ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH
Powrót

Plany wydawnicze Rebela na 2016 r.

Data: 2016-01-01 Robert Deninis

Wydawnictwo Rebel zaprezentowało listę kilkunastu gier, które ukażą się ich nakładem w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Tytuły są na tyle zróżnicowane, że zarówno fani gier lżejszych, imprezowych czy cięższych tytułów znajdą coś dla siebie.

W styczniu ukażą się:

  • Szeryf z NottinghamSzeryf z Nottingham to ekscytująca gra blefu, przekupstwa w której gracze na przemian stają się raz to przemytnikami, a raz samym szeryfem miasta Nottingham, który za wszelką cenę stara się im przeszkodzić. Jako przemytnik, Twoim zadaniem będzie przemycenie do miasta jak największej ilości kontrabandy.
  • Kamienie w kieszenie - Kamienie w kieszenie to szybka, prosta gra, zasady da się wytłumaczyć w mniej niż minutę. Gracze jednocześnie będą wskazywać grzyby, na których rosną kamienie szlachetne, ale zbiorą je tylko Ci gracze, którzy jako jedyni wskazali danego grzyba. Kamienie mają kilka kolorów, co wpływa na ich wartość. Czasami trzeba zbierać kombinacje różnych, albo skupić się na tych, które najbardziej wartościowe są pojedynczo.
  • Klub utracjuszy (Prodigals Club) - W grze Klub Utracjuszy wcielamy się w rolę młodych Gentlemenów z czasów Wiktoriańskiej Anglii, którzy będą rywalizowali ze sobą o to który z nich roztrwoni swój majątek, utraci znajomych i poparcie polityczne jako pierwszy. Grę skonstruowano w ten sposób, aby grać można było w dowolnej kombinacji trzech modułów, a nawet łączyć ją z jej starszą siostrą, grą Ostatnia Wola.
  • Galaxy Trucker – Misje (dodatek) - Wraz z dodatkiem będziemy podróżować statkiem z ładunkiem radioaktywnych izotopów i materiałów wybuchowych! Nowe karty super-przygód podwoją niebezpieczeństwo. Przemierzając kosmos z tym dodatkiem każdy lot stanie się nową misją (dzięki specjalnym kartom) która będzie miała nowe, unikalne warunki prowadzenia lotu i przyznawania nagród.
  • Tash-Kalar – otchłań (dodatek) - Ten mały dodatek wprowadza do gry nową frakcję – demony siedmiu grzechów głównych oraz istoty z nimi powiązane. Pojawia się w nim nowy koncept – bramy. Bramą staje się jeden z demonów i przez cały czas gdy pełni jej funkcję wpływa na zdolności i poruszanie się Twoich demonów. Gra tą frakcję wymaga od gracza jeszcze większego planowania i dostosowywania się do sytuacji na planszy niż pozostałe talie, ale wynagradza to nieco większą siłą przyzywanych istot.

W I kwartale 2016 r. planowane jest wydanie:

  • Smallworld Underground - Small World Underground to świat zamieszkany przez różnorodne rasy – drowy, kultystów, mumie, gnomów, ogry, czy żelaznych krasnoludów. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie – wszystko po to, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i zepchnąć inne rasy do piekielnych otchłani. Kluczem do zwycięstwa będzie nie tylko wybór spośród 15 ras i 21 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się ze wsparcia dla danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.
  • Jamaica - Gra o Tor jest lekką grą karcianą. Każdy z graczy będzie posiadał własny pociąg składający się z lokomotywy i 7 ponumerowanych wagonów umieszczonych w losowej kolejności. Zwycięzcą zostanie ten z graczy, który jako pierwszy ułoży swoje wagony w rosnącej kolejności. Gracze muszą uważnie śledzić poczynania graczy i ostrożnie używać własnych akcji tak, by przypadkiem jednym ruchem nie złożyć wygranej w ręce przeciwnika. W grze występują liczne nawiązania do „Pieśni Lodu i Ognia” George’a R.R. Martina
  • Kaleidos Junior - Kaleidos Junior to gra skierowana dla młodszych dzieci, ale jej zasady zostały przygotowane w taki sposób, że jeśli podczas jednej rozgrywki udział mogą brać także te starsze dzieci jak i dorośli. Gracze mogą grać w zespołach lub indywidualnie. Każdy zespół wykorzystuje własny zestaw rysunków (zestawy są takie same dla każdego), a celem jest znalezienie jak największej liczby przedmiotów spełniających dany warunek!

