ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH

OPINIE GRACZY

Zaklinacze

Mordin 2017-06-03 10:36:44
Solidna pozycja karciana - jednak po kilku partiach ostatecznie nie trafi na stałe na moją półkę. Niewątpliwie największa zaletą gry jest jej regrywalność oraz możliwość kombinowania talii oraz wiosek, również w kontekście przyszłych dodatków. Niemniej w mojej ocenie regrywalność jest nieco pozorna - przede wszystkim różnice w wioskach są zbyt małe - ostatecznie w większości wypadków sprowadzają się do różnych kosztów tych samych akcji. Szkoda, że każda wioska nie zawiera swoistej, wyjątkowej akcji, która miałaby duży wpływ na grze - tylko kilka z tych obecnych w grze na prawdę wpływa na to jak wygląda dana partia. Po drugie same talie są zbyt powtarzalne - za dużo jest tych samych kart potworów przez co faktycznie zawsze zdarzała się monotonia w rozgrywce wynikająca z dociągania kolejnych takich samych kart. Mimo tego polecam jako wstęp do bardziej zaawansowanych karcianek.

Tajniacy

Gra Wstepna 2017-05-10 20:01:24
Pod wieloma względami Tajniacy przypominają nam znany chyba już wszystkim hit – Dixit. O ile jednak Dixit zabiera nas w świat skojarzeń dzięki obrazom, to Tajniacy bazują na słowach. W obu grach jakość rozgrywki zależy od ciekawych podpowiedzi i dobrego nastroju w grupie. Obie pozwolą graczom lepiej się poznać (choć Tajniacy bardziej skłaniają do dzielenia się swoimi teoriami i przemyśleniami). Jeśli więc jesteście fanami Dixita, Tajniacy to tytuł, obok którego nie możecie przejść obojętnie. W dużej grupie gra sprawdza się naprawdę świetnie, dostarczając mnóstwo śmiechu i zaskoczeń, pozwalając nam odkryć nowe oblicza naszych współgraczy i tajemnice ich rozumowania. Śmiało można powiedzieć, że tytuł ten dołączył do kanonu gier imprezowych. Tajniacy porywają nas w zaskakującą podróż do świata skojarzeń na nowych, ciekawych zasadach. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Master of Orion

Mordin 2017-05-08 12:41:37
Bardzo przyjemna karciana gra ekonomiczna - prosta i elegancka mechanika z nikim progiem wejścia. Rozgrywka jest szybka i sprawna. Jednocześnie gra nie jest banalna i daje możliwości satysfakcjonującego kombinowania celem wyciśnięcia jak największych korzyści z posiadanej ręki oraz akcji. Klimat w grze jest mało obecny - nawiązanie do komputerowej gry Master of Orion są tylko symboliczne - sprowadzają się w zasadzie tylko do grafik. W żadnym wypadku nie jest to gra o eksploracji i podboju kosmosu jaka jest komputerowy odpowiednik. Grę można porównać do Race for the galaxy jednak tylko ze względu na karty i ich wykorzystanie oraz temat - Master of Orion jest zdecydowanie bardziej przystępna i mniej głęboką grą karcianą gdzie nacisk kładziony jest na wykorzystanie akcji oraz zdolności ras (chyba, że gra się ludźmi). Wykonanie mogłoby być nieco lepsze (cienkie planszetki graczy), podobnie grafiki nie muszą przypaść wszystkim do gustu. Wadą wydaje się mała ilość kart, które szybko się opatrują - mam nadzieję, że szybko wydane zostaną dodatki z nowymi kartami oraz być może nowymi mechanikami - pole do rozbudowy tytułu jest szerokie. Wobec dobrego przyjęcia gry przez recenzentów i niezłej ceny zapewne sprzedaż tytułu będzie dobra a więc jest spora szansa na dodatki. Polecam każdemu.

Ragers: Mistrzowie Areny

Szazon 2017-05-04 08:48:24
„ Ragers: Mistrzowie Areny”, czyli „ papier, kamień, nożyce” na sterydach. Plusy: 1. Oprawa graficzna. 2. Proste zasady. 3. Kompaktowy rozmiar. 4. Dynamiczna rozgrywka. 5. Cena. Minusy: 1. Cienkie karty. 2. Pudełko mogło być jeszcze mniejsze. „ Ragers: Mistrzowie Areny” to szybka karcianka dla lubiących dynamikę i losowość, która może istotnie wpłynąć na wynik rozgrywki, ale można a nawet trzeba momentami pogłówkować. Cóż więcej napisać? Szybka gra, która umili nam 2-3 kwadranse. 7/10

Alchemicy

Mordin 2017-05-03 13:46:39
Niezwykle klimatyczna gra (osobiście na każdym kroku widzę wpływu Pratchetta i Niewidoczny Uniwersytet), w którym wcielamy się w alchemików zajmujących się całkiem poważnymi czynnościami związanymi z ich profesją. Każdy element gry jest niezwykle przemyślany jako kolejne etapy z codziennego życia alchemika. Gra po prostu ocieka klimatem co jest jest niezwykła zaletą. Sama mechanika jest również bardzo udana i zwykle z dobrym skutkiem naśladuje autentyczne wybory jakim musi sprostać każdy szanujący się alchemik. Wykonanie oraz instrukcja na wysokim poziomie. Główną wadą gry jest moim zdaniem wysoki próg wejścia - tłumaczy się ją niezwykle trudno nawet doświadczonym graczom - w ogóle nie wyobrażam sobie wprowadzania początkujących osób bez większego kontaktu z planszówkami. Jeżeli jednak uda się zaznajomić z zasadami gra idzie zadziwiająco płynni - w tym mechanizm dedukcji alchemicznej jest ostatecznie bardzo prosty. Wydaje się również, że gra miałaby problem z regrywalnością - kart artefaktów i przysług jest po prostu zbyt mało. Ciekawi mnie dodatek - mam nadzieję, że wprowadza trochę nowości i dodaje kolejne plusy do tej bardzo dobrej gry. Dla lubiących nietypowe mechaniki oraz alchemiczny klimat z nutą humoru godne polecenia.

Domek Na Drzewie

madeusz 2017-04-21 07:55:28
Domek na Drzewie to naprawdę sprytna i co najwazniejsze szybka karcianka. Gra jest bardzo dynamiczna, nie ma przestojów i zamulania, bo to nie ten rodzaj gry. Świetnie się skaluje, choć przy 4 graczach może być bardzo nieprzewidywalna. Polecam jako sposób na miłe, relaksujące spędzanie czasu.

