ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH

OPINIE GRACZY

Diamenty

Triskel 2017-12-06 15:55:46
„Diamenty” jest wciągająca grą planszową, która polega w dużej mierze na blefowaniu i eksploracji. Wyruszymy w niebezpieczną przygodę i staniemy się poszukiwaczami drogocennych diamentów. Autorami gry są Alan R. Moon (Ticket to Ride) oraz Bruno Faidutti (Cytadela), twórcy, którzy zapisali się już dużymi literami w planszówkowym świecie. Podczas rozgrywki zagłębimy się w niebezpieczne i bezdenne ciemności starożytnych kopalni, aby wyrwać z nich drogocenne kosztowności. Jednak nie będzie to takie proste zadanie, gdyż na naszej drodze staną śmiercionośne pułapki. Musicie uważać! Wyruszycie na wyprawę do wnętrza Jaskini Tacora, która kryje w swym wnętrzu niepomierne skarby. Jednak, aby je wyrwać z bezdennych ciemności, będziecie musieli strzec się wielu śmiercionośnych pułapek. Czy odważycie się zaryzykować własne życie, by je posiąść. Możecie być roztropni i zawrócić do obozowiska lub zagłębić się dalej w nieznane i niebezpieczne zakątki Jaskini Tacora... W „Diamenty” może grać aż osiem osób, a wiadomo, że im więcej graczy, tym lepsza zabawa. Podczas rozgrywki będziemy zwiedzać pięć tuneli. Na początku eksploracji jaskini będziemy musieli dobrać kartę, aby dowiedzieć się jaka liczba klejnotów znajduje się w środku. Następnie należy podzielić je po równo między wszystkich graczy i zdecydować kto pierwszy wyruszy na poszukiwania. Ci gracze, którzy zdecydują się zwiedzić niebezpieczne pieczary, odsłaniają kolejną kartę i szukają kolejnych kosztowności. Gra toczy się do tego punktu, aż nie zrezygnują wszyscy gracze lub nie będą musieli szybko uciekać. Gdy po raz pierwszy pojawi się karta niebezpieczeństwa, nic specjalnego się nie wydarza. Jednak, gdy podczas tej samej wyprawy odsłonicie drugą taką kartę, wszyscy musicie ratować się ucieczką i tracicie wszystkie zebrane skarby. „Diamenty” przypadła mi do gustu i świetnie się przy niej bawiłem. Jest to pasjonująca rozgrywka, która świetnie sprawdzi się w rodzinnym gronie. Ilustracje i pionki zostały porządnie wykonane, a mechanika została zaplanowana naprawdę solidnie. Jest to rasowa gra familijna, posiadająca pewien element losowości, sprawiający, że gra staje się jeszcze bardziej emocjonująca. Wybierzcie się na wyprawę w te mroczne, prastare tunele i spróbujcie wydrzeć z nich drogocenne kosztowności. Jednak będziecie musieli uważać. Czym dalej w głąb, tym robi się coraz bardziej niebezpiecznie! http://fantasy-bestiarium.blogspot.com/2017/12/diamenty.html

Mr. Jack Pocket

Mixthoor 2017-11-26 01:36:05
Świetna gra dla dwóch osób. Asymetryczna, w której każdy z graczy ma odmienne cele. Uwielbiam ją grać z przyjacielem, w przerwie między planszówkami bądź na pożegnanie. Istnieje również wersja cyfrowa, która również sprawdza się, gdy nie ma przy nas drugiej osoby. Rozgrywka szybka i emocjonująca. Często zdarza się, że sugerowany czas gry nam się wydłuża dzięki kombinowaniu i uważnemu dobieraniu znaczników akcji. Gra nadaje się również na podróże koleją, gdyż nie zajmuje wiele miejsca. Wygrana/porażka nie kończy się przypadkiem. Jest to wynik naszego roztropnego bądź nieuważnego myślenia. Osoby, które mają z tym problem, niestety niesłusznie zaniżają ocenę tej gry.

Alchemicy: Królewski Golem

Mixthoor 2017-11-26 01:22:23
Iście królewski dodatek składający się z 4 części. Pierwsze rozszerzenie "Kapitał Początkowy" zawiera sporą ilość kart, wykorzystywanych przy rozpoczęciu rozgrywki. Dzięki nim gracz może uzyskać większą ilość składników, punktów prestiżu, artefaktów bądź złotych monet niekiedy kosztem innych elementów. Wprowadza to różnorodność podczas pierwszej rundy i powoduje, że każdy gracz rozpoczyna grę z innym zestawem ekwipunku. Drugie rozszerzenie o nazwie "Duży Ruch" wprowadza różnorodność na polu wyboru kolejności wykonywania akcji. Składa się ono z kilku plansz podzielonych na rundy 1-2,3-4,5-6 i pozwala na losowe wprowadzanie zmian w systemie nagród za niższe bądź wyższe pozycje drabiny kolejności. Dzięki temu rozszerzeniu początek każdej rundy jest unikatowy. Kolejnym dużym pakietem jest "Królewska Encyklopedia", w której gracz ma możliwość publikowania teorii aspektów, zawartych w poszczególnych składnikach. Jest to świetna alternatywa dla osób, które mają wiedzę na temat poszczególnych aspektów, lecz brakuje im informacji dotyczących alchemonów. Podczas publikacji danej teorii gracz sam wybiera, jaki alchemon (kolor, znak) należy do konkretnego składnika. Dzięki temu publikowane teorie różnią się podczas kolejnych rozgrywek, a gracze mają jeszcze większe pole do popisu. Dodatkowo gracz ma dostęp do Królewskiej Biblioteki, w której może poznać rodzaj danego składnika: księżycowy lub słoneczny. Ułatwia to eliminację alchemonów podczas analizowania wyników badań i szukania tego właściwego. Ostatnim, najcięższym i najbardziej atrakcyjnym rozszerzeniem jest "Projekt Golem", w którym gracz ma możliwość ożywienia kamiennego monstrum. Do tego celu niezbędne jest analizowanie reakcji golema na działanie poszczególnych składników: bicie serca magicznej istoty, ulatywanie pary z uszu bądź zupełny brak reakcji. Następnie gracz musi przeanalizować wyniki eksperymentów i stwierdzić, czy dany aspekt powoduje określoną reakcję, czy też nie. Po każdym zakończonym badaniu, na koniec rundy gracz ma możliwość złożenia przed królem raportu postępu prac nad ożywianiem kamiennego monstrum, wartego wiele punktów na koniec gry. Na potrzeby dodatku twórcy przygotowali nową wersję aplikacji, bez której ożywianie golema jest zupełnie niemożliwe. Największym testem tego rozszerzenia było sprawdzenie jego balansu w stosunku do pozostałych elementów gry (publikacja teorii dotyczących alchemonów i aspektów, kolekcjonowanie artefaktów, wygrywanie konkursu warzenia mikstur). Otóż można wygrać grę, skupiając się tylko na ożywianiu golema i składaniu prawidłowych raportów z prac nad jego ożywianiem, bez publikacji teorii, bez kupowania artefaktów, bez brania udziału w konkursie ostatniej rundy! Przetestowałem ten właśnie wariant w grze 3 osobowej - rozgrywka była emocjonująca i satysfakcjonująca, nie mówiąc już o dumie i uznaniu innych graczy. "Królewski Golem" jest pakietem 4 fantastycznych rozszerzeń, które można dodawać stopniowo do każdej kolejnej rozgrywki. Instrukcja jest bardzo czytelna. Nie mogę się nadziwić sposobu, w jaki twórcy rozwinęli swoją grę. Gracz ma ogromne możliwości i pole do popisu, dzięki czemu Alchemicy stają się jeszcze bardziej emocjonujące i różnorodne. Z przyjemnością do nich wracam, a także ochoczo wdrażam nowych graczy. Dla fanów podstawowej gry, "Królewski Golem" jest obowiązkowy.

