ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH
Powrót

Veni, IUVI, vici

Data: 2019-04-06 Robert Deninis

Wydawnictwo IUVI, znane dotychczas z publikacji najlepszej literatury dla ludzi młodych duchem, wkroczyło w branżę gier planszowych. Misję wydawniczą IUVI Games doskonale określa łacińskie znaczenie jego nazwy, czyli „cieszę się", bowiem priorytetem uczyniło ono wydawanie wysokiej jakości gier, które sprawią mnóstwo radości. Odpowiednio wyselekcjonowane tytuły zadowolą wszystkich, którzy poszukują dobrych i mądrych planszówek, zapewniających emocje i rozrywkę na najwyższym poziomie.

Jeszcze w tym roku nakładem wydawnictwa IUVI ukażą się gry i dodatki z serii Hero Realms i Star Realms, Solar City (z dodatkami: Suburia i Serce Miasta), Minerały i Villagers.

Solar City

Solar City

Jest rok 2035.

 Wszechwładza globalnych, technokratycznych korporacji powiązanych z interesami najważniejszych światowych potęg doprowadziła do eksploatacji i degradacji środowiska naturalnego, a tym samym załamania się ekosystemu planety. W wyniku przemian środowiska, wojen, zamieszek, wyzysku, głodu oraz chorób jedna trzecia ziemskiej populacji zmarła. W krótkim czasie rozpadły się sojusze i zbankrutowały państwa narodowe. Ludzkość podzieliła się na mniejsze skupiska o bardziej egalitarnym, klanowym charakterze, odchodząc od dawnych zasad turbokapitalizmu i technokracji o globalnym zasięgu. Społeczeństwo rozpoczęło powolny proces odbudowy.

 Jednak światowe korporacje nie poddały się tak łatwo. Posiadając własne armie, dostęp do technologii, fabryk i laboratoriów, po wyznaczeniu nowych zarządów i zaktualizowaniu planów, postanowiły wywalczyć miejsce w nowym porządku, dostosowując się do niego.

Aby odzyskać wpływy oraz dobre imię, ogłosiły nowy, wspólny projekt przekształcenia ziemskich miast w zielone, ekologiczne fortece przetrwania ludzkości, służące odbudowie środowiska. Projekt został nazwany „Solarną rewolucją” i wykorzystuje wszystkie ekologiczne pomysły XXI wieku, związane z odnawialną energią, wertykalnymi farmami, zastąpieniem maszynami pracy ludzkiej. Do projektu zatrudnieni zostali najsłynniejsi naukowcy, planiści i ekolodzy nowego pokolenia.

Ludzkość postanowiła dobrze wykorzystać daną jej szansę na stworzenie sprawiedliwego, ekologicznego świata. Jednak korporacje widzą w przedsięwzięciu nowy intratny biznes i kto wie, jaki ostateczny cel im przyświeca…

Solar City to solarpunkowa gra planszowa z unikalną mechaniką „buduj i blokuj”, autorów mocno docenionego w 2017 roku Alien Artifacts, w której gracze stają na czele zespołu architektów, na usługach jednej z globalnych korporacji, aby przekształcić dawną zabudowę miejską w tętniące życiem ekologiczne miasto.

W ramach Projektu Solarnej Rewolucji gracze będą wykupować dawne budynki sprzed ekologicznej katastrofy, a następnie przemieniać je w Podniebne Ogrody – źródła ekologicznego pożywienia oraz odnawialnej energii. W miastach pojawią się także nowoczesne, zielone budynki publiczne – wzmacniając miejską tkankę oraz przywracając wiarę w przyszłość resztkom cywilizacji. Każdy rodzaj budynku dołączony do naszego miasta posiada własną mechanikę – łącząc wiele różnych elementów, w trakcie rozgrywki każdy gracz stworzy własny „silniczek”, służący ostatecznemu celowi, jakim jest zdobycie jak największej liczby Punktów Solarnych – symbolizujących postęp w odbudowie świata, wpływy oraz popularność zdobywaną w nowym społeczeństwie. Solar City jest grą, która idealnie działa także jako gra dwuosobowa – każda ilość graczy biorąca udział w rozgrywce zmienia odrobinę podejście i sposoby planowania, które zapewnią nam zwycięstwo. Dzięki temu, a także mnogości budynków oraz losowości podstawowego ustawienia, gra posiada olbrzymią regrywalność. Gra oferuje również tryb solo.