Pandemic Legacy - Sezon 1

Gra Wstepna 2017-04-18 09:05:32
Nie bez powodu Pandemic Legacy okrzyknięto królową gier, zdecydowanie zasłużyła sobie ona na ten prestiżowy tytuł. Emocje, które pojawiają się w trakcie rozgrywek sięgają zenitu i są nieporównywalne do innych planszówek. W pierwszej chwili bardziej przywodzą na myśli kampanie elektronicznych gier przygodowych. Jednak tam zawsze możemy się cofnąć, wczytać grę ponownie i poprawić swoje działania. W Pandemic Legacy decyzje, jak w życiu, podejmujemy raz na zawsze, a później pozostaje nam tylko zmierzyć się z konsekwencjami. Wraz ze swoim zespołem tworzymy nasz własny, wyjątkowy egzemplarz gry, świadectwo naszych przygód. I tak, robimy rzeczy dotąd niewyobrażalne w planszówkowym świecie – piszemy po planszy, drzemy karty, zmieniamy i “niszczymy“! Wszystko to jednak dostarcza nam niewyobrażalnych, wspaniałych wrażeń, a to przecież właśnie pozytywnych emocji i ciekawych przeżyć szukamy zwykle nad planszą. Pandemic Legacy to gra, od której nie mogliśmy się oderwać, jak od żadnej innej. Gra, która dosłownie porwała nas w wir swojej przygody. Gra, którą polecilibyśmy naprawdę każdemu. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Speed Cups

Gra Wstepna 2017-04-17 17:51:16
Speed Cups jest jedną z naszych ulubionych gier imprezowych – świetnie podnosi energię przy stole. Często wyciągamy ją na zakończenie wieczoru, kiedy wszystkim trochę już zamykają się oczy po jakiejś ciężkiej strategii i kiedy wszyscy z chęcią dadzą popracować rękom, a odpocząć mózgom. Speed Cups świetnie też nadadzą się na zmianę nastroju pomiędzy jednym a drugim cięższym tytułem. Każdy z nas potrzebuje przecież czasem szczypty iście dziecięcej zabawy! Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Boże Igrzysko: Magnaci

Gra Wstepna 2017-04-17 17:49:11
Jeśli jesteście fanami historii albo chcecie komuś pokazać piękne, acz trudne losy Polski, czy też zarazić historyczną pasją, to Magnaci z pewnością przypadną wam do gustu. Gra ta powinna też dobrze sprawdzić się wśród początkujących osób i takich, którzy nie siadają nad planszą zbyt często. Magnaci pojawiając się na stole raz na jakiś czas będą mieli dużo uroku. Z pewnością chętnie wcielicie się w XVII-wieczne głowy rodów, próbując nie doprowadzić do rozbiorów Polski. Nam Magnaci początkowo niezwykle przypadli do gustu. Z czasem ich urok nieco zbladł i nie pojawiają się oni na naszym stole zbyt często. Wciąż jednak sądzimy, że to tytuł który warto mieć w swojej kolekcji, choćby ze względu na jego ważną tematykę. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Dixit 2: Przygody

MarcinQ84 2017-04-10 22:07:42
Karty utrzymane dokładnie w tym samym stylu co karty z oryginalnego Dixita i z Odysei. Mogą być, ale kiedy zacznie się grać z innymi, ładniejszymi dodatkami, to po prostu będą się wydawały brzydkie.

Dixit 7: Wizje

MarcinQ84 2017-04-10 22:05:03
Karty do Dixita powinny być właśnie takie od samego początku :) Jeden z najlepszych dodatków, wiele możliwości interpretacji, bez żadnego "oczywistego" skojarzenia.

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie

aros30 2017-04-08 10:32:38
Świetna gra! 10/10. Pomimo tego że kupiłem ją ponad 2 lata temu i zagrałem około 50 razy to nadal jest jedną z moich ulubionych gier. Polecam osobą, które lubią gry z zatrudnianiem robotników i zbieraniem surowców, a także tym którzy lubią książki, filmy lub/i gry przygodowe. Nie polecam natomiast osobą które nie lubią długich gier bo może być to dla nich zbyt męczące. Gra również bardzo dobrze sprawdza się w wariancie solo (grając 2 lub 3 postaciami). I właśnie w ten wariant najczęściej gram, gdy mam wolny wieczór, a nikt nie ma czasu się spotkać.

Dobble

Dama Gier 2017-04-07 19:12:20
Pucha dobrej zabawy :-)

Domek

Dama Gier 2017-04-07 19:08:44
Duża kuchnia, czy przestronny salon? Domek uczy podejmowania decyzji w bardzo przyjemny sposób. Choć ma dość losowy charakter to pozwala także na obmyślenie własnych strategii. Oprawa wizualna jak słusznie zauważyli poprzedni komentujący jest przepiękna. Naszym zdaniem to solidny kandydat do miana jednej z najlepszych gier familijnych roku 2016.

Sherlock

Dama Gier 2017-04-07 19:02:21
Przepiękne ilustracje, niski próg wejścia i w dodatku niska cena. Super pozycja dla fanów kombinowania i rywalizacji, którzy nie mają za wiele czasu na przeprowadzenie rozgrywki (partia trwa od 10-15 minut).

Puerto Rico

Mordin 2017-03-20 18:36:37
Zasłużenie ta gra przed długi czas była w samej czołówce rankingu BGG (nadal aktualnie jest w 10-tce). Bardzo dobre euro bez klimatu (lub ze słabo wyczuwalnym klimatem), co wobec świetnej mechaniki nie jest jednak problemem dla graczy. Jest to gra wymagająca i dla dobrej zabawy konieczne jest aby wszyscy gracze mieli o niej jakiekolwiek pojęcie. W przeciwnym wypadku niedoświadczony gracz lub gracze może łatwo wypaczyć rozgrywkę. W grze bowiem bardzo ważne są skutki własnych zagrań dla innych graczy - można przeszkodzić, ale tez bardzo pomóc innym graczom (świadomie lub nie). Przy ogarniętych graczach Puerto Rico pokazuje w pełni swój pełne potencjał i daje głęboką oraz wymagającą rozgrywkę. Polecam nowe wydanie gry, które dodaje świeżości nieco wyblakłym i topornym grafikom z poprzedniego wydania - przez to gra jest jeszcze przyjemniejsza. Tytuł dla nieco doświadczonych gracy - początkujący muszą dopiero dochodzić do pełnym walorów tej gry.