Alchemicy

Mixthoor 2017-11-26 00:35:05
Wiele opinii na temat tej gry jest zadziwiająco mylnych: artefakty zbyt potężne, efekt neutralny warzenia zostawiający nas daleko w tyle, niewiele możliwości ruchu, długi czas rozkładania elementów gry. Bynajmniej. Grę pokazałem swojej drugiej połówce na początku naszej przygody z grami planszowymi i nie sprawiło jej żadnych problemów ogarnięcie zasad. Obecnie rozgrywki kończą się minimalną przewagą punktową jednej lub drugiej strony. W grze jest wiele zasad, jednak dobrze przygotowany Mistrz Gry z łatwością wprowadzi nowe osoby do świata Alchemików. Grę można wygrać bez korzystania z artefaktów - sprawdziłem tę możliwość w rozgrywce 3-osobowej. Gdy dopisze nam szczęście, już w drugiej rundzie możemy odkryć alchemon danego składnika. Następnie podczas kolejnych rund można skupić się na krzyżowaniu planów innych graczy, odkrywaniu kolejnych alchemonów, celowemu publikowaniu fałszywych teorii bądź przygotowaniu na konkurs warzenia mikstur. Cudownym momentem gry jest odkrycie alchemonu składnika i powrót do wyników naszych poprzednich testów, co owocuje odkryciem kolejnych alchemonów. Gdy po pierwszym warzeniu otrzymamy miksturę neutralną, już w trzecim warzeniu możemy znać aż 2 alchemony. Metod na rozwiązanie tajemnicy alchemonów jest wiele i od nas zależy, w jaki sposób najszybciej i najefektywniej do takiego rozwiązania dotrzemy. Instrukcja podpowiada, że podczas gry osób zaznajomionych z mechaniką gry wraz z osobami nowymi, ci pierwsi mogą korzystać z mniejszej ilości składników dostępnych na początku rozgrywki i mistrzowskiego podważania teorii. Dzięki temu rozgrywka jest interesująca i wymagająca zarówno dla doświadczonych graczy, jak i tych świeżych. Czas rozłożenia gry jest krótki (niecałe 5 minut), jeśli wszystko mamy poukładane i posortowane w workach strunowych. Osobiście współczuję osobom, które poświęcają aż 30 minut na przygotowanie elementów gry... Oprawa wizualna Alchemików jest przejrzysta, przepiękna, barwna, komiczna i solidna. Elementy tekturowe są bardzo twarde i grube, zaś kostki i ampułki błyszczące. Podczas rozgrywki można korzystać z aplikacji na systemach IOS, Andorid i Windows bądź wersji przeglądarkowej pod adresem http://gserver.czechgames.com/alchemy/. Jeśli w pomieszczeniu jest zbyt ciemno, aby skanować składniki, można je dodać ręcznie z dostępnej puli. W grze podstawowej korzystanie z oprogramowania jest opcjonalne. Do gry wydany został oficjalny dodatek, który moim zdaniem jest wręcz obowiązkowy i warty swej ceny.

Mamy szpiega!

Decado 2017-10-16 12:29:05
Niezwykle emocjonująca gra. Bardzo polecam!

Martwa Zima: Gra rozdroży

Decado 2017-10-16 11:41:44
Doskonała gra.

51. Stan

Decado 2017-10-16 11:38:01
Gra ma fajny klimat i garść ciekawych rozwiązań, ale brakuje w niej interakcji między graczami.

5 Sekund

Decado 2017-10-16 11:36:19
Mnóstwo śmiechu!

SUPERHOT Card Game

Pan Koliber 2017-10-10 17:43:34
Świetna, szybka gra karciana z mechaniką, która perfekcyjnie oddaje grę komputerową, na podstawie której powstała.

Abyss: Kraken

Mixthoor 2017-10-04 19:22:36
Abyss: Kraken jest świetnym dodatkiem, który urozmaica grę podstawową i może być rozgrywany już od pierwszych partii z elementami Abyss. Dodaje nielegalną walutę, która de facto nie jest czarną perłą, lecz srebrną. Jej zastosowanie ma sens i pozwala na strategiczne rozgrywanie partii nawet kosztem minusowych Punktów Wpływu, które podliczane są przy finale gry. Pozostałe elementy (nowi Lordowie: Przemytnicy, Wartownicy, przedstawiciele istniejących już 5 ras; nowe kartony Miejsc: w szczególności Pola Łupów; nowa Rasa Krakenów, nazywana przez nas pieszczotliwie "karakanami") idealnie komponują się z elementami podstawowymi gry i uatrakcyjniają rozgrywkę. Elementy Abyss: Kraken można spakować do opakowania Abyss. Całość jest stabilna i nie wysypuje się, przy obracaniu lub przy transporcie pudełka.

