ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH

OPINIE GRACZY

Ragers: Mistrzowie Areny

Triskel 2017-02-22 16:25:50
„Ragers: Mistrzowie Areny” jest karcianką dla dwóch graczy, wymagającą sporo sprytu i strategicznego myślenia. Podczas gry należy blefować i kombinować, aby odnieść upragnione zwycięstwo. Gracze staną na czele drużyny zawodowych zabijaków biorących udział w trwającym trzy dni święcie, Wielkim Wiecu. Podczas tego wydarzenia można rozstrzygać wszelkie spory, oczywiście, jeżeli potrafimy przechytrzyć rywala i posiadamy odpowiednio wyszkolonych Mistrzów Areny! Gniew czempionów rozchodzi się gromkim echem po piaskach areny Wielkiego Wiecu! Wiele ras i plemion decyduje się wziąć w nim udział i wystawić swoich przedstawicieli, aby dowieść swych racji w licznych waśniach i sporach. Piaski Areny Sprawiedliwych znów zostaną zbrukane krwią ku uciesze wiwatującego i rozentuzjazmowanego tłumu. Mistrzowie Areny podczas trwającego trzy dni święta będą musieli dowieść swej siły i sprytu lub ponieść rychłą śmierć. Rozgrywka polega na wykładaniu kolejno kart, na których przedstawiono liczne sylwetki wojowników. Mistrzowie Areny potrafią wykonywać przeróżne akcje oraz ataki specjalne, dzięki czemu gracze otrzymują tak zwane Punkty Sławy. Zdobycie Punktów Sławy nie jest niestety takie proste, gdyż warunki specjalne zmieniają się każdego dnia, a widzowie widowiska zmuszają do wykonywania konkretnych taktyk. Bóstwa trzymające swą pieczę nad Wielkim Wiecem również są kapryśne i mogą ułatwić lub pokrzyżować nam plany. Grę wygrywa ten gracz, którego wojownicy uzbierali najwięcej Punktów Sławy, dowodząc swego heroicznego męstwa. „Ragers: Mistrzowie Areny” jest przede wszystkim szybką grą karcianą, którą można zabrać dosłownie wszędzie. Od strony graficznej, gra również prezentuje się wyśmienicie i cieszy oczy dopracowanymi i kolorowymi grafikami. Mechanika gry jest również dopracowana i nie powinna sprawić problemów nawet początkującym graczom. Gra świetnie nadaje się na spotkania ze znajomymi, podczas których możemy w bezkrwawy sposób rozwiązać wszelkie waśnie i nieporozumienia. Zatem niech Mistrzowie Areny wstąpią na piaski Areny Sprawiedliwych i rozpoczną Wielki Wiec! http://fantasy-bestiarium.blogspot.com/2017/02/ragers-mistrzowie-areny.html

Konwój

castelano 2017-02-22 09:09:14
Naprawdę świetna gra, uważam że niedoceniona w naszym światku. Rewelacyjnie się gra jedną i drugą frakcją. Życzyłbym sobie podczas jakiegoś konwentu rozegranie małego turnieju. Oczywiście znaczenie ma znajomość jednej i drugiej talii !!

Dolina Kupców 2

AxeL 2017-02-18 20:17:54
Bardzo lubię dolinę kupców i niejako traktuje doline kupców 2 jak dodatek. Tym nie mniej jakoże jest to samodzielna gra trudno mi wyobrazić sobie sensowną rozgrywkę opartą wyłącznie na 2 części. Dlaczego? Niektóre z "ras" dodatkowych kart wprowadzają do gry zbyt dużo chaosu, lub ich akcje są upierdliwe nawet dla ich wykonawców. Leniwce i Fenki odradzam zdecydowanie pierwszy zbyt trudny do ogarnięcia (zwłaszcza na 4 osoby) z akcjami do wykonania w następnej turze, a fenki wprowadzają skrajny chaos w grze (chyba, że ktoś tak lubi). Krokoldyle wprowadzają ciekawą negatywną interakcje... i uważam, że są ok... o ile nie ma w grze szopów (albo / albo), chociaż szopy mi się trochę bardziej podobają. Dziobaki mają bardzo podobne działania do wiewiórek, więc jeśli wybierasz 1 z ras odrzuć drugą (w dziobakach się czasem rzuca kością). Tchórze są dość dobre do zarządzania ręką, rynkiem i talią... z elementem losowości (całkiem spoko). Sowy są chyba najmocniejszą z nowych ras, zwłaszcza w początkowym etapie gry pozwalają szybko pozbyć się rupieci i dobierać same potrzebne karty. Są jeszcze bobry z kolejnego mini dodatku... oparte na planowaniu kolejnego ruchu, słabe przy 4 osobachm ale myślę, że mają potencjał przy 2-3 (można przetestować). Natomiast Leniwce i Fenki zdecydowanie nie polecam. Mój ulubiony i chyba najlepiej zbalansowany pakiet kart dla 4 osób teraz to: Kameleony, Szopy / Krokodyle, Wiewiórki / Dziobaki / Oceloty, Papugi, Sowy / Pandy. Podsumowując 2 część słabsza od 1 części i jak nie masz pierwszej części, nie kupuj drugiej. Jak masz.. i ci się podoba, to możesz rozbudować opcje gry o kilka z ras dostępnych w Dolinie Kupców 2.