W II kwartale 2016 r. planowane jest wydanie:

  • Krwawa oberża (The bloody inn) - Krwawa Oberża oparta jest na autentycznej historii wsi Peyrebeille we Francji, w której grupa ubogich farmerów wpadła na pomysł założenia oberży, w której będą okradać nocujących tam podróżnych. Gracze wcielają się w role oberżystów chcących jak najbardziej wzbogacić się na łupieniu swoich gości, maskując ten proceder przed policją i odwiedzającymi. W efekcie ich działań wiele osób, które zdecydują się zatrzymać w tej oberży, już nigdy jej nie opuści.
  • Kasa i spluwy (Cash’n guns) - W opuszczonym magazynie gangsterzy dzielą łupy z ostatniego napadu… jednak nie mogą dogadać się co do tego, kto ile dostanie, więc niech przemówią pistolety! Każdy mierzy do każdego, świszczą kule a co bardziej tchórzliwi chowają się pod stołem. Ten, kto wyjdzie z tego najbogatszy (i żywy!) wygrywa grę.CA$H’n GUN$ przypomina najlepsze sceny z ulubionych filmów o gangsterach i mafii. Blef i twarde negocjacje – gwarantowane. Zabójcza zabawa!
  • Troyes - To oryginalna gra strategiczna, w której uczestnicy rywalizacji wcielają się w zamożne rodziny zaangażowane w rozwój francuskiego miasta. Używając swych wpływów staramy się oddziaływać na trzy główne dziedziny, związane z funkcjonowaniem Troyes: wojskową, religijną i cywilną. Obsadzając pionki w lokacjach określonego typu, otrzymujemy pule kości w różnych kolorach. Celem rywalizacji jest podjęcie takich działań, które przyniosą nam największą sławę w mieście, obrazowaną przez zgromadzone punkty zwycięstwa.

W III kwartale 2016 r. planowane jest wydanie:

  •  Imago - Imago to świeże i bardzo dobre podejście do zabawy typu kalambury, ale nadające się dosłownie dla każdego. Twoim zadaniem jest pokazać hasło tak, aby inni gracze je odgadli, a do dyspozycji 61 przezroczystych kart z namalowanymi prostymi elementami, za pomocą których musisz skonstruować coś, co naprowadzi innych graczy. Nakładasz proste elementy jeden na drugi, łączysz je, przesuwasz, wprawiasz w ruch – co tylko przyjdzie Ci do głowy.
  • Duplik - Weź kartę z bardzo szczegółowym i niejednokrotnie udziwnionym obrazkiem, postaraj się opisać ją innym graczom nim minie 90 sekund, tak, aby możliwie najdokładniej go narysowali. Następnie sprawdźcie czy udało im się zaliczyć sekretne założenia. Tutaj nie liczy się styl malunku, jeśli je wypełniasz.

W 2016 r. na rynku pojawić się mają także:

  • 7 samurajów - Gra kooperacyjna, w której 7 Samurajów staje w obronie wioski napadniętej przez hordę bandytów.
    Posiada prostą mechanikę, która mimo to niejednokrotnie postawi graczy przed trudnymi wyborami, czy walczyć z danym bandytą, czy bronić wioski, czy może ruszyć na pomoc samurajowi w potrzebie. Jest do tego dość trudna już na początkowych poziomach, na najtrudniejszych stanowi mordercze wyzwanie.
  • Alhambra - Najlepsi z najlepszych budowniczych w całej Europie i Arabii chcą udowodnić, kto jest najlepszym z nich. Jest początek 13 wieku i decydują, że najlepszym zostanie ten, który wybuduje najwspanialszą Alhambrę.  W grze Alhambra gracze nabywają budynki, które potem mogą umieścić w swoim kompleksie. Podczas swojej tury, gracz może pobrać pieniądze, kupić jeden z dostępnych budynków albo zarządzać swoją Alhambrą – konstruując i przebudowując kafelki.
  • Wyścig tytanów - Wyścig tytanów przez rozmaite krainy z możliwością użycia super mocy i poprzeszkadzania innym graczom w gronie nawet do 6 osób. Sprytna mechanika oparta na specjalnych kościach, taktyczna rozgrywka na planszy wraz z blokowaniem ruchu innych graczy, niedługi czas gry oraz różnorodne plansze do przebycia zapewniają grze długą żywotność.
  • World of Tanks: Ostatni Bastion - Drugie rozszerzenie gry karcianej World of Tanks, tym razem wprowadzające na pole bitwy pojazdy japońskie, nowe osiągnięcia, zasady specjalne, czołgi uniwersalne, karty zniszczeń spowalniające talię i kilka innych rozwiązań.
  • Telestrations - Rysowany głuchy telefon. W środku pudełka znajdziecie plastikowe bloczki wielokrotnego użytku oraz ścieralne pisaki, za pomocą których będziemy odgadywać skojarzenia. Rozpoczynając grę otrzymujemy hasło, które zapisujemy na pierwszej stronie. Podajemy nasz bloczek dalej otrzymując nowy od sąsiada i sprawdzamy jakie jest na nim hasło. Następnie staramy się możliwie najwierniej je narysować, bowiem ten bloczek znów przekażemy dalej komuś, kto nasz malunek będzie musiał opisać.
  • Heroes Gold - Mała wredna gierka, w której gracze za pomocą swoich potworów będą starali się złupić skarbiec króla. Zasady można wytłumaczyć w 3 minuty, a rozgrywka obfituje w paskudne zagrywki.

Skomentuj jako pierwszy