Abyss

Mixthoor 2017-10-04 19:21:09
Gra sprawdza się w rozgrywce na dwie osoby. Jest niezwykle klimatyczna, choć w moim gronie nie wszystkim się podobała. Rozegrałem już kilkanaście partii dwuosobowych, wiele z nich przegrałem, co zachęcało mnie tylko do kolejnych prób. Obowiązkowo należy dołożyć Abyss: Kraken, który urozmaica grę, dodając nowych Lordów i wiele innych elementów. Miło mi się do niej wraca, zwłaszcza, gdy w pokoju panuje półmrok, a do uszu dolatuje melodia np. z serialu Wikingowie. Skrupulatne i zimne kalkulacje triumfują przy finale gry, gdy podliczane są punkty. Wyraz twarzy przeciwnika jest wtedy niemalże bezcenny. Na plus zasługuje oprawa wizualna i wysokiej jakości, twarde znaczniki Miejsc. Karty Lordów są duże i wyraźne, a ich sylwetki przepięknie zilustrowane. Mechanika gry z dodatkiem sprawdza się w przyjaznym wariancie gry, jak i negatywnym, gdy umiejętności Lordów wykorzystywane są do tego, by popsuć plany przeciwnika. Minusem są automatyczne wygrane w walce z potworem podczas I fazy gry (Eksploracja głębin) oraz moim zdaniem zbyt mała ilość kart tychże potworów. Wydawcy należy się szacunek i ogromny plus za dostarczenie mi brakujących elementów (4 Miejsc, kilku znaczników i kart Lordów z dodatku), mimo, iż grę z dodatkiem zakupiłem w innym sklepie. Dziękuję bardzo serdecznie. Ukazuje to profesjonalizm rebel.pl w każdym calu i troskę o klienta najwyższej jakości.

6 bierze!

Elemello 2017-09-26 11:37:53
Bardzo fajna gra karciana.

Terraformacja Marsa

Konop1992 2017-09-24 12:34:07
Gra wydała mi się bardzo skomplikowana i nudna. Instrukcja jest okropna, polecam obejrzeć filmiki na yt i nawet jej (instrukcji) nie dotykać. U nas (4 osoby) gra wyglądała tak, że każdy mówił co robi, a wszyscy inni planowali w tym czasie nie zwracając uwagi na osobę, która wykonuje ruch. Kosteczki wyglądają wspaniale, ale co rundę jest mnóstwo liczenia, kto dostaje ile jakiego surowca i rozdawanie tego wszystkiego czyni grę nudną. Przez większość czasu liczy się kosteczki. Przy tych wszystkich zasadach łatwo jest o jakiejś zapomnieć, co nam się zdarzyło. Przy tym całym skomplikowaniu aż chciałoby się przenieść ją na komputer, żeby to nie ludzie musieli liczyć, rozdawać i pamiętać o wszystkich zasadach. Szkoda, bo koncepcja gry jest bardzo fajna.

Jak Wściekłe Psy

Gra Wstepna 2017-09-17 15:46:50
Jak Wściekłe Psy stało się naszym absolutnym numerem jeden, jeśli chodzi o imprezowe tytuły oparte na blefowaniu i negocjacjach. Przy minimalnej ilości zasad, dają maksymalną frajdę z rozgrywki, sprawiając, że do zabawy dołączyć może dosłownie każdy, nawet najbardziej niedzielny gracz. Pole do popisu podczas gry jest jednak ogromne i tylko od waszych zdolności blefowania zależy na jaki poziom wespną się wasze negocjacje i jak niesamowitych zwrotów akcji doświadczycie. Jeśli tylko macie 6 osób, siadajcie do stołu i zaczynajcie zabawę! Szybko zobaczycie jak kolejni gracze wtapiają się w klimat i wymyślają coraz bardziej szalone sposoby na zmanipulowanie grupy i zdobycie łupu. Jeśli lubicie blefować i negocjować, jeśli szukacie niesamowicie złośliwej gry, ociekającej negatywną interakcją, jeśli cenicie tytuły, w których najważniejsze jest to, co dzieje się nad stołem – między graczami, w których każde mrugnięcie okiem i drgnienie kącika ust może mieć znaczenie, natychmiast zakochacie się w grze Jak Wściekłe Psy! www.gra.wstepna.pl

Agricola: wersja dla graczy

Eugnomus 2017-08-08 19:18:11
Śliczna, mega mózgożerna i "ciasna". Nie, to nie reklama domu rozkoszy ziemskich, a Agricola. Zdecydowanie jedna z moich ulubionych gier. Każda rozgrywka inna, każda strategia nieuniwersalna i trzeba sporo kombinować aby nie skończyc z minusowymi punktami. Karty usprawnień i pomocników dodają smaczku i zapewniają regrywalność, ale i pewną losowość. Jak ci podejdzie fajna na początek to właściwie jesteś ustawiony, albo wpadnie ci coś słabego lub przydatnego w specyficznych okolicznościach i leżysz. Polecam mechanizm draftu. Tak czy inaczej jest to jedna z tych gier, która na pewno zabrałbym na bezludną wyspę.