Gra pomyłek

Gra Wstepna 2017-02-18 17:52:57
Wszyscy uwielbiamy gry quizowe. Gra Pomyłek to jednak wyjątkowy tytuł. Tym razem będziecie musieli popisać się nie tylko wiedzą, ale przede wszystkim refleksem i giętkością myślenia. Prosta idea, w której punktowana odpowiedź to czasem prawda, a czasem fałsz, wywraca wszystko co wiecie o quizach do góry nogami i sprawia, że przy Grze Pomyłek czeka was dużo więcej zabawy i śmiechu. Dzięki temu też nie straszna staje się wam znajomość pytań. Tę malutką karciankę z łatwością zabierzecie ze sobą wszędzie i zagrać będziecie mogli naprawdę w każdych warunkach. Bardzo niepozorne pudełeczko skrywa w sobie świetny, przewrotny quiz. Jeśli lubicie imprezowe tytuły, to Gra Pomyłek powinna koniecznie znaleźć się w waszej kolekcji. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Mechs vs. Minions

trzewik 2017-02-15 11:31:20
Ciekawa gra kooperacyjna, w której gracze wspólnymi siłami muszą przeciwstawić się armiom minionów. W pudle znajduje się szereg unikalnych misji i zadań, które gracze będą kolejno realizowali. Mechanika gry jest bardzo prosta - w każdej turze gracze wybierają jedną kartę rozkazu i przydzielają swojej postaci. Gromadzone w kolejnych rundach rozkazy będą dokładnie determinowały jak zachowuje się nasz bohater, np. Ruch do przodu o 1 pole, Strzał przed siebie, Obrót o 180 stopni, Ruch o 2 pola, Strzał na boki. Przydzielając kolejne rozkazy gracze muszą tak zaplanować swoje działania, by wraz z pozostałymi bohaterami osiągnąć cel misji. Gra wymaga masy kombinowania i bardzo ścisłej współpracy. Reguły są bardzo proste, ale rozgrywka jest o wiele bardziej mózgożerna, niż można by podejrzewać na pierwszy rzut oka!

Drakon

CarmillaPL 2017-02-12 13:58:19
Pierwsze wydanie pierwszej edycji maiło miejsce w 2001 roku, wtedy jeszcze figurki były płaskie i kartonowe, jednak grało się nimi równie dobrze. Gra jest bardzo ciekawa, zmusza do kombinowania i obmyślenia strategii przeciwko innym graczom, którzy mogą jednym ruchem zupełnie odwrócić sytuację na planszy, którą gracze tworzą od zera przy każdym ruchu. Zdaje się, że gra cieszyła się niegdyś większą popularnością, biorąc pod uwagę, że na rynku dostępna jest w tym momencie już czwarta edycja.

Wojna Narodów

Mordin 2017-02-04 19:09:27
Aktualnie moja ulubiona (obok Cywilizacji Poprzez Wieki) gra cywilizacyjna. Mimo, że graficznie nie prezentuje się bardzo okazale - karty są małe a grafiki nieco toporne - gra posiada bardzo dobra mechanikę. Główna zaleta gry to moim zdaniem wielość dróg prowadzących do zwycięstwa oraz dobrze dozowana losowość. Inny układ kart postępu w każdej grze i mnogość tychże kart sprawiają, że za każdym razem grać będzie się inaczej - nie ma szans na kalkulacje - w każdej turze trzeba optymalizować najlepszy dla siebie ruch. Mechanika ta jest w tym wypadku lepsza niż w Cywilizacji Poprzez Wieki gdzie karty są zawsze te same, tylko przychodzą w różnej kolejności. Tymczasem w Wojnie Narodów w grze przychodzi średnio 60-80 kart postępu (w zależności od ilości graczy) na około 300-350 (z dodatkiem). W grze występuje też elegancka mechanika negatywnej interakcji między graczami, która potrafi dopiec jednak bynajmniej nie jest niszczą dla gracza, który może regularnie przegrywać konflikty a i tak wygrać grę na innych parametrach. Paradoksalnie grę można polecić początkującym gdyż zasady są dość intuicyjne - natomiast gra jest ewidentnie trudna pod względem drogi do zwycięstwa co w ciekawy sposób można modelować poziomami trudności różnym dla graczy w tej samej rozgrywce. Polecam dodatek Dynastie - odświeża grę i wprowadza ciekawe nowe mechaniki.

7 Cudów Świata

Mordin 2017-02-04 18:55:10
Bardzo udana gra oparta o drafting kart. Dla mnie 7 Cudów ma w sobie coś z imprezówki - można w nią grać totalnie na luzie bez zbytniego zagłębiania się w strategię, rozmawiając ze współgraczami na tematy niezwiązane z gra. Z drugiej strony gra nie jest banalna i ma w sobie głębię dla każdego kto chce ją odkryć - można tutaj manipulować kartami i próbować nie dopuścić aby przeciwnicy dostali pasujące im karty. Karty są duże z ładnymi grafikami - polecam zakupienie dobrych koszulek - przez to prezentują się jeszcze lepiej. Niewątpliwym plusem jest łatwość zasad i możliwość grania nawet do 8 osób co sprawia, że często może trafiać na stół w szerszym gronie. Dobrze sprawdza się też jako rozgrzewka przed bardziej złożonymi tytułami. Posiadam wszystkie dodatki oprócz Babelu i zdecydowanie je polecam - ubogacają grę i sprawiają, że nie znudzi się.

