ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH
Powrót

Planszówka zaprojektowana przez pasjonata gier wskoczy na półkę Empiku

Data: 2019-03-15 Robert Deninis

Jak najszybciej dotrzeć do mety i zaliczyć przy tym jak najmniej kolizji – takie zadanie stoi przed uczestnikami gry w „Balony”. To zwycięski projekt wyłoniony z ponad 100 prototypów nadesłanych w ramach konkursu „Stwórz grę i wskocz na półkę w Empiku”. Gra będzie miała swoją premierę jesienią podczas empikowego Festiwalu Gier Planszowych.

Najlepsza planszówka

Projekt zwycięskiej gry „Balony”

Przy wyborze zwycięskiej gry jury w składzie: Maciej Wrzosek (Empik), Filip Miłuński (Lucky Duck Games) oraz Marek Baranowski i Michał Herman (FoxGames), kierowało się kilkoma kryteriami – interesujący pomysł, spora dawka losowości, mało skomplikowane zasady. – Gra rodzinna powinna być uniwersalna, czyli tak skonstruowana, żeby mogły w nią zagrać dzieci ośmioletnie i starsze, które posiadają już umiejętności czytania i liczenia; żeby mogli w nią zagrać dorośli, a także żeby dzieci i dorośli mogli zagrać razem – mówi Filip Miłuński i zapewnia, że zwycięskie „Balony” spełniają wszystkie te kryteria. Pochodzący z Gdańska laureat – Grzegorz Buźniak – w swoim projekcie połączył grę kościaną i wyścigową. Na początku rozgrywki uczestnicy w tajemnicy poznają kolor swojego balonu. Zadanie polega na tym, żeby jak najszybciej dotrzeć do mety, ale zaliczyć przy tym jak najmniej kolizji, bo te przyniosą punkty karne. W swojej kolejce gracz rzuca kostkami i w ciągu 30 sekund przydziela je do odpowiednich balonów, nadając im tym samym kierunek lotu. Gra przed wysłaniem na konkurs przeszła ponad trzydzieści testów, a rozmiar i wygląd planszy zmieniał się kilkukrotnie. 52-letni autor zwycięskiego projektu pasjonuje się planszówkami od dzieciństwa, kiedy to – jak mówi – największymi hitami były: „Bitwa morska” oraz „Manewry morskie”. Obecnie najczęściej rozgrywam „Zimną wojnę”, „Memoir 44”, a także przygodowe „Teby”, czy „Pompei”. Moje najnowsze odkrycie to karcianki: „Asy przestworzy” i „Wiarusi”. O konkursie na grę dowiedziałem się od przyjaciela podczas jednego ze spotkań przy planszy. Obaj postanowiliśmy wysłać swoje prototypy – mówi Grzegorz Buźniak i dodaje – Pomysł „Balonów” zrodził się dwa lata temu, gdy pewnego pogodnego dnia byłem świadkiem prawdziwych zawodów balonowych. Premiera gry odbędzie się podczas Festiwalu Gier Planszowych w salonach sieci Empik, który startuje w październiku.

Konkurs na rodzinną grę planszową

„Stwórz grę i wskocz na półkę Empiku” to pierwsza edycja konkursu organizowanego przez Grupę Wydawniczą Foksal, której partneruje Empik. Konkurs został ogłoszony podczas ubiegłorocznego Festiwalu Gier Planszowych. Nagroda w postaci wydania zwycięskiej gry, promocji tytułu oraz gaży autorskiej skusiła wielu pasjonatów planszówek. Poziom nadesłanych prac był bardzo wysoki i wyrównany. W przeszłości miałem już przyjemność brać udział jako juror w kilku tego typu konkursach. Muszę szczerze przyznać, że ten był najlepszy, jeśli chodzi o poziom nadesłanych prac. Z ponad setki gier wybraliśmy nasze TOP 5, a każdy z tych tytułów, po włożeniu odpowiedniej ilości pracy wydawniczej, nadałby się do wydania jako produkt rynkowy – mówi Michał Herman, juror i redaktor prowadzący FoxGames. Po wstępnej selekcji i wielu dyskusjach, do ścisłego finału zakwalifikowano najciekawsze prototypy, które zostały dokładnie ograne i przetestowane przez jury. Zwycięski projekt – „Balony” – w październiku wskoczy na półkę Empiku.

 

Empik to jedna z najlepiej rozpoznawalnych polskich marek, obecna na rynku od 70 lat. Pomaga każdemu odkrywać i rozwijać pasje – niezależnie od tego czy to sport, literatura, ogród czy wystrój wnętrz. Daje najszerszy i kompleksowy wybór jakościowych produktów z wielu dziedzin – nie tylko książek, płyt, filmów, gier planszowych, biletów na wydarzenia, artykułów kreatywnych czy zabawek, ale również dodatkowo online: produktów i akcesoriów sportowych, do domu, elektronicznych i dla dzieci. Odbiorcy Empiku mogą liczyć na fachową pomoc, poradę w wyborze i informacje o oferowanych artykułach a także na ciekawe, spersonalizowane inspiracje zakupowe w programie Mój Empik. Organizowane przez Empik wydarzenia - tj. spotkania autorskie, różnego rodzaju warsztaty, wystawy, koncerty, dyskusje - pobudzają pasje i wzbogacają codzienność. Jako jeden z nielicznych sklepów Empik działa wielokanałowo – poprzez sieć salonów stacjonarnych, sklep internetowy – jeden z największych w Polsce, istniejący od 20 lat i aplikację mobilną, inspirując do dzielenia się radością i pasją z innymi.

źródło: informacja prasowa

Skomentuj jako pierwszy