Pierwsi Marsjanie: Przygody na czerwonej planecie

Szazon 2017-08-02 13:59:35
„ Pierwsi Marsjanie – Przygody na Czerwonej Planecie”, czyli Robinson na Marsie? Plusy: 1. Solidne komponenty. 2. Grafiki. 3. Aplikacja (daje wielkie możliwości rozwoju tytułu). 4. Tryb solo. 5. Kampania. 6. Mechanika. 7. Poziomy trudności. Minusy: 1. Brak wypraski. 2. Aplikacja (bateriożerność). 3. Instrukcja. „Pierwsi Marsjanie – Przygody na Czerwonej Planecie”, wrażenia po 4 rozgrywkach solo w 1.(x2) i 2.(x2) scenariusz. (Wersja przedsprzedażowa) Po otwarciu pudła ukazują się naszym oczom bardzo ciekawe grafiki, solidne i klimatyczne znaczniki oraz figurki (aż trzy), ale są one bardzo szczegółowe i wykonane z twardego tworzywa. Plansza na pierwszy rzut oka nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia, lecz wystarczyło przygotować ją do rozgrywki (przy pomocy aplikacji) i z kawałka tektury stała się panelem sterującym z tablicą kontrolną i radarem. Znaczniki z półprzezroczystego plastiku wydają się świecić jak prawdziwe kontrolki (oczywiście przy odpowiednim oświetleniu), za to czarne kosteczki czasami mi „znikały” (to może też kwestia oświetlenia… a może tylko ślepoty). Aplikacja zastępuje nam karty wydarzeń i przygód, które znamy z Robinsona, w zamian dostajemy karty uszkodzeń, ulepszeń, badań i jeszcze kilka talii. Jest też dużo żetonów, kafelków i innej tektury oraz kości, które działają tak jak w Robinsonie. Podczas rozgrywki często (a może i zawsze) będziemy zmuszeni wybierać mniejsze zło np. zastąpimy niedziałającą część z działającą częścią z innego pomieszczenia, w którym ta usterka będzie mniej dotkliwa dla funkcjonowania HUB-a (w danym scenariuszu). Będą zdarzać się sytuacje, kiedy będziemy zmuszeni odłączyć całe pomieszczenie, aby uporać się z deficytem tlenu czy energii elektrycznej a maszyny, które mają nam pomagać przetrwać będą ulegać awariom. Opuszczenie HUB-a w celu eksploracji Marsa jak i pozyskiwania z niego niezbędnych surowców to niebezpieczne wyprawy, które mogą zakończyć się długą i bolesną śmiercią…, ale żeby nie było tak strasznie Mars skrywa też rzeczy, które (jeśli żywi dostarczymy je do HUB-a) ułatwią nam przetrwanie na tym czerwonym diable zwanym Marsem. Warto wspomnieć jeszcze o „kartach” przygód, ponieważ w przeciwieństwie do Robinsona nie możemy przewidzieć, jakie i kiedy pojawią się konsekwencje naszych decyzji. Jeśli uda nam się przetrwać i zakończyć scenariusz sukcesem daje satysfakcję, która wzrasta proporcjonalnie do poziomu trudności. Czy „Pierwsi Marsjanie” to „Robinson Crusoe” w nowej oprawie? Stanowczo i bezapelacyjnie NIE! Mamy tu mechaniki, które znamy z Robinsona (po 2 pionki do zarządzania działaniami kosmicznych osadników, po 3 kości do rozpatrywania akcji, itp.), ale trzeba pamiętać, że gry korzystające z tych samych mechanik bywają od siebie bardzo różne i tak jest w tym przypadku. W „ Pierwszych Marsjanach” mamy zapowiedzianą przez autora szczyptę gry euro jak i losowość oraz przygodę, takie połączenie do mnie przemawia i moim zdaniem to bardzo dobra gra. Aplikacja daje ogromne możliwości rozwoju gry bez konieczności drukowania nowych kart a to może (i mam nadzieję, że tak będzie) przełożyć się na ilość darmowych dodatków i długowieczność tytułu. Grę polecam i oceniam na 8/10

Domek

Gra Wstepna 2017-07-24 08:50:37
Proste zasady, chwytliwy temat, krótki czas rozgrywki i niewielka liczba decyzji czekających na nas w każdym ruchu sprawi, że Domek idealnie sprawdzi się jako wielopokoleniowa zabawa, czy też tytuł pokazujący początkującym graczom uroki nowoczesnych planszówek. Bardziej zaawansowanych graczy czeka tu jednak też dużo zabawy. Domek dobrze sprawdzi się jako szybki, chwytliwy i wesoły filler, oferujący lekką, taktyczną rozgrywkę. Jest to więc tytuł naprawdę uniwersalny, a nagroda Gry dla Całej Rodziny jest bardzo zasłużona! Spróbujcie koniecznie i sami przekonajcie się jak szybko Domek skradnie wasze serca. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Pierwsi Marsjanie: Przygody na czerwonej planecie

Albert 2017-07-15 09:35:02
Gratuluję pięknego wydania Gry PM. Grafika i jakość komponentów na wysokim poziomie.

Gejsze

AxeL 2017-07-02 00:47:17
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym jak dużo genialnej, rozbudowanej gry .. z tak wieloma aspektami rozgrywki.... można zmieścić w tak małej grze 2 osobowej. Dużo dedukcji kombinatoryki, taktyki.. do tego nieszablonowe ruchy i piękne obrazki. POLECAM! 9/10

TOP Kitchen

nikita94 2017-06-30 10:23:21
Gra przyjemna, zasady po przeczytaniu instrukcji wyraźnie i zrozumiałe. Losowość gry na średnim poziomie zawsze jest jakieś rozwiązanie na zatrzymanie pkt przy sobie. Prosta przyjemna z mocnym klimatem gastronomicznym i tu właśnie wyczuwam minus dla wielu graczy którzy po nią nie sięgną. Trzeba chodź trochę mieć coś związanego z gastro żeby tak bardzo wczuć się w klimat gry. ogólnie bardzo polecam

Zaklinacze

Mordin 2017-06-03 10:36:44
Solidna pozycja karciana - jednak po kilku partiach ostatecznie nie trafi na stałe na moją półkę. Niewątpliwie największa zaletą gry jest jej regrywalność oraz możliwość kombinowania talii oraz wiosek, również w kontekście przyszłych dodatków. Niemniej w mojej ocenie regrywalność jest nieco pozorna - przede wszystkim różnice w wioskach są zbyt małe - ostatecznie w większości wypadków sprowadzają się do różnych kosztów tych samych akcji. Szkoda, że każda wioska nie zawiera swoistej, wyjątkowej akcji, która miałaby duży wpływ na grze - tylko kilka z tych obecnych w grze na prawdę wpływa na to jak wygląda dana partia. Po drugie same talie są zbyt powtarzalne - za dużo jest tych samych kart potworów przez co faktycznie zawsze zdarzała się monotonia w rozgrywce wynikająca z dociągania kolejnych takich samych kart. Mimo tego polecam jako wstęp do bardziej zaawansowanych karcianek.