Szogun

Mordin 2017-02-04 18:44:27
Szogun to bardzo przyjemna gra strategiczna - zasady są tutaj dość proste jednak dające odpowiednią głębię i sporo możliwości działania graczowi na drodze do zwycięstwa. Mechanika jest bardzo przejrzysta i elegancka - nie ma tutaj żadnych wątpliwości co do zasad czy też nielogiczności - grę tłumaczyć można śmiało początkującemu mimo, że sama rozgrywka jest dość wymagająca i konieczne jest planowanie ruchów na przyszłość. Gra posiada dobry balans między elementem ekonomicznym a bitewnym z przewagą tego ostatniego. Wieża sprawdza się świetnie jako alternatywa dla kostek czy kart bitwy - wprowadza losowość, która jednak jest akceptowalna i nie wypacza starć. Jedyne co brak tej grze to klimat a raczej jego brak - pod tym względem podobna Gra o Tron bije Szoguna na głowę. Gra jest stosunkowo krótka jak na tego typu mechanikę przez to częściej może trafić na stół. Pozbawiona jest zasadniczo również negatywnych emocji towarzyszących oszukiwaniu współgraczy, które występują w podobnych tytułach. Polecam jako alternatywę dla Gry o Tron czy też Chaosu w Starym Świecie.

Ekspedycja

Triskel 2017-02-02 15:09:56
„Ekspedycja” od razu przyciągnęła mój wzrok starannie wykonanym pudełkiem i świetną tematyką gry. Dzięki tej pozycji będziemy mogli wcielić się w zawadiackiego poszukiwacza skarbów i wyruszyć ku zaskakującym odkryciom. Będziemy przemierzać niezbadane lądy i morza, które kryją wiele skarbów i niebezpieczeństw. Pokierujemy działaniami trojga zapalonych odkrywców, którzy nie cofną się przed niczym, aby zdobyć zapomniane i bardzo cenne artefakty. Dżungle i pustynie czekają na kolejnych śmiałków, którzy odważą się zagłębić w ich odmęty... Rozpoczynając rozgrywkę, będziemy musieli wybrać swoją drużynę, która składać się będzie z trzech postaci. Podczas gry będziemy zdobywać wyposażenie, które pomoże nam odnaleźć bezcenne artefakty. Do tego celu będziemy rzucać czterema kostkami. W zależności od tego, jaki wynik uzyskamy, dostaniemy odpowiednią ilość zasobów, a zdobyte figurki, klejnoty czy sarkofagi pozwolą nam na wykonywanie dodatkowych akcji. Zwycięstwo można osiągnąć w różny sposób: płytki ulegną wyczerpaniu, jeden z graczy przebędzie całą trasę wyprawy lub zbierze najwięcej punktów sławy. Jeżeli będziemy chcieli odnieść zwycięstwo, będziemy musieli często podejmować ryzyko, aby zapisać się na stałe w kartach historii! Gra jest dość prosta i bardzo przyjemna. Gra się szybko, a nauka zasad nie zajmuje dużo czasu. Rzucanie kostkami sprawia, że element losowości jest dość duży, co dodatkowo zwiększa przypływ adrenaliny podczas rozgrywki. Mechanika gry jest przyjemna, sprawiająca, że pozycja ta świetnie sprawdzi się na imprezach i w rodzinnym gronie. Zdobywanie artefaktów i rzucanie kostkami sprawia sporo frajdy, a ładnie i porządnie wykonane grafiki, cieszą oczy podczas rozgrywki. Całość została wykonana porządnie, utrzymana w klimacie Indiany Jonesa i idealnie nadaje się jako familijna rozrywka. „Ekspedycja” jest udaną grą, która dzięki porządnej oprawie graficznej i prostym zasadom może sprawić sporo frajdy w szczególności mniej zaawansowanym graczom. Dobra zabawa w gronie najbliższych gwarantowana. Ta familijna gra przygodowa dostarczy niezapomnianych wrażeń podczas kolejnych, zakrojonych na szeroką skalę poszukiwań przedwiecznych skarbów. Humorystyczne, kolorowe i zabawne ilustracje potrafią rozbawić, a przemierzanie świata w poszukiwaniu drogocennych skarbów staje się pasjonujące jak nigdy dotąd! Gorąco polecam.