Solar City: Serce Miasta

Solar City: Serce Miasta

Potężne korporacje stanęły do walki o największe wpływy w mieście. Solarna Rewolucja – szczytna idea, która niegdyś połączyła największe światowe umysły w walce, gdzie stawką była odbudowa naturalnego środowiska – przeobraziła się w okrutną walkę o jak największe zyski. Bezwzględny lobbing deweloperów, zainteresowanych wyłącznie pozyskaniem jak najcenniejszych gruntów pod budowę majestatycznych wieżowców i drapaczy chmur, przynosi ofiary. Porozumienie między właścicielami korporacjami, które z takim trudem wypracowano lata temu, łamane jest niemal codziennie, a brutalne prawo rynku ściąga na skraj bankructwa nieostrożnych inwestorów. Ekologiczna rewolucja odsłania swoją druga, mroczniejszą twarz.

Witamy w Solar City: Serce Miasta. To pierwszy z dodatków do gry Solar City, w którym znajdziecie 6 typów zupełnie nowych budynków. Każdy z nich wprowadza do gry interakcję między graczami. Inwestuj w nieruchomości innych, przejmuj wpływy w mieście przeciwników lub aktywuj swoje dzielnice, zbierając podatek od innych graczy. To i jeszcze więcej znajdziesz w samym sercu miasta, gdzie walka o wpływy nabrała zupełnie nowego kolorytu.

Nowe typy budynków z tego dodatku można dowolnie łączyć z budynkami z gry podstawowej.

Solar City: Suburbia

Solar City: Suburbia

Miasto rozrasta się, wdzierając się na tereny, na których jeszcze do niedawna królowa zieleń niezmącona śladem buldożera. Nowo powstające wieżowce górują nad dawno opustoszałymi jednopiętrowymi domami, z których mieszkańcy albo przenieśli się na bardziej przyjazne tereny, albo najzwyczajniej w świecie umarli z powodu narastającej skali chorób cywilizacyjnych. Rozległe tereny znajdujące się na obrzeżach miast są tanie, łatwe do zagospodarowania i – co najważniejsze – można z nich czerpać niewyobrażalne profity. Ich wznoszenie i utrzymanie niezbędnej infrastruktury wiąże się jednak z dużym ryzykiem. Im dalej inwestycje znajdują się od centrum, tym większe mogą przynieść zyski, lecz gdy okażą się przeinwestowane, straty mogą pociągnąć w dół nawet najbardziej stabilną korporację.

Przedstawiamy drugi z serii dodatków do Solar City – Solar City: Suburbia. Znajdziecie w nim zupełnie 6 nowych typów budynków, które wprowadzają rozwiązania rewolucjonizujące sposób działania budynków i czerpania zysków z inwestycji deweloperskich. Tutaj każda inwestycja wiąże się ze sporym ryzykiem finansowym, a sam dodatek wprowadza lekką losowość związaną z aktywacją budynków w mieście.

Śmiałe rozwiązania konstrukcyjne pozwalają kopiować efekty pracy innych budynków, a nawet czerpać zyski podczas aktywacji dzielnic w innych miastach. Przekonaj się, co mogą przynieść ryzykowne inwestycje w Mieście Słońca.

Nowe typy budynków z tego dodatku można dowolnie łączyć z budynkami z gry podstawowej.

Minerały

Minerały

Świat skrywa jeszcze wiele tajemnic zaklętych w kamieniach i skałach. Wyrusz na ekscytującą wyprawę mineralogiczną, podczas której będziesz mógł zbadać dzieła sztuki ukryte w naturze, odnajdując przy tym skarby w postaci niesamowitych minerałów.