Tajniacy

Gra Wstepna 2017-05-10 20:01:24
Pod wieloma względami Tajniacy przypominają nam znany chyba już wszystkim hit – Dixit. O ile jednak Dixit zabiera nas w świat skojarzeń dzięki obrazom, to Tajniacy bazują na słowach. W obu grach jakość rozgrywki zależy od ciekawych podpowiedzi i dobrego nastroju w grupie. Obie pozwolą graczom lepiej się poznać (choć Tajniacy bardziej skłaniają do dzielenia się swoimi teoriami i przemyśleniami). Jeśli więc jesteście fanami Dixita, Tajniacy to tytuł, obok którego nie możecie przejść obojętnie. W dużej grupie gra sprawdza się naprawdę świetnie, dostarczając mnóstwo śmiechu i zaskoczeń, pozwalając nam odkryć nowe oblicza naszych współgraczy i tajemnice ich rozumowania. Śmiało można powiedzieć, że tytuł ten dołączył do kanonu gier imprezowych. Tajniacy porywają nas w zaskakującą podróż do świata skojarzeń na nowych, ciekawych zasadach. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Master of Orion

Mordin 2017-05-08 12:41:37
Bardzo przyjemna karciana gra ekonomiczna - prosta i elegancka mechanika z nikim progiem wejścia. Rozgrywka jest szybka i sprawna. Jednocześnie gra nie jest banalna i daje możliwości satysfakcjonującego kombinowania celem wyciśnięcia jak największych korzyści z posiadanej ręki oraz akcji. Klimat w grze jest mało obecny - nawiązanie do komputerowej gry Master of Orion są tylko symboliczne - sprowadzają się w zasadzie tylko do grafik. W żadnym wypadku nie jest to gra o eksploracji i podboju kosmosu jaka jest komputerowy odpowiednik. Grę można porównać do Race for the galaxy jednak tylko ze względu na karty i ich wykorzystanie oraz temat - Master of Orion jest zdecydowanie bardziej przystępna i mniej głęboką grą karcianą gdzie nacisk kładziony jest na wykorzystanie akcji oraz zdolności ras (chyba, że gra się ludźmi). Wykonanie mogłoby być nieco lepsze (cienkie planszetki graczy), podobnie grafiki nie muszą przypaść wszystkim do gustu. Wadą wydaje się mała ilość kart, które szybko się opatrują - mam nadzieję, że szybko wydane zostaną dodatki z nowymi kartami oraz być może nowymi mechanikami - pole do rozbudowy tytułu jest szerokie. Wobec dobrego przyjęcia gry przez recenzentów i niezłej ceny zapewne sprzedaż tytułu będzie dobra a więc jest spora szansa na dodatki. Polecam każdemu.

Ragers: Mistrzowie Areny

Szazon 2017-05-04 08:48:24
„ Ragers: Mistrzowie Areny”, czyli „ papier, kamień, nożyce” na sterydach. Plusy: 1. Oprawa graficzna. 2. Proste zasady. 3. Kompaktowy rozmiar. 4. Dynamiczna rozgrywka. 5. Cena. Minusy: 1. Cienkie karty. 2. Pudełko mogło być jeszcze mniejsze. „ Ragers: Mistrzowie Areny” to szybka karcianka dla lubiących dynamikę i losowość, która może istotnie wpłynąć na wynik rozgrywki, ale można a nawet trzeba momentami pogłówkować. Cóż więcej napisać? Szybka gra, która umili nam 2-3 kwadranse. 7/10

Alchemicy

Mordin 2017-05-03 13:46:39
Niezwykle klimatyczna gra (osobiście na każdym kroku widzę wpływu Pratchetta i Niewidoczny Uniwersytet), w którym wcielamy się w alchemików zajmujących się całkiem poważnymi czynnościami związanymi z ich profesją. Każdy element gry jest niezwykle przemyślany jako kolejne etapy z codziennego życia alchemika. Gra po prostu ocieka klimatem co jest jest niezwykła zaletą. Sama mechanika jest również bardzo udana i zwykle z dobrym skutkiem naśladuje autentyczne wybory jakim musi sprostać każdy szanujący się alchemik. Wykonanie oraz instrukcja na wysokim poziomie. Główną wadą gry jest moim zdaniem wysoki próg wejścia - tłumaczy się ją niezwykle trudno nawet doświadczonym graczom - w ogóle nie wyobrażam sobie wprowadzania początkujących osób bez większego kontaktu z planszówkami. Jeżeli jednak uda się zaznajomić z zasadami gra idzie zadziwiająco płynni - w tym mechanizm dedukcji alchemicznej jest ostatecznie bardzo prosty. Wydaje się również, że gra miałaby problem z regrywalnością - kart artefaktów i przysług jest po prostu zbyt mało. Ciekawi mnie dodatek - mam nadzieję, że wprowadza trochę nowości i dodaje kolejne plusy do tej bardzo dobrej gry. Dla lubiących nietypowe mechaniki oraz alchemiczny klimat z nutą humoru godne polecenia.

Domek Na Drzewie

madeusz 2017-04-21 07:55:28
Domek na Drzewie to naprawdę sprytna i co najwazniejsze szybka karcianka. Gra jest bardzo dynamiczna, nie ma przestojów i zamulania, bo to nie ten rodzaj gry. Świetnie się skaluje, choć przy 4 graczach może być bardzo nieprzewidywalna. Polecam jako sposób na miłe, relaksujące spędzanie czasu.

Pandemic Legacy - Sezon 1

Gra Wstepna 2017-04-18 09:05:32
Nie bez powodu Pandemic Legacy okrzyknięto królową gier, zdecydowanie zasłużyła sobie ona na ten prestiżowy tytuł. Emocje, które pojawiają się w trakcie rozgrywek sięgają zenitu i są nieporównywalne do innych planszówek. W pierwszej chwili bardziej przywodzą na myśli kampanie elektronicznych gier przygodowych. Jednak tam zawsze możemy się cofnąć, wczytać grę ponownie i poprawić swoje działania. W Pandemic Legacy decyzje, jak w życiu, podejmujemy raz na zawsze, a później pozostaje nam tylko zmierzyć się z konsekwencjami. Wraz ze swoim zespołem tworzymy nasz własny, wyjątkowy egzemplarz gry, świadectwo naszych przygód. I tak, robimy rzeczy dotąd niewyobrażalne w planszówkowym świecie – piszemy po planszy, drzemy karty, zmieniamy i “niszczymy“! Wszystko to jednak dostarcza nam niewyobrażalnych, wspaniałych wrażeń, a to przecież właśnie pozytywnych emocji i ciekawych przeżyć szukamy zwykle nad planszą. Pandemic Legacy to gra, od której nie mogliśmy się oderwać, jak od żadnej innej. Gra, która dosłownie porwała nas w wir swojej przygody. Gra, którą polecilibyśmy naprawdę każdemu. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Speed Cups

Gra Wstepna 2017-04-17 17:51:16
Speed Cups jest jedną z naszych ulubionych gier imprezowych – świetnie podnosi energię przy stole. Często wyciągamy ją na zakończenie wieczoru, kiedy wszystkim trochę już zamykają się oczy po jakiejś ciężkiej strategii i kiedy wszyscy z chęcią dadzą popracować rękom, a odpocząć mózgom. Speed Cups świetnie też nadadzą się na zmianę nastroju pomiędzy jednym a drugim cięższym tytułem. Każdy z nas potrzebuje przecież czasem szczypty iście dziecięcej zabawy! Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Boże Igrzysko: Magnaci