Wyspa Skye

Triskel 2017-02-02 15:04:28
„Wyspa Skye. Od Lairda do Króla” zabierze nas na malowniczą Wyspą Skye, gdzie przyjdzie nam wcielić się w Lairdów walczących o panowanie nad tą urodzajną krainą. Będziemy walczyć o każdy skrawek ziemi. Spiski, intrygi oraz knowania będą na porządku dziennym, aby tylko objąć nad nią panowanie. Zawzięta walka rozgorzała na dobre, a przyszli pretendenci do tronu nie omieszkają popełnić najpaskudniejszego fortelu, aby tylko osiągnąć wymarzony cel. Lairdowie będą sprzedawać swoje ziemie, jednocześnie starając się pozyskać te bardziej wartościowe. Spryt w handlu i podbijanie nowych terenów może sprawić, że przy odrobinie szczęścia zostaniesz w końcu królem. Król może być tylko jeden! Gra przeznaczona jest dla 2 do 5 graczy, podczas rozgrywki wcielimy się w jednego z Lairdów chcących wspiąć się na sam szczyt władzy. Rozgrywka jest szybka i emocjonująca, niepozwalająca się nudzić ani przez moment. Zasady są klarowne i nie sprawiają kłopotów z przyswojeniem nawet mało zaawansowanym graczom. Ciekawym rozwiązaniem jest system licytacji, który wprowadza dodatkowo element strategiczny, jak i dozę współzawodnictwa. Walki o każdy skrawek ziemi stają się coraz bardziej zawzięte, sprawiając, że każdy klan chce być sprytniejszy i podbić Wyspę Skye dla siebie. Regrywalność stoi na wysokim poziomie sprawiając, że do gry chce się wracać wielokrotnie. Dzięki losowemu pojawianiu się kafelków, żadna gra nie jest taka sama, gwarantując graczom spore emocje podczas każdej partii. Gra została wykonana z dbałością o szczegóły. Kafelki, jak i żetony wykonano z grubego kartonu, który nie zniszczy się pomimo wielu rozegranych partii. W pozycję tą mogą grać gracze nieco mniej i bardziej zaawansowani. Każdy powinien się dobrze bawić, mając możliwość pokombinowania i wymyślenia własnej, unikalnej strategii na odniesienie zwycięstwa. Zostając dzięki temu królem całej Wyspy Skye! Jest to jedna z lepszych gier kafelkowych, w jaką przyszło mi grać. Gra jest ładna graficznie, mechanika jest nieprzekombinowana, a zasady zostały przedstawione w jasny i klarowny sposób. W rozgrywce mogą brać udział gracze nieco młodsi jak i starsi, czerpiąc tak samo przyjemność z gry. „Wyspa Skye. Od Lairda do Króla” powinna spodobać się miłośnikom gier kafelkowych, jak również graczom, którzy lubią pozycje rozbudowane z naciskiem na elementy strategiczne. Całość trzyma poziom i jest jak najbardziej godna uwagi.

Brains - Ogród Japoński

Triskel 2017-01-30 16:08:31
„Brains: Ogród japoński” jest ciekawą grą, która umożliwi nam stworzenie japońskiego ogrodu wprost z naszych marzeń. Jednak, aby tego dokonać, będziemy musieli się nieźle nagłówkować, aby naszym oczom ukazał się oczekiwany efekt. Będziemy musieli trzymać się określonych wytycznych i postępować według ściśle sprecyzowanego planu. Zadania będziemy wykonywać poprzez układania kolorowych puzzli, które częstokroć będą zmuszały nas do intensywnego myślenia. Mechanika gry nie jest nazbyt skomplikowana, jednak sprawia, że będziemy mieli sporo możliwości, aby ukończyć nasz piękny ogród. W grze liczy się przede wszystkim logiczne myślenie i twórcy przewidzieli rozgrywkę w taki sposób, aby tylko dzięki dedukcji i kombinowaniu można było uzyskać oczekiwany efekt. Dostępne kwadraciki można obracać, aż trzykrotnie i częstokroć będziemy musieli ułożyć ich aż sześć, dając tym samym bardzo wiele możliwości. Gra jest ciekawa i przy niektórych projektach będzie wymagała wytężenia naszego myślenia do granic możliwości. Reiner Knizia po raz kolejny spisał się rewelacyjnie i oddał w ręce graczy pozycję dopracowaną i ciekawą. Dobra zabawa gwarantowana, w szczególności, gdy lubimy pozycje dla jednego gracza. Układanie kolejnych projektów staje się coraz trudniejsze i będziemy musieli wykazywać się coraz większą pomysłowością, aby je ukończyć. Grafika zaprezentowana na żetonach jest ciekawa i wykonana z drobiazgową pieczołowitością. Podczas gry natkniemy się na plansze prostsze jak i trudniejsze, co sprawia, że nawet mało zaawansowani gracze odnajdą coś dla siebie. Jest to bardzo udana gra skierowana dla osób lubiących wysiłek umysłowy oraz rozwiązywanie ciekawych zagwozdek. „Brains: Ogród japoński” przypadła mi do gustu i sprawiła, że spędziłem kilka przyjemnych chwil podczas projektowania ogrodu japońskiego. Jednoosobowa rozgrywka jak się okazuje, również może być przyjemna i dostarczyć podczas gry sporo satysfakcji. Gra potrafi jednocześnie bawić i uczyć pobudzając szare komórki do intensywnej pracy. Reiner Knizia potrafi tworzyć niesztampowe i oryginalne produkty, a tak jest i w tym przypadku. Z pewnością jeszcze nie raz powrócę do tej pozycji, aby dopracować niektóre swoje projekty. Polecam.