Zimna Wojna 1945-1989

Mordin 2017-03-19 14:33:00
Ocena tej gry przysparza mi nie lada problemu. Przy pierwszym kontakcie byłem nastawiony bardzo pozytywnie - tematyka zimnowojennej konfrontacji mocarstw oraz bogate nawiązania do historii współczesnej rzadko pojawiają się w planszówkach. W grze występuje w sumie prosta mechanika zagrywania kart i punktowania. Oczywiście gra jest bardzo głęboka i wymagające przez co każda rozgrywka to wyzwanie. Z czasem jednak widzę wady, które nie pozwalają mi cieszyć się z rozgrywki - losowość gry potrafi dać po kościach - doświadczyłem co najmniej kilku gier gdzie w zasadzie każda tura to była rozpaczliwa walka o przetrwania i ciągłe wybieranie jak najmniejszego wymiaru kary. Gra nie zawiera mechanizmu, który pozwalałby odkuć się graczowi, który pechowo dociągał karty lub podjął jedną/dwie złe decyzje na rozpoczęciu gry - przy słabym początku nie ma za bardzo możliwości nadrobienia strat. Dodatkowo powyższe negatywne cechy gry potęguje fakt, że jest to gra dwuosobowa - w sytuacji gdy jeden gracz szybko zdobędzie przewagę (np na skutek pecha w dociąganiu kart drugiego gracza) pozostaje mu tylko dobijać przeciwnika. W grach gdzie występują trzej lub czterej gracze istnieje możliwość przynajmniej interwencji pozostałych graczy wobec osoby, której karty podeszły najlepiej. Powyższe sprawa, że do Zimnej Wojny sięgnę raczej okazjonalnie - jest to przyzwoita pozycja jednak istnieją inne tytuły pozwalające na strategiczną rozgrywkę na podobnym poziomie przy znacznie bardziej sprawiedliwie opracowanej losowości. Polecam dla doświadczonych graczy lubiących klimaty zimnowojenne lub ciężką rozgrywkę dwuosobowa bez sentymentów.

Pośród gwiazd

Mordin 2017-03-15 13:12:07
Bardzo lubię tę grę mimo, że nie posiada ona mocno wyczuwalnego klimatu. Mechanizm dobierania i przekazywania kart rodem z 7 Cudów świata bardzo dobrze sprawdza się przy tej kafelkowej grze w budowanie stacji kosmicznej. Rozgrywka nie jest porywająca, ale prostota i elegancja mechaniki spraw, że gra się przyjemnie. Karty konfliktów dodają nieco interakcji z tym, że nie ma co spodziewać się większej dozy emocji. Nie grałem w dodatek Ambasadorowie który ponoć wprowadza sporo zmian z tendencją do przepakowania gry w nowe możliwości - mi odpowiada poziom prostoty jaki jest w grze bez tego dodatku. Tytuł lekki i przyjemny dla każdego gracza - zwłaszcza dla miłośników sf, którzy znajdą dodatkową radość z faktu budowania w przestrzeni kosmicznej.

Takenoko

Mordin 2017-03-15 08:51:18
Gra sprawia wrażenie przelukrowanej pozycji dziecięcej w świecie anime/mangi - jednak jest to tytuł, w który może odpowiadać nawet weteranom. Dobrze przemyślana mechanika oraz nieźle dozowana losowość sprawa, że jest to fajna pozycja na rozgrzewkę przed cięższymi tytułami albo na zwieńczenie planszówkowego wieczoru. Godny polecenia lżejszy, ale wcale nie głupi tytuł - dla każdego gracza.

T.I.M.E. Stories

Gra Wstepna 2017-03-07 20:17:39
T.I.M.E Stories to z pewnością ciekawe novum w planszówkowym świecie, oferujące zupełnie inne doznania i emocje przy stole. Pozwalają nam one zanurzyć się w opowieść, zamiast skupiać na najbardziej optymalnych ruchach i strategicznych rozwiązaniach. Pierwszy scenariusz nie rzucił nas jednak na kolana. Spodziewaliśmy się po nim więcej. Liczyliśmy na rewolucję i wrażenia, które zrekompensują “jednorazowość” rozgrywki. Była to jednak tylko misja treningowa dla nowych agentów, czekamy więc na kolejną okazję uratowania kontinuum czasowego w dodatkach. Mamy nadzieję, że w nich gra wykorzysta swój pełen potencjał. Z dużym prawdopodobieństwem T.I.M.E Stories zniknie jednak wkrótce z naszej kolekcji. Jeśli macie ochotę na coś nowego, innego od klasycznej planszówki, czy zwykłej kooperacji, jeśli marzy wam się zagadka, tajemnica i opowieść – wypróbujcie T.I.M.E Stories. Gra Wstępna (gra.wstepna.pl)

Abyss

Mordin 2017-03-06 08:16:52
Ciekawa gra dla każdego. Niewątpliwie największą jej zaletą są piękne i przyciągające oko grafiki kart i pudełka. Mimo wielu rozgrywek nadal z przyjemnością je oglądam - zakoszulkowane karty robią jeszcze lepsze wrażenie. Dodatkowo perły i gruba tektura dopełnia obraz świetnego wykonania gry. Abyss oprócz grafik to jednak również dobra, przejrzysta i elegancka mechanika, zapewniająca regrywalność oraz odpowiednią głębię rozgrywki. Działa dobrze zarówno na dwie jak i więcej osób. Dodatek "Kraken" odświeża grę aczkolwiek nie jest konieczny do dobrej zabawy. Polecam do kolekcji każdego gracza dla początkujących i zaawansowanych.

Wsiąść do Pociągu: Europa

McGree 2017-03-01 10:46:30
Bardzo dobra, lekka gra. Swietna do zarazenia kogos planszowkowym bakcylem. Prosta mechanika i szybka rozgrywka. Zywe kolory planszy i komponentow. Solidna pozycja w kategorii "lekkie i przyjemne".

Neuroshima Hex!

McGree 2017-03-01 10:37:30
Gra znakomita. Zdecydowany przerost tresci nad forma. Duza regrywalnosc i mnostwo mozliwosci przy minimalnej ilosci komponentow. Bardzo dobra cena w stosunku do jakosci i poziomu satysfakcji. Zdecydowanie pozycja obowiazkowa dla lubiacych strategie i taktyke.

Le Havre

Mordin 2017-02-28 09:56:56
Euro w czystej postaci - bez śladu klimatu. W grze trzeba mocno się starać aby przeżyć a więc zawsze mieć wymaganą ilość jedzenia plus kombinować jak najlepiej rozbudować własną produkcje. Trudno zarzucić cokolwiek mechanice - jest jasna i przejrzysta - losowość w doborze budynków sprawa, że rozgrywki różnią się od siebie. Jednocześnie stosunkowo niewielka dostępność budynków jednocześnie (przynajmniej na początku rozgrywki) sprawia, że nie ma paraliżu decyzyjnego jak to może mieć miejsce w innej podobnej grze autora - Ora et Labora. Tytuł dla fanów suchego ale wymagającego euro - raczej gra nie dla początkujących. Dla tych, którzy szukają rozgrywki o analogicznej mechanice i poziomie trudności jednak z wyczuwalnym klimatem - polecam Ora et labora.