Gra Wstepna 2017-04-17 17:49:11
Jeśli jesteście fanami historii albo chcecie komuś pokazać piękne, acz trudne losy Polski, czy też zarazić historyczną pasją, to Magnaci z pewnością przypadną wam do gustu. Gra ta powinna też dobrze sprawdzić się wśród początkujących osób i takich, którzy nie siadają nad planszą zbyt często. Magnaci pojawiając się na stole raz na jakiś czas będą mieli dużo uroku. Z pewnością chętnie wcielicie się w XVII-wieczne głowy rodów, próbując nie doprowadzić do rozbiorów Polski. Nam Magnaci początkowo niezwykle przypadli do gustu. Z czasem ich urok nieco zbladł i nie pojawiają się oni na naszym stole zbyt często. Wciąż jednak sądzimy, że to tytuł który warto mieć w swojej kolekcji, choćby ze względu na jego ważną tematykę. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Dixit 2: Przygody

MarcinQ84 2017-04-10 22:07:42
Karty utrzymane dokładnie w tym samym stylu co karty z oryginalnego Dixita i z Odysei. Mogą być, ale kiedy zacznie się grać z innymi, ładniejszymi dodatkami, to po prostu będą się wydawały brzydkie.

Dixit 7: Wizje

MarcinQ84 2017-04-10 22:05:03
Karty do Dixita powinny być właśnie takie od samego początku :) Jeden z najlepszych dodatków, wiele możliwości interpretacji, bez żadnego "oczywistego" skojarzenia.

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie

aros30 2017-04-08 10:32:38
Świetna gra! 10/10. Pomimo tego że kupiłem ją ponad 2 lata temu i zagrałem około 50 razy to nadal jest jedną z moich ulubionych gier. Polecam osobą, które lubią gry z zatrudnianiem robotników i zbieraniem surowców, a także tym którzy lubią książki, filmy lub/i gry przygodowe. Nie polecam natomiast osobą które nie lubią długich gier bo może być to dla nich zbyt męczące. Gra również bardzo dobrze sprawdza się w wariancie solo (grając 2 lub 3 postaciami). I właśnie w ten wariant najczęściej gram, gdy mam wolny wieczór, a nikt nie ma czasu się spotkać.

Dobble

Dama Gier 2017-04-07 19:12:20
Pucha dobrej zabawy :-)

Domek

Dama Gier 2017-04-07 19:08:44
Duża kuchnia, czy przestronny salon? Domek uczy podejmowania decyzji w bardzo przyjemny sposób. Choć ma dość losowy charakter to pozwala także na obmyślenie własnych strategii. Oprawa wizualna jak słusznie zauważyli poprzedni komentujący jest przepiękna. Naszym zdaniem to solidny kandydat do miana jednej z najlepszych gier familijnych roku 2016.

Sherlock

Dama Gier 2017-04-07 19:02:21
Przepiękne ilustracje, niski próg wejścia i w dodatku niska cena. Super pozycja dla fanów kombinowania i rywalizacji, którzy nie mają za wiele czasu na przeprowadzenie rozgrywki (partia trwa od 10-15 minut).

Puerto Rico

Mordin 2017-03-20 18:36:37
Zasłużenie ta gra przed długi czas była w samej czołówce rankingu BGG (nadal aktualnie jest w 10-tce). Bardzo dobre euro bez klimatu (lub ze słabo wyczuwalnym klimatem), co wobec świetnej mechaniki nie jest jednak problemem dla graczy. Jest to gra wymagająca i dla dobrej zabawy konieczne jest aby wszyscy gracze mieli o niej jakiekolwiek pojęcie. W przeciwnym wypadku niedoświadczony gracz lub gracze może łatwo wypaczyć rozgrywkę. W grze bowiem bardzo ważne są skutki własnych zagrań dla innych graczy - można przeszkodzić, ale tez bardzo pomóc innym graczom (świadomie lub nie). Przy ogarniętych graczach Puerto Rico pokazuje w pełni swój pełne potencjał i daje głęboką oraz wymagającą rozgrywkę. Polecam nowe wydanie gry, które dodaje świeżości nieco wyblakłym i topornym grafikom z poprzedniego wydania - przez to gra jest jeszcze przyjemniejsza. Tytuł dla nieco doświadczonych gracy - początkujący muszą dopiero dochodzić do pełnym walorów tej gry.

Zimna Wojna 1945-1989

Mordin 2017-03-19 14:33:00
Ocena tej gry przysparza mi nie lada problemu. Przy pierwszym kontakcie byłem nastawiony bardzo pozytywnie - tematyka zimnowojennej konfrontacji mocarstw oraz bogate nawiązania do historii współczesnej rzadko pojawiają się w planszówkach. W grze występuje w sumie prosta mechanika zagrywania kart i punktowania. Oczywiście gra jest bardzo głęboka i wymagające przez co każda rozgrywka to wyzwanie. Z czasem jednak widzę wady, które nie pozwalają mi cieszyć się z rozgrywki - losowość gry potrafi dać po kościach - doświadczyłem co najmniej kilku gier gdzie w zasadzie każda tura to była rozpaczliwa walka o przetrwania i ciągłe wybieranie jak najmniejszego wymiaru kary. Gra nie zawiera mechanizmu, który pozwalałby odkuć się graczowi, który pechowo dociągał karty lub podjął jedną/dwie złe decyzje na rozpoczęciu gry - przy słabym początku nie ma za bardzo możliwości nadrobienia strat. Dodatkowo powyższe negatywne cechy gry potęguje fakt, że jest to gra dwuosobowa - w sytuacji gdy jeden gracz szybko zdobędzie przewagę (np na skutek pecha w dociąganiu kart drugiego gracza) pozostaje mu tylko dobijać przeciwnika. W grach gdzie występują trzej lub czterej gracze istnieje możliwość przynajmniej interwencji pozostałych graczy wobec osoby, której karty podeszły najlepiej. Powyższe sprawa, że do Zimnej Wojny sięgnę raczej okazjonalnie - jest to przyzwoita pozycja jednak istnieją inne tytuły pozwalające na strategiczną rozgrywkę na podobnym poziomie przy znacznie bardziej sprawiedliwie opracowanej losowości. Polecam dla doświadczonych graczy lubiących klimaty zimnowojenne lub ciężką rozgrywkę dwuosobowa bez sentymentów.