Duplik

Triskel 2017-01-30 16:04:04
„Duplik” jest grą polegającą na rysowaniu, co śmieszniejsze, przeznaczoną dla osób, które nie potrafią rysować. Rozgrywa jest szybka, i naszpikowana po same brzegi dużą dawką humoru. Bez znaczenia czy jesteś mistrzem pędzla, czy zupełnym beztalenciem w rysowaniu, nie ma to najmniejszego znaczenia! Grunt to dobra zabawa. Rozgrywka jest świetną grą imprezową, która dostarczy sporej dawki śmiechu podczas kolejnych prób przeniesienia swoich myśli na papier. Musisz uważać jednak Drogi graczu, aby uważnie wychwycić najważniejsze szczegóły i uwzględnić je w swojej ilustracji, aby odnieść spektakularną wygraną. Rozgrywkę rozpoczynamy od wzięcia w swe ręce kartki ze szczegółowym i czasami dziwnym rysunkiem. Będziemy musieli dokładnie go opowiedzieć innym graczom w taki sposób, aby mogli go jak najwierniej narysować. Musimy zrobić to w ustalonym czasie. Gracze będą musieli uwzględnić w swoich pracach pewne założenia, by ich rysunek mógł zgarnąć jak najwięcej punktów: „piłki są ułożone w piramidę” czy „lewa stopa jest wyżej niż prawa". Pod uwagę nie będzie brany styl wykonanego rysunku, a jedynie elementy, które zostały w nim zawarte. Następnie wykonane prace porównuje się ze wcześniejszą ilustracją i przyznaje stosowne punkty. Gracz, który uzbiera najwięcej punktów, wygrywa. Pomysł tej gry bardzo przypadł mi do gustu i od razu wciągnąłem się w niesztampowe rysowanie. Pudełko zostało ciekawie wykonane i od razu wyróżnia się na półce. Gra nadaje się dla każdego, dlatego świetnie sprawdza się na imprezach, jak również jako umilacz czasu w rodzinnym gronie. Osoby pozbawione talentu artystycznego nie będą czuły się wyobcowane i również będą mogły czerpać pełną przyjemność z rozgrywki. Salwy śmiechu gwarantowane, a prostota zasad sprawi, że szybko załapiemy, o co w niej chodzi. Jest to świetna gra, jeżeli chcemy się pośmiać w gronie najbliższych. „Duplik” jest przede wszystkim grą szybką i prostą, co idealnie się sprawdza jako gra rodzinno-imprezowa. Podczas gry będziemy ćwiczyć pamięć i opisywanie licznych, dziwnych obrazków, podczas szybko upływającego czasu. Całość została wykonana porządnie, karty cieszą oczy, a dziesięciościenna kość również prezentuje się okazale. Z pewnością jest to gra, do której się wraca i pomimo kolejnych partii się nie nudzi. Zachęcam do zapoznania się z tym tytułem i wykonania swoich śmiesznych i niespotykanych prac. Serdecznie polecam.

Wsiąść do Pociągu: Dookoła Świata

woj_tek 2017-01-28 13:26:11
Duża gra w porównaniu z WDP Europa, że o WDP USA nie wspomnę. Na trzy osoby w miarę sprawna rozgrywka zajęła nam ponad godzinę. Gra godna polecenia dla fanów WDP Europa.

Mechs vs. Minions

AxeL 2017-01-27 10:41:17
Rewelacyjna gra kooperacyjna! Plusy: + cena ok. 80 USD + motyw "Legacy" + wykonanie i wypraska (nie znam drugiej gry, na tak wysokim poziomie). + dość lekka gra w zasadach, mimo tego dużo kombinowania i frajdy + bardzo fajnie przeniesiony klimat „League of Legends” na planszę + gra kooperacyjna, gdzie naprawdę czujemy się drużyną, gdzie każdy ma swój udział we wspólnym celu, brak syndromu gracza alfa. Minusy: - czasem mało precyzyjne zasady scenariusza w instrukcji, przydałoby się pokazać przykładową turę według zasad dla tego scenariusza. Polecam ściągnąć polską instrukcję i dodatkowo posiłkować się zasadami kolejnych scenariuszy na You Tubie. - trudno dostępna (do kupienia)

6 bierze!

woj_tek 2017-01-25 00:24:27
Jedna z fajniejszych karcianek w jakie grałem. Często pojawia się u nas na stole jako ostatnia lub rozgrzewająca gra. Proste zasady i mnóstwo interakcji dostarczają świetnej zabawy.

Epic Spell Wars of the Battle Wizards: Duel at Mt. Skullzfyre

Pepek 2017-01-24 14:06:22
Wystawiam grze mocną 7. + Humor (płynący z nazw zaklęć) + Super grafiki (ale co kto lubi) + Negatywna interakcja (zniszcz przeciwnika) + Luźny i przyjemny przerywnik przed bardziej "mózgożernymi" grami + Losowość (dla mnie plus) - Jest to podstawka, a patrząc na dodatek Epice spell....rumble in the castle.... (ah te nazwy), to śmiem stwierdzić że "dodatek" powinien być podstawką, a powyższa gra dodatkiem. Dlaczego? Ze względu na poszerzone możliwości z dodatku. Jest to dla mnie rażący minus. Oczywiście gry można łączyć, jednak rozwiązania z dodatku są mega. - Może się szybko znudzić Podsumowując. Jestem z niej zadowolony. Dostępna jest tylko wersja angielska (póki co), ale nie wyobrażam sobie tych nazw po polsku :)