Autarcha

Gralnia 2017-02-24 15:57:03
Gra bardzo podobała się uczestnikom naszych Spotkań z planszówką. Dużo emocji. Grają w nią zarówno chłopcy ze szkoły podstawowej, jak i dorośli. Polecamy :)

Ragers: Mistrzowie Areny

Triskel 2017-02-22 16:25:50
„Ragers: Mistrzowie Areny” jest karcianką dla dwóch graczy, wymagającą sporo sprytu i strategicznego myślenia. Podczas gry należy blefować i kombinować, aby odnieść upragnione zwycięstwo. Gracze staną na czele drużyny zawodowych zabijaków biorących udział w trwającym trzy dni święcie, Wielkim Wiecu. Podczas tego wydarzenia można rozstrzygać wszelkie spory, oczywiście, jeżeli potrafimy przechytrzyć rywala i posiadamy odpowiednio wyszkolonych Mistrzów Areny! Gniew czempionów rozchodzi się gromkim echem po piaskach areny Wielkiego Wiecu! Wiele ras i plemion decyduje się wziąć w nim udział i wystawić swoich przedstawicieli, aby dowieść swych racji w licznych waśniach i sporach. Piaski Areny Sprawiedliwych znów zostaną zbrukane krwią ku uciesze wiwatującego i rozentuzjazmowanego tłumu. Mistrzowie Areny podczas trwającego trzy dni święta będą musieli dowieść swej siły i sprytu lub ponieść rychłą śmierć. Rozgrywka polega na wykładaniu kolejno kart, na których przedstawiono liczne sylwetki wojowników. Mistrzowie Areny potrafią wykonywać przeróżne akcje oraz ataki specjalne, dzięki czemu gracze otrzymują tak zwane Punkty Sławy. Zdobycie Punktów Sławy nie jest niestety takie proste, gdyż warunki specjalne zmieniają się każdego dnia, a widzowie widowiska zmuszają do wykonywania konkretnych taktyk. Bóstwa trzymające swą pieczę nad Wielkim Wiecem również są kapryśne i mogą ułatwić lub pokrzyżować nam plany. Grę wygrywa ten gracz, którego wojownicy uzbierali najwięcej Punktów Sławy, dowodząc swego heroicznego męstwa. „Ragers: Mistrzowie Areny” jest przede wszystkim szybką grą karcianą, którą można zabrać dosłownie wszędzie. Od strony graficznej, gra również prezentuje się wyśmienicie i cieszy oczy dopracowanymi i kolorowymi grafikami. Mechanika gry jest również dopracowana i nie powinna sprawić problemów nawet początkującym graczom. Gra świetnie nadaje się na spotkania ze znajomymi, podczas których możemy w bezkrwawy sposób rozwiązać wszelkie waśnie i nieporozumienia. Zatem niech Mistrzowie Areny wstąpią na piaski Areny Sprawiedliwych i rozpoczną Wielki Wiec! http://fantasy-bestiarium.blogspot.com/2017/02/ragers-mistrzowie-areny.html

Konwój

castelano 2017-02-22 09:09:14
Naprawdę świetna gra, uważam że niedoceniona w naszym światku. Rewelacyjnie się gra jedną i drugą frakcją. Życzyłbym sobie podczas jakiegoś konwentu rozegranie małego turnieju. Oczywiście znaczenie ma znajomość jednej i drugiej talii !!

Dolina Kupców 2

AxeL 2017-02-18 20:17:54
Bardzo lubię dolinę kupców i niejako traktuje doline kupców 2 jak dodatek. Tym nie mniej jakoże jest to samodzielna gra trudno mi wyobrazić sobie sensowną rozgrywkę opartą wyłącznie na 2 części. Dlaczego? Niektóre z "ras" dodatkowych kart wprowadzają do gry zbyt dużo chaosu, lub ich akcje są upierdliwe nawet dla ich wykonawców. Leniwce i Fenki odradzam zdecydowanie pierwszy zbyt trudny do ogarnięcia (zwłaszcza na 4 osoby) z akcjami do wykonania w następnej turze, a fenki wprowadzają skrajny chaos w grze (chyba, że ktoś tak lubi). Krokoldyle wprowadzają ciekawą negatywną interakcje... i uważam, że są ok... o ile nie ma w grze szopów (albo / albo), chociaż szopy mi się trochę bardziej podobają. Dziobaki mają bardzo podobne działania do wiewiórek, więc jeśli wybierasz 1 z ras odrzuć drugą (w dziobakach się czasem rzuca kością). Tchórze są dość dobre do zarządzania ręką, rynkiem i talią... z elementem losowości (całkiem spoko). Sowy są chyba najmocniejszą z nowych ras, zwłaszcza w początkowym etapie gry pozwalają szybko pozbyć się rupieci i dobierać same potrzebne karty. Są jeszcze bobry z kolejnego mini dodatku... oparte na planowaniu kolejnego ruchu, słabe przy 4 osobachm ale myślę, że mają potencjał przy 2-3 (można przetestować). Natomiast Leniwce i Fenki zdecydowanie nie polecam. Mój ulubiony i chyba najlepiej zbalansowany pakiet kart dla 4 osób teraz to: Kameleony, Szopy / Krokodyle, Wiewiórki / Dziobaki / Oceloty, Papugi, Sowy / Pandy. Podsumowując 2 część słabsza od 1 części i jak nie masz pierwszej części, nie kupuj drugiej. Jak masz.. i ci się podoba, to możesz rozbudować opcje gry o kilka z ras dostępnych w Dolinie Kupców 2.