Pośród gwiazd

Mordin 2017-03-15 13:12:07
Bardzo lubię tę grę mimo, że nie posiada ona mocno wyczuwalnego klimatu. Mechanizm dobierania i przekazywania kart rodem z 7 Cudów świata bardzo dobrze sprawdza się przy tej kafelkowej grze w budowanie stacji kosmicznej. Rozgrywka nie jest porywająca, ale prostota i elegancja mechaniki spraw, że gra się przyjemnie. Karty konfliktów dodają nieco interakcji z tym, że nie ma co spodziewać się większej dozy emocji. Nie grałem w dodatek Ambasadorowie który ponoć wprowadza sporo zmian z tendencją do przepakowania gry w nowe możliwości - mi odpowiada poziom prostoty jaki jest w grze bez tego dodatku. Tytuł lekki i przyjemny dla każdego gracza - zwłaszcza dla miłośników sf, którzy znajdą dodatkową radość z faktu budowania w przestrzeni kosmicznej.

Takenoko

Mordin 2017-03-15 08:51:18
Gra sprawia wrażenie przelukrowanej pozycji dziecięcej w świecie anime/mangi - jednak jest to tytuł, w który może odpowiadać nawet weteranom. Dobrze przemyślana mechanika oraz nieźle dozowana losowość sprawa, że jest to fajna pozycja na rozgrzewkę przed cięższymi tytułami albo na zwieńczenie planszówkowego wieczoru. Godny polecenia lżejszy, ale wcale nie głupi tytuł - dla każdego gracza.

T.I.M.E. Stories

Gra Wstepna 2017-03-07 20:17:39
T.I.M.E Stories to z pewnością ciekawe novum w planszówkowym świecie, oferujące zupełnie inne doznania i emocje przy stole. Pozwalają nam one zanurzyć się w opowieść, zamiast skupiać na najbardziej optymalnych ruchach i strategicznych rozwiązaniach. Pierwszy scenariusz nie rzucił nas jednak na kolana. Spodziewaliśmy się po nim więcej. Liczyliśmy na rewolucję i wrażenia, które zrekompensują “jednorazowość” rozgrywki. Była to jednak tylko misja treningowa dla nowych agentów, czekamy więc na kolejną okazję uratowania kontinuum czasowego w dodatkach. Mamy nadzieję, że w nich gra wykorzysta swój pełen potencjał. Z dużym prawdopodobieństwem T.I.M.E Stories zniknie jednak wkrótce z naszej kolekcji. Jeśli macie ochotę na coś nowego, innego od klasycznej planszówki, czy zwykłej kooperacji, jeśli marzy wam się zagadka, tajemnica i opowieść – wypróbujcie T.I.M.E Stories. Gra Wstępna (gra.wstepna.pl)

Abyss

Mordin 2017-03-06 08:16:52
Ciekawa gra dla każdego. Niewątpliwie największą jej zaletą są piękne i przyciągające oko grafiki kart i pudełka. Mimo wielu rozgrywek nadal z przyjemnością je oglądam - zakoszulkowane karty robią jeszcze lepsze wrażenie. Dodatkowo perły i gruba tektura dopełnia obraz świetnego wykonania gry. Abyss oprócz grafik to jednak również dobra, przejrzysta i elegancka mechanika, zapewniająca regrywalność oraz odpowiednią głębię rozgrywki. Działa dobrze zarówno na dwie jak i więcej osób. Dodatek "Kraken" odświeża grę aczkolwiek nie jest konieczny do dobrej zabawy. Polecam do kolekcji każdego gracza dla początkujących i zaawansowanych.

Wsiąść do Pociągu: Europa

McGree 2017-03-01 10:46:30
Bardzo dobra, lekka gra. Swietna do zarazenia kogos planszowkowym bakcylem. Prosta mechanika i szybka rozgrywka. Zywe kolory planszy i komponentow. Solidna pozycja w kategorii "lekkie i przyjemne".

Neuroshima Hex!

McGree 2017-03-01 10:37:30
Gra znakomita. Zdecydowany przerost tresci nad forma. Duza regrywalnosc i mnostwo mozliwosci przy minimalnej ilosci komponentow. Bardzo dobra cena w stosunku do jakosci i poziomu satysfakcji. Zdecydowanie pozycja obowiazkowa dla lubiacych strategie i taktyke.

Le Havre

Mordin 2017-02-28 09:56:56
Euro w czystej postaci - bez śladu klimatu. W grze trzeba mocno się starać aby przeżyć a więc zawsze mieć wymaganą ilość jedzenia plus kombinować jak najlepiej rozbudować własną produkcje. Trudno zarzucić cokolwiek mechanice - jest jasna i przejrzysta - losowość w doborze budynków sprawa, że rozgrywki różnią się od siebie. Jednocześnie stosunkowo niewielka dostępność budynków jednocześnie (przynajmniej na początku rozgrywki) sprawia, że nie ma paraliżu decyzyjnego jak to może mieć miejsce w innej podobnej grze autora - Ora et Labora. Tytuł dla fanów suchego ale wymagającego euro - raczej gra nie dla początkujących. Dla tych, którzy szukają rozgrywki o analogicznej mechanice i poziomie trudności jednak z wyczuwalnym klimatem - polecam Ora et labora.

Autarcha

Gralnia 2017-02-24 15:57:03
Gra bardzo podobała się uczestnikom naszych Spotkań z planszówką. Dużo emocji. Grają w nią zarówno chłopcy ze szkoły podstawowej, jak i dorośli. Polecamy :)