Świat Dysku: Ankh Morpork

AgaOch 2017-01-21 10:57:02
Zagrałam dwa razy pod rząd i się zakochałam. Świetna gra. Mam nadzieje, że kiedyś jednak doczekamy się dodruku. W swojej kolekcji mam Wiedźmy z tej serii, ale mechanika gry zdecydowanie lepsza w Ankh-Morpork

Alchemicy

Gra Wstepna 2017-01-18 15:17:04
Alchemicy to gra, która naprawdę nas zaskoczyła. Do pomysłu zaangażowania smartfona w grę planszową podchodziliśmy nie tylko z ciekawością, ale i z dystansem. Okazuje się jednak, że aplikacja w Alchemikach to strzał w dziesiątkę, który nie tylko dodaje im unikalności, ale też mnóstwa frajdy, uroku i emocji. Alchemicy niezwykle przypadli nam do gustu. To ogromnie klimatyczny tytuł, który naprawdę pozwala nam się poczuć nieco szalonymi magami, który zmusi nas do myślenia i dedukowania, ale też do blefowania i sprytnego ryzyka. Niestety, żeby zacząć zabawę, trzeba przebrnąć przez dość dużo zasad, co może odstraszyć niedzielnych graczy. Wprawni planszówkowicze powinni jednak bawić się wspaniale, bo Alchemicy to… po prostu magia!

Autarcha

Armorier 2017-01-16 15:31:03
Gra umożliwia dynamiczną rozgrywkę na planszy stanowiącej teren działań wojennych. Bardzo fajnie dowodzi się całymi zgrupowaniami wojsk w jednej turze ruchów. Mimo że jest to gra strategiczna to jej mechanika jest dość prosta a liczba tabelek bardzo mała. Dobrze odzwierciedla realną bitwę. Trudno się od niej oderwać. Polecam.

Osadnicy: Narodziny Imperium

Mordin 2017-01-04 19:52:04
Przyjemna gra karciana. Ładne, zabawne, spójne grafiki - dobra mechanika gry. Podoba mi się element kolekcjonerski - przyjemność sprawia kupowanie nowych dodatków i zbieranie kart. Grałem głównie w wariant solowy i bawiłem, się dobrze. Wadą jest jednak pewna powtarzalność - praktycznie zawsze przekopuje się całą talię frakcji - niewiadomą jest tylko w jakiej kolejności dojdą karty. Dlatego też niestety z czasem gra się nudzi - pozostaje tylko element kolekcjonowania i ewentualnie próbowania nowych mechanik przy kolejnych dodatkach. Udana produkcja Portalu - słusznie cieszy się powodzeniem w Polsce i na świecie.

Runewars

Mordin 2017-01-04 13:45:30
Aktualnie jest to mój ulubiony, rozbudowany, strategiczny tytuł - rozgrywka na trzech graczy trwa około 5 godzin - na czterech - 6-7 a więc jest to gra, którą trzeba planować (zbierać ludzi i rezerwować czas - przynajmniej w moim wypadku) na tygodnie przed rozgrywką. Jednak warto - gra oferuje bardzo głęboką strategię przy eleganckiej mechanice, która pozwala na sprawną grę (bez ciągłego zaglądania do instrukcji) oraz możliwości realizacji różnych sposób dojścia do zwycięstwa. Do wykonania trudno się przyczepić - wszystko jest na wysokim poziomie. Co do mechaniki wskazał bym na dwie rzeczy, które można poprawić: 1. brak zasadniczych różnic między rasami co do zdolności - aktualnie wybór frakcji to w zasadzie tylko estetyka. 2. słaba mechanika z bohaterami - trochę jakby na doczepkę do głównej gry - szkoda, moim zdaniem zmarnowanego potencjału w tym zakresie. Mimo to gra jest bardzo dobra i gwarantuje dobrą, wymagającą zabawę. Istotne jest to, że nie jest w zasadzie możliwe wyeliminowanie gracza w trakcie gry przez co nie ma ryzyka, że jeden lub dwóch graczy po pechu lub złych decyzjach na początku tylko statystuje reszcie do końca rozgrywki (co jest bolączką innych podobnych tytułów, np Gry o Tron). Polecam dla doświadczonych graczy.

Dixit Odyseja

Mordin 2017-01-04 13:32:01
Nie jestem fanem gier imprezowych - zwykle gram w gronie miłośników cięższych tytułów. Problem z Dixitem jest taki, że każda kolejna rozgrywka podoba się już mniej od poprzedniej z racji opatrzenia się kart jak również podobnych skojarzeń wśród tych samych graczy. Wymogiem dobrej zabawy z Dixitem moim zdaniem jest wobec tego granie rzadko - najlepiej z przerwami paro miesięcznymi, najlepiej z nowymi kartami oraz w miarę możliwości z nowymi osobami. Pod tymi warunkami jest to fajna zabawa. Dlatego chętnie polecam na wyjazdy gdzie będzie wiele nowych osób - w przeciwnym wypadku gra bardzo szybko się nudzi.