Gra pomyłek

Gra Wstepna 2017-02-18 17:52:57
Wszyscy uwielbiamy gry quizowe. Gra Pomyłek to jednak wyjątkowy tytuł. Tym razem będziecie musieli popisać się nie tylko wiedzą, ale przede wszystkim refleksem i giętkością myślenia. Prosta idea, w której punktowana odpowiedź to czasem prawda, a czasem fałsz, wywraca wszystko co wiecie o quizach do góry nogami i sprawia, że przy Grze Pomyłek czeka was dużo więcej zabawy i śmiechu. Dzięki temu też nie straszna staje się wam znajomość pytań. Tę malutką karciankę z łatwością zabierzecie ze sobą wszędzie i zagrać będziecie mogli naprawdę w każdych warunkach. Bardzo niepozorne pudełeczko skrywa w sobie świetny, przewrotny quiz. Jeśli lubicie imprezowe tytuły, to Gra Pomyłek powinna koniecznie znaleźć się w waszej kolekcji. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Mechs vs. Minions

trzewik 2017-02-15 11:31:20
Ciekawa gra kooperacyjna, w której gracze wspólnymi siłami muszą przeciwstawić się armiom minionów. W pudle znajduje się szereg unikalnych misji i zadań, które gracze będą kolejno realizowali. Mechanika gry jest bardzo prosta - w każdej turze gracze wybierają jedną kartę rozkazu i przydzielają swojej postaci. Gromadzone w kolejnych rundach rozkazy będą dokładnie determinowały jak zachowuje się nasz bohater, np. Ruch do przodu o 1 pole, Strzał przed siebie, Obrót o 180 stopni, Ruch o 2 pola, Strzał na boki. Przydzielając kolejne rozkazy gracze muszą tak zaplanować swoje działania, by wraz z pozostałymi bohaterami osiągnąć cel misji. Gra wymaga masy kombinowania i bardzo ścisłej współpracy. Reguły są bardzo proste, ale rozgrywka jest o wiele bardziej mózgożerna, niż można by podejrzewać na pierwszy rzut oka!

Drakon

CarmillaPL 2017-02-12 13:58:19
Pierwsze wydanie pierwszej edycji maiło miejsce w 2001 roku, wtedy jeszcze figurki były płaskie i kartonowe, jednak grało się nimi równie dobrze. Gra jest bardzo ciekawa, zmusza do kombinowania i obmyślenia strategii przeciwko innym graczom, którzy mogą jednym ruchem zupełnie odwrócić sytuację na planszy, którą gracze tworzą od zera przy każdym ruchu. Zdaje się, że gra cieszyła się niegdyś większą popularnością, biorąc pod uwagę, że na rynku dostępna jest w tym momencie już czwarta edycja.

Wojna Narodów

Mordin 2017-02-04 19:09:27
Aktualnie moja ulubiona (obok Cywilizacji Poprzez Wieki) gra cywilizacyjna. Mimo, że graficznie nie prezentuje się bardzo okazale - karty są małe a grafiki nieco toporne - gra posiada bardzo dobra mechanikę. Główna zaleta gry to moim zdaniem wielość dróg prowadzących do zwycięstwa oraz dobrze dozowana losowość. Inny układ kart postępu w każdej grze i mnogość tychże kart sprawiają, że za każdym razem grać będzie się inaczej - nie ma szans na kalkulacje - w każdej turze trzeba optymalizować najlepszy dla siebie ruch. Mechanika ta jest w tym wypadku lepsza niż w Cywilizacji Poprzez Wieki gdzie karty są zawsze te same, tylko przychodzą w różnej kolejności. Tymczasem w Wojnie Narodów w grze przychodzi średnio 60-80 kart postępu (w zależności od ilości graczy) na około 300-350 (z dodatkiem). W grze występuje też elegancka mechanika negatywnej interakcji między graczami, która potrafi dopiec jednak bynajmniej nie jest niszczą dla gracza, który może regularnie przegrywać konflikty a i tak wygrać grę na innych parametrach. Paradoksalnie grę można polecić początkującym gdyż zasady są dość intuicyjne - natomiast gra jest ewidentnie trudna pod względem drogi do zwycięstwa co w ciekawy sposób można modelować poziomami trudności różnym dla graczy w tej samej rozgrywce. Polecam dodatek Dynastie - odświeża grę i wprowadza ciekawe nowe mechaniki.

7 Cudów Świata

Mordin 2017-02-04 18:55:10
Bardzo udana gra oparta o drafting kart. Dla mnie 7 Cudów ma w sobie coś z imprezówki - można w nią grać totalnie na luzie bez zbytniego zagłębiania się w strategię, rozmawiając ze współgraczami na tematy niezwiązane z gra. Z drugiej strony gra nie jest banalna i ma w sobie głębię dla każdego kto chce ją odkryć - można tutaj manipulować kartami i próbować nie dopuścić aby przeciwnicy dostali pasujące im karty. Karty są duże z ładnymi grafikami - polecam zakupienie dobrych koszulek - przez to prezentują się jeszcze lepiej. Niewątpliwym plusem jest łatwość zasad i możliwość grania nawet do 8 osób co sprawia, że często może trafiać na stół w szerszym gronie. Dobrze sprawdza się też jako rozgrzewka przed bardziej złożonymi tytułami. Posiadam wszystkie dodatki oprócz Babelu i zdecydowanie je polecam - ubogacają grę i sprawiają, że nie znudzi się.

Szogun

Mordin 2017-02-04 18:44:27
Szogun to bardzo przyjemna gra strategiczna - zasady są tutaj dość proste jednak dające odpowiednią głębię i sporo możliwości działania graczowi na drodze do zwycięstwa. Mechanika jest bardzo przejrzysta i elegancka - nie ma tutaj żadnych wątpliwości co do zasad czy też nielogiczności - grę tłumaczyć można śmiało początkującemu mimo, że sama rozgrywka jest dość wymagająca i konieczne jest planowanie ruchów na przyszłość. Gra posiada dobry balans między elementem ekonomicznym a bitewnym z przewagą tego ostatniego. Wieża sprawdza się świetnie jako alternatywa dla kostek czy kart bitwy - wprowadza losowość, która jednak jest akceptowalna i nie wypacza starć. Jedyne co brak tej grze to klimat - pod tym względem podobna Gra o Tron bije Szoguna na głowę. Gra jest stosunkowo krótka jak na tego typu mechanikę przez to częściej może trafić na stół. Pozbawiona jest zasadniczo również negatywnych emocji towarzyszących oszukiwaniu współgraczy, które występują w podobnych tytułach. Polecam jako alternatywę dla Gry o Tron czy też Chaosu w Starym Świecie.

