ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH
Powrót

Solar City - chętnie zagramw.to!

Data: 2018-05-16 Robert Deninis

Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że bardzo lubię oboje projektantów, zarówno prywatnie, jak i "służbowo" za ich dotychczasowe dokonania (m.in. "Polskie smaki", "Twoja kolej", "Artefakty obcych"). Po drugie dlatego, że obserwuję rozwój tej gry od bardzo wczesnego prototypu i wiem, że "jest moc". A po trzecie dlatego, że ukaże się po polsku.

Kampania społecznościowa wystartuje na platformie zagramw.to już 12 czerwca o 10:00! A teraz zapraszam do obejrzenia wywiadu z Violą i Marcinem, przeprowadzonego przez Przemka z kanału Gry planszowe u Wookiego.

Jest rok 2035.

Wszechwładza globalnych, technokratycznych korporacji powiązanych z interesami najważniejszych światowych potęg doprowadziła do eksploatacji i degradacji środowiska naturalnego, a tym samym załamania się ekosystemu planety. W wyniku przemian środowiska, wojen, zamieszek, wyzysku, głodu oraz chorób jedna trzecia ziemskiej populacji zmarła. W krótkim czasie rozpadły się sojusze i zbankrutowały państwa narodowe. Ludzkość podzieliła się na mniejsze skupiska o bardziej egalitarnym, klanowym charakterze, odchodząc od dawnych zasad turbokapitalizmu i technokracji o globalnym zasięgu. Społeczeństwo rozpoczęło powolny proces odbudowy.

Jednak światowe korporacje nie poddały się tak łatwo. Posiadając własne armie, dostęp do technologii, fabryk i laboratoriów, po wyznaczeniu nowych zarządów i zaktualizowaniu planów, postanowiły wywalczyć miejsce w nowym porządku, dostosowując się do niego.

Aby odzyskać wpływy oraz dobre imię, ogłosiły nowy, wspólny projekt przekształcenia ziemskich miast w zielone, ekologiczne fortece przetrwania ludzkości, służące odbudowie środowiska. Projekt został nazwany „Solarną rewolucją" i wykorzystuje wszystkie ekologiczne pomysły XXI wieku, związane z odnawialną energią, wertykalnymi farmami, zastąpieniem maszynami pracy ludzkiej. Do projektu zatrudnieni zostali najsłynniejsi naukowcy, planiści i ekolodzy nowego pokolenia.

Ludzkość postanowiła dobrze wykorzystać daną jej szansę na stworzenie sprawiedliwego, ekologicznego świata. Jednak korporacje widzą w przedsięwzięciu nowy intratny biznes i kto wie, jaki ostateczny cel im przyświeca...

W obliczu nadchodzącej globalnej katastrofy przedstawiciele wielkich korporacji, założonych przez filantropów modernistycznego świata, opracowali i wdrożyli procedurę naprawczą. Plan był prosty – ewolucja na bazie istniejącej infrastruktury miejskiej zamiast rewolucji. Wespół z innymi CEO stajesz na czele jednej z takich korporacji. Twoim zadaniem będzie planowanie rozwoju miasta, które ma się przyczynić do poprawy środowiska naturalnego. Osiągniesz to wznosząc wielkie wieżowce i przekształcając je w wertykalne farmy, które uwalniają do atmosfery bezcenny tlen.

Tematyka Solar City wyrasta z idei solarpunka. Głównym założeniem tej nowoczesnej myśli koncepcyjnej jest ochrona środowiska poprzez wykorzystanie istniejących struktur miejskich i tworzenie nowych, które pozytywnie wpływają na środowisko naturalne. Wzrost zanieczyszczenia atmosfery spowodował, że naturalne dobra takie, jak: czysta woda czy świeże powietrze stały się dobrem luksusowym. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest świadome planowanie przestrzeni miejskiej i wznoszenie budynków, które produkują czystą energię, wodę i tlen.

Solar City jest grą planszową, w której gracze budują miasta przyszłości. W każdej turze gracz ma do wyboru jedną z trzech akcji:

  • Zbudować Wieżowiec, z którego każdorazowo – w momencie aktywacji – będzie czerpał fundusze.
  • Zbudować Budynek Publiczny, który – o ile znajduje się w odpowiednim miejscu – zapewni ciągły rozwój pozostałych struktur miasta.
  • Uruchomić Wertykalną Farmę, zamieniając Wieżowiec w naturalną fabrykę czystej energii, produkującą Punkty Tlenu.

Każdy wybór niesie ze sobą możliwość uruchomienia pewnej części miasta. Kiedy gracz to robi, pobiera fundusze z Wieżowców, a co ważniejsze, uniemożliwia aktywację tej samej części miasta innym graczom. Ta mechanika sprawia, że każdorazowo gracze muszą adaptować swoją strategię do ciągle zmieniającego się wyglądu miasta, tak swojego jak i przeciwników.

Pudełko zawiera 12 typów różnych Wieżowców/Wertykalnych Farm, a w każdej rozgrywce wykorzystuje się 6 z nich. Gracze mają dodatkowo do dyspozycji kilka różnych Budynków Publicznych, które silnie wpływają na rozwój miasta. To wszystko sprawia, że każda partia w Solar City będzie znacząco różniła się od wcześniejszych.

Rozgrywka trwa przez określoną liczbę rund (zależną od liczby graczy) albo do momentu, w którym jeden z graczy zapełni całą planszę miasta budynkami. Zwycięzcą zostaje gracz, który – w myśl idei solarpunku – najbardziej przyczynił się do poprawy środowiska naturalnego, która mierzona jest liczbą zdobytych Punktów Tlenu.


Informacje o grze:

Autorzy gry: Marcin Ropka, Viola Kijowska

Ilustracje: Mariusz Gandzel

Liczba graczy: 2-4

Wiek: 10+

Czas gry: 30 – 45 min

Solar City jest pierwszą grą planszową od Games Factory, która będzie finansowana na dwóch platformach społecznościowych jednocześnie. Gra w polskiej wersji językowej ma szansę się ukazać za pośrednictwem wspierających zrzeszających się wokół platformy zagramw.to.

  • Start kampanii dokładnie 12 czerwca (wtorek) o godzinie 10:00 polskiego czasu na platformie zagramw.to
  • Na platformie kickstarter.com projekt wystartuje w tym samym dniu, jednak 8 godzin później (o godzinie 18:00)
  • Kilka godzin po starcie polskiej kampanii rozpocznie się live z siedziby zagramw.to z autorami gry.
  • W tym czasie wspierający będą mogli wygrać nagrody, zadać pytania autorom oraz wspólnie uczestniczyć w pierwszych godzinach kampanii.
  • Przez pierwsze 48 godzin kampanii na zagramw.to i kickstarter.com, dla wspierających przygotowano super atrakcyjną cenę na grę. W kolejnych tygodniach cena gry nieznacznie wzrośnie.
  • Kampania zakończy się 5 lipca 2018
  • Próg ufundowania – 50 000 PLN / 15 000 USD
  • Planowana data wydania i dostarczenia do wspierających wrzesień – październik 2018 (dotyczy wszystkich wspierających)
  • Oficjalna premiera gry wersji PL i ENG– targi SPIEL – Essen 2018.
  • Przez cztery tygodnie na platformie znadplanszy.pl będą udostępniane dzienniki projektantów. (4 części, do czasu startu kampanii). Dzienniki pojawią się również na boardgamegeek.com (w języku ENG)
  • Zaplanowanoszereg materiałów promocyjnych zarówno przed startem kampanii, w czasie jej trwania jak i po kampanii.

 

źródło: informacja prasowa

Skomentuj jako pierwszy