Race for the Galaxy: Narodziny Imperiów

Mordin 2017-01-04 13:26:32
Bardzo dobra karcianka - pierwsza gra tego rodzaju z jaką miałem do czynienia - nadal chętnie do niej wracam z racji tematyki i eleganckiej mechaniki. W grze występuje subtelna interakcja, która jednak pasuje do tematyki budowy imperium kosmicznego oraz szybkości rozgrywki. Grafiki na kartach są nierówne - od topornych po bardzo ładne (zwłaszcza z nowych dodatków) - nie jest to jednak rzecz odstręczająca od gry (z czasem widzi się już tylko symbole na kartach). Dodatki wprowadzają pewną świeżość, jednak nie wszystkie - moim zdaniem - sprawdzają się. Podoba mi się mechanika punktów prestiżu z The Brink od War ale podboje i przejęcia z Rebel vs Imperium już gorzej. Trzeba pamiętać o typie gry - jest to karcianka - przy takim rodzaju zabawy trudniej o klimat w stosunku do typowych planszówek. Trzeba dużej dozy wyobraźni - jednak dla fanów sf nie jest to problem. Gra jest wymagająca i najlepiej sprawdza się moim zdaniem dla wytrawnych graczy - w przeciwnym wypadku gracz doświadczony łatwo pokona każdego innego gracza początkującego. Nie warto również zachęcać kogokolwiek do przygody z grami planszówkowymi poprzez Race for the Galaxy - gra jest jednak zbyt abstrakcyjna i może sprawiać trudności dla zupełnie początkującego.

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie

budzik 2017-01-03 16:53:41
Ulubiona gra narzeczonej . Nie jest to tytuł dla nowych graczy.

Pandemic: Czas Cthulhu

budzik 2017-01-03 16:40:44
Zwykłego "Pandemica" nie kupiłem, gdyż nie był klimatyczny. "Czas Cthulhu" klimatem aż ocieka: piękne grafiki, figurki, mroczna plansza. Twórczości Lovecrafta nie znam, ale do gry nie jest to absolutnie wymagane. Dla mnie bomba.

Catan: Gra planszowa

budzik 2017-01-03 16:32:31
Catan był moją pierwszą grą, dzięki niej wciągnąłem się w świat gier planszowych. Udało mi się również wciągnąć: narzeczoną, brata, bratanicę i sąsiadów. Ta gra to jedna z najlepszych gier wprowadzających. W nowej, plastikowej wersji jest przepiękna.

Chaos w Starym Świecie

Mordin 2017-01-03 12:23:27
Dla wielu graczy, którzy bawią się planszówkami dłużej niż ostatnie dwa/trzy lata (a więc okresu swoistej mody na planszówki - lub jak określają to niektórzy "renesansu gier planszowych") ten tytuł to często była pierwsza zaawansowana gra o mechanice kontroli obszaru. Jednak Chaos w Starym Świecie to nie tylko sentyment ale nadal jedna z najlepszych gier o tej tematyce na rynku. Mimo, że teraz (po Blood Rage czy CryHavoc czy innych nowych tytułach) figurki kultystów czy demonów nie robią już takiego wrażenia, to nadal spełniają świetnie swoją rolę. Zawsze uważałem, że to właśnie w tej grze zastosowano wzorowy poziom negatywnej interakcji - dla atakującego z dużą satysfakcją - dla ofiary dotkliwą ale nie niszczącą. Klimat Warhammera Fantasy odczuwalny ale nie kluczowy. Dodatek w sposób istotny odświeżył grę plus możliwość dołączenia piątego gracza w sposób fenomenalny potęguje "chaos" na planszy. Polecam wszystkim - trudno jest wskazać na wady tej gry.

Achaja

Mordin 2017-01-03 12:14:29
Nie odmówię zagrania w tą grę od czasu do czasu - jednak są fajniejsze tytułu z wykorzystaniem mechaniki kostek - np. Alien Frontiers, Grand Austria Hotel czy Roll For The Galaxy. Książek Pana Ziemiańskiego nie czytałem i raczej nie będę czytał jednak z opinii tych którzy czytali wnioskuje, że gra nie jest zbyt głęboko osadzona w lekturze. Niewątpliwie mocną stroną gry są grafiki (przyciągające zwłaszcza męskie oko) oraz nie najgorsza mechanika. Dla graczy szukający odskoczni o euro lub ameritrashów, chcących spróbować czegoś nowego jak również dla fanów samej powieści, zapewne godne polecenia na partię pomiędzy lepszymi tytułami.

Cywilizacja: Poprzez Wieki (3 edycja)

Mordin 2017-01-03 12:04:46
Zdecydowanie najlepsza gra o rozwoju cywilizacji na rynku (aczkolwiek Nations niewiele jej ustępuje - jednak Cywilizacja Sida Meiera lub Historia to już zdecydowanie dużo niższa liga). Gra moim osobistym zdaniem potwierdza geniusz planszówkowy Pana Chwatili, który robi hit z wszystkiego czego się dotknie mimo, że tworzy bardzo różne mechanicznie gry (Mage Knigh - figurkowa przygodówka, Tajniacy - gra imprezowa, Galaxy Trucker - gra którą trudno sklasyfikować, Władcy Podziemi - gra typu euro). Nie inaczej jest z Cywilizacją Poprzez Wieki - świetna, wymagająca mechanika, jednocześnie elegancko przejrzysta i dająca dużo satysfakcji. Nie ma co ukrywać, że jest to bardzo zaawansowana gra z racji ilości zasad i złożoności i nie ma co zasiadać do niej z nowicjuszem. W nowym wydaniu doszły bardzo ładne plansze i karty co dodatkowo podnosi wysoką ocenę gry. Trudno wskazać na wady - chyba tylko to, że ze względu na długość rozgrywki (3-4 godziny dla dwóch graczy - 5-6 dla większej ilości) nie da się za często w nią grać.

