ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH
Powrót

Rdzewiejące okowy

Data: 2017-09-10 Robert Deninis

Wydawnictwo Galakta śpieszy z pomocą żądnym nowych przygód bohaterom krainy Terrinoth, wraz z polską premierą nowego rozszerzenia do gry Descent: Wędrówki  mroku.

Dodatek Rdzewiejące okowy, ukaże się jeszcze we wrześniu tego roku, warto zatem zerknąć co czeka na was, w pełnej straszliwych nieumarłych Krainie Mgieł.

Rdzewiejące okowy

Nie ma znaczenia, w jakich okolicznościach po raz pierwszy trafiłeś do Krainy Mgieł ani co musiałeś zrobić, by z niej uciec. Chociaż udało Ci się opuścić jej granice, mgła i czyhające w jej oparach potwory zawsze pozostają w pobliżu. Czas powrócić w mrok, któremu umknąłeś i roztrzaskać okowy, które wiążą Cię z mrocznym królestwem Waiqara Nieumarłego!

Niebawem w sklepach pojawi się rozszerzenie do gry Descent: Wędrówki w mroku – Rdzewiejące okowy! Krainy Mgieł są ziemiami Waiqara Nieumarłego – tutaj nie można być pewnym niczego poza gęstymi mgłami i straszliwymi nieumarłymi. Bohaterowie, z którymi od lat walczyłeś ramię w ramię, wydają się teraz obcy. Duchy wyłaniają się z oparów mgieł i znikają, nim zdążysz je dotknąć. Nawet powietrze wydaje się z każdym oddechem wsączać w żyły niezrywalne pęta, które coraz bardziej wiążą cię z Krainami Mgieł. Wiesz jedno: musisz znaleźć sposób, by się z tego uwolnić.

Rdzewiejące okowy to kampania, która może być rozgrywana samodzielnie lub jako kontynuacja kampanii z Mgieł Bilehall (rozszerzenie będzie dostępnie w przyszłym roku). Nowe karty Spaczenia i klasa mrocznego władcy dają graczowi wiele niespotykanych dotąd możliwości, podobnie jak nowe karty klas łączonych.

Czas znów wyruszyć w mgłę

Rdzewiejących okowach Krainy Cienia są równie niebezpieczne jak w Mgłach Bilehall. Toksyczne mgły rażą bohaterów nowymi kartami spaczenia. Choć z początku mogą wydawać się pożyteczne, zwiększając zdrowie postaci, po tym, jak bohater straci przytomność, zostają odwrócone i odkrywają swój mroczny efekt.

Mgły jednak nie są jedyna rzeczą, jakiej trzeba się obawiać podczas szukania sposobu na wyzwolenie się z więzów Kyndrithula. Ziemia pod waszymi stopami może znienacka zatrząść się i rozstąpić, a osypujący się teren i stare mury mogą się zawalić, odkrywając śledzących was nieumarłych. Bohaterowie będą musieli także zmierzyć się z niebezpieczeństwami i pułapkami, jakie przygotował dla nich mroczny władca z nową klasą – zaklinacz dusz.

 

Karty zaklinacza dusz oferują wiele potężnych ataków, ale wszystkie zaczynają się od karty Pętające więzy. Kiedy ta karta wejdzie do gry, pozostaje w niej przez resztę kampanii, a po jej wyczerpaniu, kiedy potwór zostanie pokonany, pozwala wprowadzić do gry sługusa, który pomoże innym potworom zniszczyć bohaterów.

Nieumarła groza

Mgły zakrywają wiele rzeczy przed czujnym wzorkiem bohaterów. Falujący w oddali cień może być gałęzią kołysaną przez widmowy wiatr lub nieumarłym stworem pędzącym prosto na was. Rdzewiejące okowywprowadzają 3 nowe typy potworów, z których każda ma własne szaleńcze ataki niszczące przeciwników. Nieumarłe kolosy, stworzone przez nekromancję, kierowane nienawiścią i okrucieństwem, są potężnymi istotami – jednym pchnięciem potrafią przebić bohatera i zostawić na skraju śmierci.

Niektóre z kolosów są pod władzą kapłanów śmierci. To czciciele i wyznawcy śmierci – fanatyzm daje im nadprzyrodzoną moc i wytrzymałość, przez które stają się potężnymi przeciwnikami. Bohaterowie mogą też napotkać odtrąconych – duchy, które zebrały się w mściwą gromadę i snują się po Krainie Cieni, wybierając coraz to nowe ofiary i doprowadzają je do szaleństwa przerażającymi wizjami.

Nowe reguły

Większość nowych kart i dodatków z Rdzewiejących okowów skupia się na mrocznym władcy, ale rozszerzenie wprowadza także ulepszenia i zmiany dla bohaterów: klasy łączone. Nowe karty klas pozwalają bohaterowi należącemu do jednego archetypu wybrać drugą klasę, która należy do innego archetypu i korzystać z kart tej klasy.

Czatownik może wybrać jako klasę łączoną Mnicha, która daje mu natychmiastowo nie tylko umiejętności z talii uzdrowiciela, ale też karty i przedmioty początkowe archetypu. Na przykład może nabyć Wewnętrzną harmonię, która pozwala uzdrawiać sojuszników i ulepsza atrybuty. Z kolei Gołe pięści zwiększają możliwości ataku i zadawane przeciwnikom gołymi rękami obrażenia. Śluby wolności za cenę rezygnacji z pancerzy i tradycyjnej broni pozwalają niebywale wzmocnić zdolności ataku i obrony.

Wszystkie klasy łączone dają każdemu bohaterowi możliwość skorzystania z umiejętności innego archetypu i stworzenia niespotykanego dotąd profilu bohatera. Bez względu na to, czy złożysz klasztorne śluby, czy dzierżąc miecz i księgę zaklęć wykażesz się jako mag bojowy, klasy łączone oferują nowe możliwości taktyczne dla każdego bohatera.

Zerwij okowy

Krainy Mgieł skaziły twą krew i zniewoliły ciało, ale jeszcze nie złamały ducha. Walczcie o wolność i zniszczcie potęgę Krain Mgieł w Rdzewiejących okowach!

Zbierzcie drużynę i zasoby – niesamowita wyprawa wyruszy jeszcze we wrześniu 2017!

źródło: strona internetowa wydawnictwa Galakta

Skomentuj jako pierwszy