Ragers: Mistrzowie Areny

Triskel 2017-02-22 16:25:50
„Ragers: Mistrzowie Areny” jest karcianką dla dwóch graczy, wymagającą sporo sprytu i strategicznego myślenia. Podczas gry należy blefować i kombinować, aby odnieść upragnione zwycięstwo. Gracze staną na czele drużyny zawodowych zabijaków biorących udział w trwającym trzy dni święcie, Wielkim Wiecu. Podczas tego wydarzenia można rozstrzygać wszelkie spory, oczywiście, jeżeli potrafimy przechytrzyć rywala i posiadamy odpowiednio wyszkolonych Mistrzów Areny! Gniew czempionów rozchodzi się gromkim echem po piaskach areny Wielkiego Wiecu! Wiele ras i plemion decyduje się wziąć w nim udział i wystawić swoich przedstawicieli, aby dowieść swych racji w licznych waśniach i sporach. Piaski Areny Sprawiedliwych znów zostaną zbrukane krwią ku uciesze wiwatującego i rozentuzjazmowanego tłumu. Mistrzowie Areny podczas trwającego trzy dni święta będą musieli dowieść swej siły i sprytu lub ponieść rychłą śmierć. Rozgrywka polega na wykładaniu kolejno kart, na których przedstawiono liczne sylwetki wojowników. Mistrzowie Areny potrafią wykonywać przeróżne akcje oraz ataki specjalne, dzięki czemu gracze otrzymują tak zwane Punkty Sławy. Zdobycie Punktów Sławy nie jest niestety takie proste, gdyż warunki specjalne zmieniają się każdego dnia, a widzowie widowiska zmuszają do wykonywania konkretnych taktyk. Bóstwa trzymające swą pieczę nad Wielkim Wiecem również są kapryśne i mogą ułatwić lub pokrzyżować nam plany. Grę wygrywa ten gracz, którego wojownicy uzbierali najwięcej Punktów Sławy, dowodząc swego heroicznego męstwa. „Ragers: Mistrzowie Areny” jest przede wszystkim szybką grą karcianą, którą można zabrać dosłownie wszędzie. Od strony graficznej, gra również prezentuje się wyśmienicie i cieszy oczy dopracowanymi i kolorowymi grafikami. Mechanika gry jest również dopracowana i nie powinna sprawić problemów nawet początkującym graczom. Gra świetnie nadaje się na spotkania ze znajomymi, podczas których możemy w bezkrwawy sposób rozwiązać wszelkie waśnie i nieporozumienia. Zatem niech Mistrzowie Areny wstąpią na piaski Areny Sprawiedliwych i rozpoczną Wielki Wiec! http://fantasy-bestiarium.blogspot.com/2017/02/ragers-mistrzowie-areny.html

Konwój

castelano 2017-02-22 09:09:14
Naprawdę świetna gra, uważam że niedoceniona w naszym światku. Rewelacyjnie się gra jedną i drugą frakcją. Życzyłbym sobie podczas jakiegoś konwentu rozegranie małego turnieju. Oczywiście znaczenie ma znajomość jednej i drugiej talii !!

Dolina Kupców 2

AxeL 2017-02-18 20:17:54
Bardzo lubię dolinę kupców i niejako traktuje doline kupców 2 jak dodatek. Tym nie mniej jakoże jest to samodzielna gra trudno mi wyobrazić sobie sensowną rozgrywkę opartą wyłącznie na 2 części. Dlaczego? Niektóre z "ras" dodatkowych kart wprowadzają do gry zbyt dużo chaosu, lub ich akcje są upierdliwe nawet dla ich wykonawców. Leniwce i Fenki odradzam zdecydowanie pierwszy zbyt trudny do ogarnięcia (zwłaszcza na 4 osoby) z akcjami do wykonania w następnej turze, a fenki wprowadzają skrajny chaos w grze (chyba, że ktoś tak lubi). Krokoldyle wprowadzają ciekawą negatywną interakcje... i uważam, że są ok... o ile nie ma w grze szopów (albo / albo), chociaż szopy mi się trochę bardziej podobają. Dziobaki mają bardzo podobne działania do wiewiórek, więc jeśli wybierasz 1 z ras odrzuć drugą (w dziobakach się czasem rzuca kością). Tchórze są dość dobre do zarządzania ręką, rynkiem i talią... z elementem losowości (całkiem spoko). Sowy są chyba najmocniejszą z nowych ras, zwłaszcza w początkowym etapie gry pozwalają szybko pozbyć się rupieci i dobierać same potrzebne karty. Są jeszcze bobry z kolejnego mini dodatku... oparte na planowaniu kolejnego ruchu, słabe przy 4 osobachm ale myślę, że mają potencjał przy 2-3 (można przetestować). Natomiast Leniwce i Fenki zdecydowanie nie polecam. Mój ulubiony i chyba najlepiej zbalansowany pakiet kart dla 4 osób teraz to: Kameleony, Szopy / Krokodyle, Wiewiórki / Dziobaki / Oceloty, Papugi, Sowy / Pandy. Podsumowując 2 część słabsza od 1 części i jak nie masz pierwszej części, nie kupuj drugiej. Jak masz.. i ci się podoba, to możesz rozbudować opcje gry o kilka z ras dostępnych w Dolinie Kupców 2.

Gra pomyłek

Gra Wstepna 2017-02-18 17:52:57
Wszyscy uwielbiamy gry quizowe. Gra Pomyłek to jednak wyjątkowy tytuł. Tym razem będziecie musieli popisać się nie tylko wiedzą, ale przede wszystkim refleksem i giętkością myślenia. Prosta idea, w której punktowana odpowiedź to czasem prawda, a czasem fałsz, wywraca wszystko co wiecie o quizach do góry nogami i sprawia, że przy Grze Pomyłek czeka was dużo więcej zabawy i śmiechu. Dzięki temu też nie straszna staje się wam znajomość pytań. Tę malutką karciankę z łatwością zabierzecie ze sobą wszędzie i zagrać będziecie mogli naprawdę w każdych warunkach. Bardzo niepozorne pudełeczko skrywa w sobie świetny, przewrotny quiz. Jeśli lubicie imprezowe tytuły, to Gra Pomyłek powinna koniecznie znaleźć się w waszej kolekcji. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Mechs vs. Minions

trzewik 2017-02-15 11:31:20
Ciekawa gra kooperacyjna, w której gracze wspólnymi siłami muszą przeciwstawić się armiom minionów. W pudle znajduje się szereg unikalnych misji i zadań, które gracze będą kolejno realizowali. Mechanika gry jest bardzo prosta - w każdej turze gracze wybierają jedną kartę rozkazu i przydzielają swojej postaci. Gromadzone w kolejnych rundach rozkazy będą dokładnie determinowały jak zachowuje się nasz bohater, np. Ruch do przodu o 1 pole, Strzał przed siebie, Obrót o 180 stopni, Ruch o 2 pola, Strzał na boki. Przydzielając kolejne rozkazy gracze muszą tak zaplanować swoje działania, by wraz z pozostałymi bohaterami osiągnąć cel misji. Gra wymaga masy kombinowania i bardzo ścisłej współpracy. Reguły są bardzo proste, ale rozgrywka jest o wiele bardziej mózgożerna, niż można by podejrzewać na pierwszy rzut oka!