Minerały to nie tylko gra planszowa, lecz także małe dzieło sztuki! Gra wpisuje się w popularny nurt abstrakcyjnych gier logicznych, które urzekają nie tylko świetnymi zasadami, ale także przepięknie wyglądają. W Minerałach gracze poruszają pionki po zbudowanej przez siebie planszy, zbierając różne rodzaje minerałów. Każdy kolor minerału wart jest określoną liczbę punktów ruchu oraz punktów zwycięstwa. W czasie rozgrywki gracze będą mieli okazję zdobywać dodatkowe punkty za kompletowanie wyjątkowych układów znajdujących się na kartach zadań. Będą mogli też poświęcić część swoich zbiorów na aktywowanie kart akcji, aby wykonać bardziej strategiczne posunięcia. Plansza zmniejsza się z każdą rundą, więc gracze muszą dobrze zaplanować swoje ruchy, by zgromadzić kolekcję minerałów o najwyższej wartości!

Autorką gry jest Magdalena Śliwińska – absolwentka wydziału grafiki użytkowej Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Co ważne, jest ona także odpowiedzialna za ilustracje i cały koncept gry. Minerały w pierwotnym kształcie były jej pracą dyplomową. Jest to więc szczególny projekt gry, którego historia jest tak barwna i szczegółowa, jak jej elementy.

Hero Realms

Hero Realms

Przez ostatnie tysiąclecie Imperium pozostawało w stanie wojny. Napędzana wojskową precyzją oraz bezprecedensowym sojuszem ze smokami, Imperialna Armia odniosła niezliczone zwycięstwa i zaledwie kilka porażek. Imperium rosło w siłę do czasu, gdy jego największym wrogiem stał się, nie żaden z barbarzyńskich narodów na wschodzie, lecz własny, niedający się opanować rozmiar. Dotychczasową serię zwycięstw i ekspansję zastąpił niekończący się cykl rebelii, wymagający ponownego podboju przygranicznych terenów.

Akcja Hero Realms rozgrywa się w tej prężnie rozwijającej się metropolii, jaką stał się Thandar. To nowe miasto-państwo dało schronienie ludom wszystkich narodów i gatunkom znanego świata, przynosząc obiecany pokój. Z drugiej strony bogactwo, które stało się dziełem jego misji, dało początek niekończącemu się, politycznemu i bezpośredniemu konfliktowi między jego mieszkańcami.

W pudełku znajduje się instrukcja oraz 144 karty. Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę posiadając własną talię kart, któ­ra przedstawia jego zasoby, ekwipunek, Akcje i Czempionów. W trakcie swojej tury, gracze zagrywają wszystkie karty z ręki, by otrzymać punkty Złota, Walki i Życia oraz uruchamiać inne potężne efekty. Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z 50 punktami Życia. Pierwsza osoba, która utraci je wszystkie, odpada z dalszej gry, a jej przeciwnik wygrywa!

Hero Realms: Zestaw bohatera - Czarodziej

Hero Realms: Czarodziej

„… Na środku stołu leżała otwarta, pożółkła księga. Palce czarodzieja niespokojnie przewracały kartki w poszukiwaniu tej jednej, właściwej inkantacji.

W pomieszczeniu robiło się coraz ciemniej. Dopalające się świece rzucały przygaszoną poświatę na pracownię Czarodzieja, skrywając tajemnice schowane w kątach. Czarodziej wciąż stał pochylony nad księgą…

Niebieskie błyskawice rytmicznie przeskakiwały pomiędzy jego palcami, pieszcząc delikatnie magiczną formułę zapisaną starymi, tajemniczymi znakami. Metaliczne powietrze było ciężkie od magii i dymu z tlących się ogarków wypełniającego pomieszczenie.

Na zewnątrz zapadł już zmrok. Czarodziej szybko nakreślił znak w powietrzu, a smugi pozostawione przez jego palce utworzyły idealny okrąg, który niczym studnia w świetle księżyca począł migotać i błyszczeć.
Portal do innego świata właśnie się otwierał.