Ekspedycja

Triskel 2017-02-02 15:09:56
„Ekspedycja” od razu przyciągnęła mój wzrok starannie wykonanym pudełkiem i świetną tematyką gry. Dzięki tej pozycji będziemy mogli wcielić się w zawadiackiego poszukiwacza skarbów i wyruszyć ku zaskakującym odkryciom. Będziemy przemierzać niezbadane lądy i morza, które kryją wiele skarbów i niebezpieczeństw. Pokierujemy działaniami trojga zapalonych odkrywców, którzy nie cofną się przed niczym, aby zdobyć zapomniane i bardzo cenne artefakty. Dżungle i pustynie czekają na kolejnych śmiałków, którzy odważą się zagłębić w ich odmęty... Rozpoczynając rozgrywkę, będziemy musieli wybrać swoją drużynę, która składać się będzie z trzech postaci. Podczas gry będziemy zdobywać wyposażenie, które pomoże nam odnaleźć bezcenne artefakty. Do tego celu będziemy rzucać czterema kostkami. W zależności od tego, jaki wynik uzyskamy, dostaniemy odpowiednią ilość zasobów, a zdobyte figurki, klejnoty czy sarkofagi pozwolą nam na wykonywanie dodatkowych akcji. Zwycięstwo można osiągnąć w różny sposób: płytki ulegną wyczerpaniu, jeden z graczy przebędzie całą trasę wyprawy lub zbierze najwięcej punktów sławy. Jeżeli będziemy chcieli odnieść zwycięstwo, będziemy musieli często podejmować ryzyko, aby zapisać się na stałe w kartach historii! Gra jest dość prosta i bardzo przyjemna. Gra się szybko, a nauka zasad nie zajmuje dużo czasu. Rzucanie kostkami sprawia, że element losowości jest dość duży, co dodatkowo zwiększa przypływ adrenaliny podczas rozgrywki. Mechanika gry jest przyjemna, sprawiająca, że pozycja ta świetnie sprawdzi się na imprezach i w rodzinnym gronie. Zdobywanie artefaktów i rzucanie kostkami sprawia sporo frajdy, a ładnie i porządnie wykonane grafiki, cieszą oczy podczas rozgrywki. Całość została wykonana porządnie, utrzymana w klimacie Indiany Jonesa i idealnie nadaje się jako familijna rozrywka. „Ekspedycja” jest udaną grą, która dzięki porządnej oprawie graficznej i prostym zasadom może sprawić sporo frajdy w szczególności mniej zaawansowanym graczom. Dobra zabawa w gronie najbliższych gwarantowana. Ta familijna gra przygodowa dostarczy niezapomnianych wrażeń podczas kolejnych, zakrojonych na szeroką skalę poszukiwań przedwiecznych skarbów. Humorystyczne, kolorowe i zabawne ilustracje potrafią rozbawić, a przemierzanie świata w poszukiwaniu drogocennych skarbów staje się pasjonujące jak nigdy dotąd! Gorąco polecam.

Wyspa Skye

Triskel 2017-02-02 15:04:28
„Wyspa Skye. Od Lairda do Króla” zabierze nas na malowniczą Wyspą Skye, gdzie przyjdzie nam wcielić się w Lairdów walczących o panowanie nad tą urodzajną krainą. Będziemy walczyć o każdy skrawek ziemi. Spiski, intrygi oraz knowania będą na porządku dziennym, aby tylko objąć nad nią panowanie. Zawzięta walka rozgorzała na dobre, a przyszli pretendenci do tronu nie omieszkają popełnić najpaskudniejszego fortelu, aby tylko osiągnąć wymarzony cel. Lairdowie będą sprzedawać swoje ziemie, jednocześnie starając się pozyskać te bardziej wartościowe. Spryt w handlu i podbijanie nowych terenów może sprawić, że przy odrobinie szczęścia zostaniesz w końcu królem. Król może być tylko jeden! Gra przeznaczona jest dla 2 do 5 graczy, podczas rozgrywki wcielimy się w jednego z Lairdów chcących wspiąć się na sam szczyt władzy. Rozgrywka jest szybka i emocjonująca, niepozwalająca się nudzić ani przez moment. Zasady są klarowne i nie sprawiają kłopotów z przyswojeniem nawet mało zaawansowanym graczom. Ciekawym rozwiązaniem jest system licytacji, który wprowadza dodatkowo element strategiczny, jak i dozę współzawodnictwa. Walki o każdy skrawek ziemi stają się coraz bardziej zawzięte, sprawiając, że każdy klan chce być sprytniejszy i podbić Wyspę Skye dla siebie. Regrywalność stoi na wysokim poziomie sprawiając, że do gry chce się wracać wielokrotnie. Dzięki losowemu pojawianiu się kafelków, żadna gra nie jest taka sama, gwarantując graczom spore emocje podczas każdej partii. Gra została wykonana z dbałością o szczegóły. Kafelki, jak i żetony wykonano z grubego kartonu, który nie zniszczy się pomimo wielu rozegranych partii. W pozycję tą mogą grać gracze nieco mniej i bardziej zaawansowani. Każdy powinien się dobrze bawić, mając możliwość pokombinowania i wymyślenia własnej, unikalnej strategii na odniesienie zwycięstwa. Zostając dzięki temu królem całej Wyspy Skye! Jest to jedna z lepszych gier kafelkowych, w jaką przyszło mi grać. Gra jest ładna graficznie, mechanika jest nieprzekombinowana, a zasady zostały przedstawione w jasny i klarowny sposób. W rozgrywce mogą brać udział gracze nieco młodsi jak i starsi, czerpiąc tak samo przyjemność z gry. „Wyspa Skye. Od Lairda do Króla” powinna spodobać się miłośnikom gier kafelkowych, jak również graczom, którzy lubią pozycje rozbudowane z naciskiem na elementy strategiczne. Całość trzyma poziom i jest jak najbardziej godna uwagi.

Brains - Ogród Japoński

Triskel 2017-01-30 16:08:31
„Brains: Ogród japoński” jest ciekawą grą, która umożliwi nam stworzenie japońskiego ogrodu wprost z naszych marzeń. Jednak, aby tego dokonać, będziemy musieli się nieźle nagłówkować, aby naszym oczom ukazał się oczekiwany efekt. Będziemy musieli trzymać się określonych wytycznych i postępować według ściśle sprecyzowanego planu. Zadania będziemy wykonywać poprzez układania kolorowych puzzli, które częstokroć będą zmuszały nas do intensywnego myślenia. Mechanika gry nie jest nazbyt skomplikowana, jednak sprawia, że będziemy mieli sporo możliwości, aby ukończyć nasz piękny ogród. W grze liczy się przede wszystkim logiczne myślenie i twórcy przewidzieli rozgrywkę w taki sposób, aby tylko dzięki dedukcji i kombinowaniu można było uzyskać oczekiwany efekt. Dostępne kwadraciki można obracać, aż trzykrotnie i częstokroć będziemy musieli ułożyć ich aż sześć, dając tym samym bardzo wiele możliwości. Gra jest ciekawa i przy niektórych projektach będzie wymagała wytężenia naszego myślenia do granic możliwości. Reiner Knizia po raz kolejny spisał się rewelacyjnie i oddał w ręce graczy pozycję dopracowaną i ciekawą. Dobra zabawa gwarantowana, w szczególności, gdy lubimy pozycje dla jednego gracza. Układanie kolejnych projektów staje się coraz trudniejsze i będziemy musieli wykazywać się coraz większą pomysłowością, aby je ukończyć. Grafika zaprezentowana na żetonach jest ciekawa i wykonana z drobiazgową pieczołowitością. Podczas gry natkniemy się na plansze prostsze jak i trudniejsze, co sprawia, że nawet mało zaawansowani gracze odnajdą coś dla siebie. Jest to bardzo udana gra skierowana dla osób lubiących wysiłek umysłowy oraz rozwiązywanie ciekawych zagwozdek. „Brains: Ogród japoński” przypadła mi do gustu i sprawiła, że spędziłem kilka przyjemnych chwil podczas projektowania ogrodu japońskiego. Jednoosobowa rozgrywka jak się okazuje, również może być przyjemna i dostarczyć podczas gry sporo satysfakcji. Gra potrafi jednocześnie bawić i uczyć pobudzając szare komórki do intensywnej pracy. Reiner Knizia potrafi tworzyć niesztampowe i oryginalne produkty, a tak jest i w tym przypadku. Z pewnością jeszcze nie raz powrócę do tej pozycji, aby dopracować niektóre swoje projekty. Polecam.

