ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH
Powrót

Nowości od Zielonej Sowy

Data: 2018-04-15 Robert Deninis

"Książkowe" wydawnictwa coraz śmielej eksplorują bogaty świat planszówek. Pomimo, że priorytetem Zielonej Sowy nadal pozostają wartościowe książki, to stopniowo rozrasta się też katalog gier, ukazujących się nakładem wydawnictwa. A właśnie dołączyły do niego cztery kolejne tytuły, wszystkie autorstwa Anny Sobich-Kamińskiej.

Bug

Bug

Spróbuj zapamiętać wszystkie owady i kolory zmieniające się na kartach jak w kalejdoskopie i pokonaj swoich przeciwników w pasjonującym pojedynku! Wygra osoba, która wykaże się najlepszą pamięcią i spostrzegawczością. 

„Bug” to prawdziwy trening szarych komórek! Każdy z graczy musi zapamiętać jak najwięcej elementów (konkretne owady i konkretne kolory), które zostały przedstawione na odkrytych wcześniej kartach. Mają na to tylko od 10 do 30 sekund! Następnie gracze odkrywają kartę z pytaniem (np. ile było much? Ile było niebieskich owadów? Ile było zielonych pszczół?) i udzielają odpowiedzi. Osoby, które popełnią błąd muszą położyć przed sobą jeden ze swoich żeton – bugów. Oznacza to, że ma już jeden błąd. Wygra gracz, który będzie miał najmniej bugów* (błędów). 

To świetna zabawa dla całej rodziny. Dzięki prostym, ale wciągającym zasadom w grę mogą grać osoby w różnym wieku! Gracze również mogą wybrać jeden z dwóch wariantów: wariant podstawowy (dla dwóch do pięciu graczy) i wariant dwuosobowy (dla dwóch graczy - pojedynek z elementami blefu). 
Bug – owad (ang.) albo trudny do wykrycia błąd w programie komputerowym.

Wiek: 6+
Liczba graczy: 2-5 graczy
Czas gry: 15-20 min.

Czarodziejski labirynt

Czarodziejski labirynt

Wciel się w magicznego bohatera i zdobądź skarb!

Czeka Cię ryzykowna i kręta droga, która prowadzi przez magiczny, zielony labirynt. Jednak bądź ostrożny! Nie wpadnij w dzikie pnącza, bo o zdobyciu skarbu będziesz mógł zapomnieć…

„Czarodziejski labirynt” to ciekawa gra jednoosobowa (możliwy również wariant dwuosobowy), w której liczy się spostrzegawczość, umiejętność dobrego planowania i zdolność logicznego myślenia. Gracz wciela się w czarownicę lub czarodzieja. Aby wygrać, trzeba zdobyć skarb. W tym celu przekręca się lub przestawia kafelki tak, aby utworzyły drogę, która do niego prowadzi. Gra umożliwia zabawę w różnych wariantach i na różnych poziomach trudności. Dzięki temu każda rozgrywka jest inna!

Wiek: 6+
Liczba graczy:1-2 graczy
Czas gry: 10-20 min.

Misia i jej mali pacjenci:  Klinika Młodego Weterynarza

Misia i jej mali pacjenci: Klinika Młodego Weterynarza

Baw się świetnie z Misią, pieskiem Popikiem i innymi przesympatycznymi bohaterami książek z serii „Misia i jej mali pacjenci”!

Marzysz o tym, aby pomagać potrzebującym zwierzętom? Zagraj w wyjątkową grę rodzinną i wspólnie z małą weterynarz Misią ratuj chore zwierzęta w Lipowej Klinice.

Gra zawiera 34 wyjątkowo pięknie ilustrowane karty. Każdy z graczy otrzymuje swoją kartę z Lipową Kliniką. Następnie gracze odkrywają kolejne karty i podejmują decyzję, które zwierzę chcą leczyć. Za wyleczone zwierzęta gracze otrzymują punkty – kto zdobędzie ich najwięcej, zwycięża.

Wiek: 4+
Liczba graczy: 2-4 graczy
Czas gry: 10-15 min.

Odkrywcy: Sahara

Odkrywcy: Sahara

Zostań odkrywcą fascynującej gorącej Sahary i poznaj niezwykłe zwierzęta, które ją zamieszkują! 
Nie pozwól, żeby szczęście decydowało za Ciebie – wykaż się sprytem i spostrzegawczością godną najodważniejszego podróżnika! 

„Odkrywcy: Sahara” to wyjątkowa kafelkowa gra rodzinna. Gracze losują, a następnie dokładają kafelki z pustynnymi zwierzętami, tak aby zdobyć jak najwięcej punktów. W rozgrywce liczy się taktyka oraz umiejętność planowania. O zwycięstwie może również przesądzić użycie magicznych talizmanów… 

„Sahara” to drugi, po „Amazonii”, tytuł w serii „Odkrywcy”. Wykorzystując wybrane kafelki i talizmany, obie gry można ze sobą połączyć! Dzięki temu zabawa będzie dłuższa i jeszcze bardziej urozmaicona.

Wiek: 6+
Liczba graczy: 2-5 graczy
Czas gry: 40-60 min.

źródło: strona internetowa wydawnictwa Zielona Sowa

Skomentuj jako pierwszy