Czarodziej rozpoczął swoją podróż…”

Rozegraj partię Hero Realms jako tajemniczy Czarodziej. Przyzwij pa­lące płomienie przy pomocy zaklętego kostura i w towarzystwie kocie­go chowańca zmiażdż swoich wrogów!

Zestaw zawiera 15 kart: kartę postaci Czarodzieja, karty zdolności Czer­panie Mocy oraz Kula Ognia, dwie unikatowe karty do zliczania punktów Życia oraz 10 kart służących jako nowa Talia Osobista (Koci Chowaniec, Kostur Ognia, Składniki Czarów, dwa Podpalenia oraz pięć Złotych Monet).

Hero Realms: Zestaw bohatera - Kapłan

Hero Realms: Kapłan

„…Słup światła rozlewał się nad Kapłanem, otaczając go z każdej strony. Nie dało się racjonalnie wytłumaczyć skąd pochodzi jego źródło, szczególnie tu wewnątrz ciemnych korytarzy. Moc bijąca od światła musiała być boska, bo paliła nadciągających zewsząd nieumarłych, podczas gdy szata Kapłana pozostawała nienaruszona.

Fioletowa łuna wypełniała oczodoły nieumarłych, gdy tylko zbliżyli się nadto do Kapłana, i żarłocznie kruszyła ich pożółkłe kości. Kapłan zamachnął się kolejny raz. Dźwięk łamanych piszczeli połączony z cichą inkantacją modlitwy wypełniał korytarze podziemi. Mimo to, fala nieumarłych konsekwentnie napierała na w jego stronę.

Kapłan wkroczył na ścieżkę, z której nie było odwrotu. Wzniósł swe oczy ku kamiennemu sklepieniu i wypowiedział Słowo Mocy. Słowo tak potężne i władne, że pozbawiło go przytomności. Jego ciało cicho osunęło się na ziemię, a wraz z nim tysiące kości i czaszek zagruchotało o posadzkę.

W ułamku sekundy korytarze spowiła wszechogarniająca ciemność, pochłaniając wszystko na swojej drodze...”

Rozegraj partię Hero Realms jako błogosławiony Kapłan. Uzdrawiaj rannych i poprowadź swoich oddanych zwolenników do zwycięstwa! Dzięki swojej wierze (oraz buławie) zdusisz w zarodku każdą nikczem­ność!

Zestaw zawiera 15 kart: kartę postaci Kapłana, karty zdolności Wskrze­szenie oraz Błogosławieństwo, dwie unikalne karty do zliczania punk­tów Życia oraz 10 kart służących jako nowa Talia Osobista (Różaniec, dwóch Wyznawców, Morgensztern oraz sześć Złotych Monet).

Hero Realms: Zestaw bohatera - Tropiciel

Hero Realms: Tropiciel

„…Stał nieruchomo, niczym marmurowy posąg, czekając na właściwy moment. Polana skąpana była w porannej mgle. Wokół panowała kompletna cisza, niezmącona podmuchem wiatru, ruchem liści czy szumem wody z pobliskiego strumyka.

Tropiciel wiedział, że ma tylko jedną szansę. Mimo, iż wyczuwał obecność zwierzyny od dawna, dopiero teraz ją dostrzegł. Jeleń, który nagle wynurzył się z zarośli, był piękny. Wysoki w kłębie, niczym postawny wojownik, o rozłożystym porożu, które świadczyło zarówno o jego królewskim rodowodzie, jak i o dominacji w stadzie. Zwierzę czujnie rozglądał się wokół, wyczuwając zagrożenie.

Nagle ciszę zmącił dźwięk spuszczanej cięciwy! Chwilę później dało się usłyszeć łoskot upadającego ciała. Tropiciel wiedział, że polowanie w królewskich lasach jest śmiertelnie ryzykowne, ale poroże królewskiego jelenia było niezwykle pożądanym trofeum.