Duplik

Triskel 2017-01-30 16:04:04
„Duplik” jest grą polegającą na rysowaniu, co śmieszniejsze, przeznaczoną dla osób, które nie potrafią rysować. Rozgrywa jest szybka, i naszpikowana po same brzegi dużą dawką humoru. Bez znaczenia czy jesteś mistrzem pędzla, czy zupełnym beztalenciem w rysowaniu, nie ma to najmniejszego znaczenia! Grunt to dobra zabawa. Rozgrywka jest świetną grą imprezową, która dostarczy sporej dawki śmiechu podczas kolejnych prób przeniesienia swoich myśli na papier. Musisz uważać jednak Drogi graczu, aby uważnie wychwycić najważniejsze szczegóły i uwzględnić je w swojej ilustracji, aby odnieść spektakularną wygraną. Rozgrywkę rozpoczynamy od wzięcia w swe ręce kartki ze szczegółowym i czasami dziwnym rysunkiem. Będziemy musieli dokładnie go opowiedzieć innym graczom w taki sposób, aby mogli go jak najwierniej narysować. Musimy zrobić to w ustalonym czasie. Gracze będą musieli uwzględnić w swoich pracach pewne założenia, by ich rysunek mógł zgarnąć jak najwięcej punktów: „piłki są ułożone w piramidę” czy „lewa stopa jest wyżej niż prawa". Pod uwagę nie będzie brany styl wykonanego rysunku, a jedynie elementy, które zostały w nim zawarte. Następnie wykonane prace porównuje się ze wcześniejszą ilustracją i przyznaje stosowne punkty. Gracz, który uzbiera najwięcej punktów, wygrywa. Pomysł tej gry bardzo przypadł mi do gustu i od razu wciągnąłem się w niesztampowe rysowanie. Pudełko zostało ciekawie wykonane i od razu wyróżnia się na półce. Gra nadaje się dla każdego, dlatego świetnie sprawdza się na imprezach, jak również jako umilacz czasu w rodzinnym gronie. Osoby pozbawione talentu artystycznego nie będą czuły się wyobcowane i również będą mogły czerpać pełną przyjemność z rozgrywki. Salwy śmiechu gwarantowane, a prostota zasad sprawi, że szybko załapiemy, o co w niej chodzi. Jest to świetna gra, jeżeli chcemy się pośmiać w gronie najbliższych. „Duplik” jest przede wszystkim grą szybką i prostą, co idealnie się sprawdza jako gra rodzinno-imprezowa. Podczas gry będziemy ćwiczyć pamięć i opisywanie licznych, dziwnych obrazków, podczas szybko upływającego czasu. Całość została wykonana porządnie, karty cieszą oczy, a dziesięciościenna kość również prezentuje się okazale. Z pewnością jest to gra, do której się wraca i pomimo kolejnych partii się nie nudzi. Zachęcam do zapoznania się z tym tytułem i wykonania swoich śmiesznych i niespotykanych prac. Serdecznie polecam.

Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata

woj_tek 2017-01-28 13:26:11
Duża gra w porównaniu z WDP Europa, że o WDP USA nie wspomnę. Na trzy osoby w miarę sprawna rozgrywka zajęła nam ponad godzinę. Gra godna polecenia dla fanów WDP Europa.

Mechs vs. Minions

AxeL 2017-01-27 10:41:17
Rewelacyjna gra kooperacyjna! Plusy: + cena ok. 80 USD + motyw "Legacy" + wykonanie i wypraska (nie znam drugiej gry, na tak wysokim poziomie). + dość lekka gra w zasadach, mimo tego dużo kombinowania i frajdy + bardzo fajnie przeniesiony klimat „League of Legends” na planszę + gra kooperacyjna, gdzie naprawdę czujemy się drużyną, gdzie każdy ma swój udział we wspólnym celu, brak syndromu gracza alfa. Minusy: - czasem mało precyzyjne zasady scenariusza w instrukcji, przydałoby się pokazać przykładową turę według zasad dla tego scenariusza. Polecam ściągnąć polską instrukcję i dodatkowo posiłkować się zasadami kolejnych scenariuszy na You Tubie. - trudno dostępna (do kupienia)

6 bierze!

woj_tek 2017-01-25 00:24:27
Jedna z fajniejszych karcianek w jakie grałem. Często pojawia się u nas na stole jako ostatnia lub rozgrzewająca gra. Proste zasady i mnóstwo interakcji dostarczają świetnej zabawy.

Epic Spell Wars of the Battle Wizards: Duel at Mt. Skullzfyre

Pepek 2017-01-24 14:06:22
Wystawiam grze mocną 7. + Humor (płynący z nazw zaklęć) + Super grafiki (ale co kto lubi) + Negatywna interakcja (zniszcz przeciwnika) + Luźny i przyjemny przerywnik przed bardziej "mózgożernymi" grami + Losowość (dla mnie plus) - Jest to podstawka, a patrząc na dodatek Epice spell....rumble in the castle.... (ah te nazwy), to śmiem stwierdzić że "dodatek" powinien być podstawką, a powyższa gra dodatkiem. Dlaczego? Ze względu na poszerzone możliwości z dodatku. Jest to dla mnie rażący minus. Oczywiście gry można łączyć, jednak rozwiązania z dodatku są mega. - Może się szybko znudzić Podsumowując. Jestem z niej zadowolony. Dostępna jest tylko wersja angielska (póki co), ale nie wyobrażam sobie tych nazw po polsku :)

