ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH
Powrót

Premiera EXIT: Gra tajemnic

Data: 2017-08-11 Robert Deninis

Nakładem wydawnictwa Galakta, ukazała się polska wersja tegorocznego laureata nagrody Kennerspiel des Jahres, czyli serii gier w stylu escape roomu.

Exit: Gra tajemnic, postawi was przed koniecznością rozwiązywania zagadek, w celu wydostania się z zamkniętego pomieszczenia. Każda z 3 gier stawia graczy w innej sytuacji, oferuje zupełnie inne łamigłówki ale cel każdej gry z serii jest jeden: znaleźć wyjście. Wytężcie zatem umysły, bo zagadki wcale nie są proste i często wymagają kreatywnego myślenia.

Nie myślcie, że EXIT to zbiór klasycznych łamigłówek – autorzy przygotowali dla Was coś specjalnego w każdym pudełku i nie raz będziecie zaskoczeni ich pomysłowością. Nie zdradzimy Wam więcej szczegółów na temat samych zagadek, żeby nie psuć przyjemności z samodzielnego odkrywania gry, ale możemy nieco przybliżyć samą rozgrywkę.

Po zapoznaniu się z krótką instrukcją pierwsze, co weźmiecie do rąk to niepozorna książeczka. Tam znajdziecie przeróżne wzory, teksty, obrazki, kształty i inne tajemnicze znaki. Ich przeznaczenia jednak musicie domyślić się sami na podstawie kart Zagadek. Już na początku rozgrywki dobierzecie co najmniej jedną taką kartę, która postawi Was w obliczu wyzwania. Jeśli je rozwiążecie, czeka Was nagroda i kolejne zagadki. Czy uda Wam się rozwiązać wszystkie i uciec z zamknięcia?

A co jeśli nie możecie rozwiązać jakiejś zagadki? Wtedy gra przychodzi z pomocą – do każdej zagadki przypisane są 2 karty Wskazówek i jedna karta Rozwiązania. Za nic w świecie nie możecie wpaść na dobry trop? Możecie sprawdzić odpowiednią kartę Wskazówki i być może nakieruje ona Was na dobry tok myślenia i popchnie grę do przodu. Karty Wskazówek mają jednak swoją cenę – na koniec gry otrzymacie mniej punktów, jeśli użyliście zbyt wielu Wskazówek.

Rozpoczynając grę macie tylko jeden prosty cel – uciec z więzienia. Czy uda Wam się jednak pokonać wszystkie pułapki, otworzyć wszystkie skrzynie i rozwiązać wszystkie zagadki? 

Autorami wszystkich gier z serii są Inka Brand i Markus Brand (zdobywcy Kennerspiel des Jahres w 2012 za grę Pokolenia) i każda z nich zapewnia rozrywkę od 1 do 6 graczy (w wieku 12+) na około 45-90 minut.

EXIT: Chata w lesie

Awaria samochodu zmusiła was do spędzenia nocy w środku lasu. Na szczęście udało wam się schronić przed deszczem w opuszczonej chacie. Jednak rano okazuje się, że drzwi zostały zamknięte, a solidne kraty w oknach uniemożliwiają ucieczkę…

Waszą uwagę zwraca tajemnicza książka oraz zagadkowy dysk. Czy to klucz do waszej wolności?

EXIT: Tajemnicze laboratorium

Zgłosiliście się jako obiekty testowe do nowych badań i musicie stawić się w wyznaczonym laboratorium. Na miejscu okazuje się jednak, że jesteście tam zupełnie sami. Nagle z jednej z probówek zaczyna unosić się dziwny dym i tracicie przytomność. Gdy ją odzyskujecie, okazuje się, że zostaliście uwięzieni w laboratorium.

Być może kluczem do ucieczki z zamknięcia jest leżący przed wami tajemniczy notatnik i zagadkowy dysk…

 

EXIT: Grobowiec faraona

Wizyta w Dolinie Królów to najbardziej emocjonująca część waszej wycieczki do Egiptu. Błądząc po wąskich korytarzach, tracicie z oczu resztę grupy i docieracie do pełnego tajemnic grobowca faraona. Niestety, nie możecie już z niego wyjść – kamienne wrota zamknęły się tuż za wami!

Waszą uwagę zwraca leżący na ziemi notatnik i zagadkowy dysk…

źródło: strona internetowa wydawnictwa Galakta

Skomentuj jako pierwszy