Powoli ruszył do przodu, wychodząc z bezpiecznego ukrycia...”

Rozegraj partię Hero Realms jako zabójczy Tropiciel. Wytrop przeciw­ników w leśnych ostępach i wzywaj do boju potężnych sojuszników. Jedna dobrze wymierzona strzała z twojego kołczanu powali nawet najniebezpieczniejszego wroga!

Zestaw zawiera 15 kart: kartę postaci Tropiciel, karty zdolności Strzał w Głowę oraz Tropienie, dwie unikatowe karty do zliczania punktów Życia oraz 10 kart służących jako nowa Talia Osobista (Rubin, Róg Przy­zwania, Łuk Myśliwski, dwie Czarne Strzały oraz pięć Złotych Monet).

Hero Realms: Zestaw bohatera - Wojownik

Hero Realms: Wojownik

„…Miecz w dłoniach wojownika stawał się coraz cięższy. Na kolejne odbicie nadciągającej, śmiertelnej stali wroga zdobył się ostatkiem sił. Zielonoskóry ork napierał coraz mocniej i żwawiej ciął powietrze okrutnie długim berdyszem. Wojownik nie był w stanie dłużej opierać się jego atakom. Instynktownie rzucił się w kierunku wroga, wykonując płynny piruet wokół własnej osi. Ostrze berdysza wbiło się z łoskotem w wilgotną od krwi ziemię. Zaskoczony ork wiedział, że nie zdąży wykonać uniku.

Miecz Wojownika przeciął ze świstem powietrze, natrafiając na odsłoniętą szyję orka. Bezgłowe ciało orka runęło u stóp Wojownika. Publiczność zgromadzona na arenie wstała, wiwatując i wznosząc triumfalne okrzyki. Wojownik pokonał kolejnego przeciwnika.

Jego podróż na arenie właśnie się rozpoczęła...”

Rozegraj partię Hero Realms jako potężny Wojownik. Wycinając sobie drogę między szeregami wrogów nie zważaj na powierzchowne rany. Nawet najmocniejszych przeciwników zmiażdżysz jednym potężnym uderzeniem!

Zestaw zawiera 15 kart: kartę postaci Wojownika, karty zdolności Miaż­dżący Cios oraz Z Bara!, dwie unikatowe karty do zliczania punktów Życia oraz 10 kart służących jako nowa Talia Osobista (Rubin, Niosący Tarczę, Topór do Rzucania, Długi miecz oraz sześć Złotych Monet).

Hero Realms: Zestaw bohatera - Złodziej

Hero Realms: Złodziej

„… Świst klingi sztyletu w zaułku przeciął cień i coś jeszcze. Ofiara cicho osunęła się na ziemię. Złodziej bezszelestnie odciął pękatą sakiewkę, patrząc w mętniejące oczy zaskoczonej ofiary.

Właśnie świtało, a gwar miejskiego targu przybierał na sile. Poranek był dla Złodzieja idealnym miejscem do ucztowania. Tłoczne ulice miasta, mnóstwo zaułków, niebezpiecznych ulic oraz liczne karczmy, w których moczymordy przepijały ostatnie monety… o tak... to idealne miejsce dla Króla Złodziei.

Zazwyczaj nie musiał posuwać się do odbierania komuś życia, chyba że ofiara zobaczyła jego twarz. Ryzyko zdemaskowania oznaczało śmierć, a na to Złodziej nie mógł sobie pozwolić.
Żwawo ruszył przed siebie, starając się wtopić w gęstniejący tłum. Kaptur skutecznie skrywał jego oblicze przed przypadkowymi gapiami ale nie przed wprawnym tropicielem. Złodziej przyspieszył, wyczuwając na plecach śledzący go wzrok. Niespodziewanie skręcił w wąską uliczkę, skracając długość kroku. Czuł się coraz bardziej osaczony. Ruszył biegiem, rozrzucając ręką wiklinowe kosze rybnego straganu. Śledzie, dorsze, pstrągi a nawet okazałe szczupaki rozlały się po ulicy niczym fala srebra. Złodziej czuł na sobie wzrok ścigającego, przyklejony do jego pleców niczym ośmiornica, która dziwnym trafem zapodziała się w koszu śledzi, umykając uwadze rybaków.

