności oferujące 4 różne symbole umiejętności są świetnym sposobem na zyskanie potrzebnego skupienia i wsparcia wykonywanego testu, kiedy twoja poczytalność jest na wyczerpaniu.

Co kryje się w Stowarzyszeniu Historycznym? Czy dowiesz się czegoś więcej na temat Króla w żółci? Z jakimi niebezpieczeństwami przyjdzie Ci się zmierzyć? Czy podczas konfrontacji uda Ci się przezwyciężyć strach i zachować opanowanie czy górę weźmie Desperacja, która wyzwoli niespodziewane umiejętności?

źródło: strona internetowa wydawnictwa Galakta

Skomentuj jako pierwszy