Świat Dysku: Ankh Morpork

AgaOch 2017-01-21 10:57:02
Zagrałam dwa razy pod rząd i się zakochałam. Świetna gra. Mam nadzieje, że kiedyś jednak doczekamy się dodruku. W swojej kolekcji mam Wiedźmy z tej serii, ale mechanika gry zdecydowanie lepsza w Ankh-Morpork

Alchemicy

Gra Wstepna 2017-01-18 15:17:04
Alchemicy to gra, która naprawdę nas zaskoczyła. Do pomysłu zaangażowania smartfona w grę planszową podchodziliśmy nie tylko z ciekawością, ale i z dystansem. Okazuje się jednak, że aplikacja w Alchemikach to strzał w dziesiątkę, który nie tylko dodaje im unikalności, ale też mnóstwa frajdy, uroku i emocji. Alchemicy niezwykle przypadli nam do gustu. To ogromnie klimatyczny tytuł, który naprawdę pozwala nam się poczuć nieco szalonymi magami, który zmusi nas do myślenia i dedukowania, ale też do blefowania i sprytnego ryzyka. Niestety, żeby zacząć zabawę, trzeba przebrnąć przez dość dużo zasad, co może odstraszyć niedzielnych graczy. Wprawni planszówkowicze powinni jednak bawić się wspaniale, bo Alchemicy to… po prostu magia!

Autarcha

Armorier 2017-01-16 15:31:03
Gra umożliwia dynamiczną rozgrywkę na planszy stanowiącej teren działań wojennych. Bardzo fajnie dowodzi się całymi zgrupowaniami wojsk w jednej turze ruchów. Mimo że jest to gra strategiczna to jej mechanika jest dość prosta a liczba tabelek bardzo mała. Dobrze odzwierciedla realną bitwę. Trudno się od niej oderwać. Polecam.

Osadnicy: Narodziny Imperium

Mordin 2017-01-04 19:52:04
Przyjemna gra karciana. Ładne, zabawne, spójne grafiki - dobra mechanika gry. Podoba mi się element kolekcjonerski - przyjemność sprawia kupowanie nowych dodatków i zbieranie kart. Grałem głównie w wariant solowy i bawiłem, się dobrze. Wadą jest jednak pewna powtarzalność - praktycznie zawsze przekopuje się całą talię frakcji - niewiadomą jest tylko w jakiej kolejności dojdą karty. Dlatego też niestety z czasem gra się nudzi - pozostaje tylko element kolekcjonowania i ewentualnie próbowania nowych mechanik przy kolejnych dodatkach. Udana produkcja Portalu - słusznie cieszy się powodzeniem w Polsce i na świecie.

Runewars

Mordin 2017-01-04 13:45:30
Aktualnie jest to mój ulubiony, rozbudowany, strategiczny tytuł - rozgrywka na trzech graczy trwa około 5 godzin - na czterech - 6-7 a więc jest to gra, którą trzeba planować (zbierać ludzi i rezerwować czas - przynajmniej w moim wypadku) na tygodnie przed rozgrywką. Jednak warto - gra oferuje bardzo głęboką strategię przy eleganckiej mechanice, która pozwala na sprawną grę (bez ciągłego zaglądania do instrukcji) oraz możliwości realizacji różnych sposób dojścia do zwycięstwa. Do wykonania trudno się przyczepić - wszystko jest na wysokim poziomie. Co do mechaniki wskazał bym na dwie rzeczy, które można poprawić: 1. brak zasadniczych różnic między rasami co do zdolności - aktualnie wybór frakcji to w zasadzie tylko estetyka. 2. słaba mechanika z bohaterami - trochę jakby na doczepkę do głównej gry - szkoda, moim zdaniem zmarnowanego potencjału w tym zakresie. Mimo to gra jest bardzo dobra i gwarantuje dobrą, wymagającą zabawę. Istotne jest to, że nie jest w zasadzie możliwe wyeliminowanie gracza w trakcie gry przez co nie ma ryzyka, że jeden lub dwóch graczy po pechu lub złych decyzjach na początku tylko statystuje reszcie do końca rozgrywki (co jest bolączką innych podobnych tytułów, np Gry o Tron). Polecam dla doświadczonych graczy.

Dixit Odyseja

Mordin 2017-01-04 13:32:01
Nie jestem fanem gier imprezowych - zwykle gram w gronie miłośników cięższych tytułów. Problem z Dixitem jest taki, że każda kolejna rozgrywka podoba się już mniej od poprzedniej z racji opatrzenia się kart jak również podobnych skojarzeń wśród tych samych graczy. Wymogiem dobrej zabawy z Dixitem moim zdaniem jest wobec tego granie rzadko - najlepiej z przerwami paro miesięcznymi, najlepiej z nowymi kartami oraz w miarę możliwości z nowymi osobami. Pod tymi warunkami jest to fajna zabawa. Dlatego chętnie polecam na wyjazdy gdzie będzie wiele nowych osób - w przeciwnym wypadku gra bardzo szybko się nudzi.

Race for the Galaxy: Narodziny Imperiów

Mordin 2017-01-04 13:26:32
Bardzo dobra karcianka - pierwsza gra tego rodzaju z jaką miałem do czynienia - nadal chętnie do niej wracam z racji tematyki i eleganckiej mechaniki. W grze występuje subtelna interakcja, która jednak pasuje do tematyki budowy imperium kosmicznego oraz szybkości rozgrywki. Grafiki na kartach są nierówne - od topornych po bardzo ładne (zwłaszcza z nowych dodatków) - nie jest to jednak rzecz odstręczająca od gry (z czasem widzi się już tylko symbole na kartach). Dodatki wprowadzają pewną świeżość, jednak nie wszystkie - moim zdaniem - sprawdzają się. Podoba mi się mechanika punktów prestiżu z The Brink od War ale podboje i przejęcia z Rebel vs Imperium już gorzej. Trzeba pamiętać o typie gry - jest to karcianka - przy takim rodzaju zabawy trudniej o klimat w stosunku do typowych planszówek. Trzeba dużej dozy wyobraźni - jednak dla fanów sf nie jest to problem. Gra jest wymagająca i najlepiej sprawdza się moim zdaniem dla wytrawnych graczy - w przeciwnym wypadku gracz doświadczony łatwo pokona każdego innego gracza początkującego. Nie warto również zachęcać kogokolwiek do przygody z grami planszówkowymi poprzez Race for the Galaxy - gra jest jednak zbyt abstrakcyjna i może sprawiać trudności dla zupełnie początkującego.

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie

budzik 2017-01-03 16:53:41
Ulubiona gra narzeczonej . Nie jest to tytuł dla nowych graczy.