Pościg właśnie się rozpoczął….”

Rozegraj partię Hero Realms jako podstępny Złodziej. Dzięki sprytnym sztuczkom kosztowności należące do innych graczy prędko znajdą się w twojej sakwie. Niewielu za tobą nadąży, a ci którzy spróbują, poczują zimny dotyk stali na swojej szyi.

Zestaw zawiera 15 kart: kartę postaci Złodzieja, karty zdolności Napad oraz Kieszonkowiec, dwie unikatowe karty do zliczania punktów Życia oraz 10 kart służących jako nowa Talia Osobista (dwa Rubiny, trzy Noże do Rzucania oraz pięć Złotych Monet).

Hero Realms: Zestaw bossa - Lisz

Hearo Realms: Lisz

Rozegraj partię jako nieumarły Lisz! Użyj czarnej magii, aby splugawić umysły żywych i przyzwij hordy nieumarłych! Ta Talia Bossa zastępuje twoją Talię Osobistą z podstawowego zestawu Hero Realms. Dzięki niej będziesz mógł zmierzyć się z 1-5 graczami używającymi Zestawów Boha­terów Hero Realms lub zagrać przeciw innej Talii Bossa.

Zestaw zawiera 30 kart: Kartę postaci Lisza, kartę Spaczenie, 10 kart Ta­lii Osobistej, 10 kart Grimuaru, 6 kart Filakterium oraz dwie unikatowe karty do zliczania punktów Życia.

Hero Realms: Zestaw bossa - Smok

Hero Realms: Smok

Rozegraj partię jako krwiożerczy Smok! Spuść ognisty deszcz na głowy głupców, którzy ośmielili się wkroczyć do twojego skarbca! Ta Talia Bossa zastępuje twoją Talię Osobistą z podstawowego zestawu Hero Realms. Dzięki niej będziesz mógł zmierzyć się z 1-5 graczami używającymi Zestawów Bohaterów Hero Realms lub zagrać przeciw innej Talii Bossa.

Zestaw zawiera 30 kart: Kartę postaci Smoka, 18 kart Talii Osobistej, 9 kart Stosu Skarbów oraz dwie unikatowe karty do zliczania punktów Życia.

Villagers

Villagers

Nowość IUVI Games. Gra, która zdobyła serca wspierających na Kickstarterze, ukaże się wkrótce na rynku polskim. Ta świetna karcianka, w której stajemy się założycielami średniowiecznej wioski, szturmem zdobyła nasze serca. Co ważne, gra Villagers będzie wydana wraz z większością odblokowanych celów, w tym z trybem solo.

Star Realms

Podporządkuj sobie galaktykę i dyktuj panujące w niej reguły. Zbuduj potęgę militarną używając swoich zdolności handlowych. Używaj floty kosmicznych okrętów, by ochronić to co Twoje i przejąć to co cudze!

Star Realms to karciana gra bitewna oparta na mechanice rozbudowy talii. Jej twórcami są profesjonalni gracze Magic: the Gathering - Darwin Kastle i Rob Dougherty. Ich dzieło łączy w sobie emocje płynące z interakcji, typowe dla klasycznych karcianych gier kolekcjonerskich, z frajdą budowania własnej talii obecną w ekonomicznych grach deckbuildingowych.

Star Realms jest kompletną 2-osobową grą zawierającą instrukcję i 128 podstawowych kart. Aby grać w więcej osób, wystarczy połączyć ze sobą dwa lub więcej zestawów podstawowych.

Już teraz dołącz do gwiezdnego wyścigu, zagrywaj potężne statki i niszcz wrogie bazy. Skieruj całą siłę swojego militarnego ognia, by zgnieść przeciwnika na drodze do zwycięstwa!

źródło: informacja prasowa

Skomentuj jako pierwszy