Blood Rage

Mordin 2017-01-03 11:51:47
Gra mnie niestety nie przekonała. Nie ma co ukrywać, że wydana jest w bardzo ładny sposób - figurki są obłędne (aczkolwiek plansza już moim zdaniem przeciętna). Nie jestem jednak fanem tego typu mechaniki - opartej na szybkich rozgrywkach stylizowanych na kontroli obszaru - jednak gdzie kontrola i jednostki są natychmiast zużywane celem zdobycia punktów. Tego typu mechanika istnieje np w Kemet lub Small World - grach za którymi nigdy nie przepadałem. Z drugiej strony podobna mechanika ale znacznie fajniej zaimplementowana istnieje w CryHavoc. Dla fanów szybkich rozgrywek i super figurek jak najbardziej polecam - jeżeli jednak poszukujecie głębszej strategii i taktyki istnieje wiele lepszych tytułów w na pewno przystępniejszej cenie.

Tezeusz: Mroczna orbita

Mordin 2017-01-03 11:41:18
Lubię tę grę i zawsze chętnie w nią zagram - natomiast kilka osób mojego planszówkowego grona ma do niej awersję. Podoba mi się styl twórcy - jest to gra której najbliżej do gier logicznych - nie ma tutaj euro ani ameritrasha - jednak jest klimat i specyficzne wykorzystanie planszy. Jak dla mnie lekki tytuł (choć zdaję sobie sprawę, że można w tą grę grać na głębokim poziomie przewidując na dwa/trzy ruchy w przód posunięcia swoje i graczy) z interakcją która daje przyjemność ale nie pozwala gnoić współgraczy. Polecam graczom co najmniej lekko zaawansowanym - obawiam się, że dla nowicjuszy może być ona zbyt nietypowa i odstraszyć od planszówek.

Terraformacja Marsa

Mordin 2017-01-03 11:31:30
Świetna gra euro - mimo swojego gatunku twórcom udało się uchwycić naukowy klimat eksploracji Marsa w niedalekiej przyszłości. Na kartach wiele ciekawych opisów wynalazków czy procesów naukowych (moje ulubione niesporczaki czy marsjańskie krowy), które zapewne niedługo z "fiction" staną się "science". Fajna mechanika - wymagająca - jednak dająca sporo satysfakcji w budowaniu silniczków punktowych. Polecam grę dla wielbicieli powieści sf w stylu "Trylogii marsjańskiej" K.S. Robinson, "Luna to surowa Pani" R.A. Heinleina czy innych klasycznych tytułów o wczesnej eksploracji kosmosu przez człowieka.

Dracula

Mordin 2017-01-03 11:19:19
Gra jest typowym ameritrashem - mocno osadzona fabularnie z masą nie zawsze przejrzystych zasada. Mimo kiepsko napisanej instrukcji (po kilkunastu rozgrywkach nadal mam wątpliwości co do paru istotnych zasad) oraz wielu elementów które trzeba odpowiednio rozłożyć (łatwo o chaos w kartach wydarzeń i przedmiotów postaci) uważam tytuł za udany. Twórcom udała się mechanika pościgu i tropienia Drakuli po Europie - zawsze jest to emocjonujące. Jednocześnie gra nie jest powtarzalna gdyż inny układ kart zdarzeń zawsze inaczej ustawa rozgrywkę (w jednej Drakula będzie odkrywany co chwila, będą częste walki i spektakularne ucieczki - w drugiej przez całą grę Drakula będzie umykał pościgowi). Dobry tytuł dla fanów wampirów i książki Strokes'a (polecam rozgrywkę przy muzyce Wojciecha Kilara do "Draculi" F.F. Coppoli).

Ciężarówką przez Galaktykę

Mordin 2017-01-03 11:11:40
Świetna gra od przyjaciół z Czech - Pan Chvatil ma niesamowitą umiejętność łączenia fajnych, odjechanych nieco tematów z dobrze przemyślaną i zbudowaną mechaniką. Koronnym przykładem powyższego moim zdaniem jest Galaxy Trucker (tłumaczenie polskie kojarzy mi się z książką "Autostopem przez galaktykę" - pozycją w podobnym temacie i humorystycznym klimacie co gra) - wraz ze zbliżonym, aczkolwiek chyba mniej udanym Space Alert. Gra jest bardzo odmienna od klasycznych stylów i mechanik występujących w innych tytułach jednak tutaj jest to jeden z wielu atutów gdyż przez co ciągłe granie nie nudzi się. Gra jest wieloaspektowa - budujemy statek w czasie rzeczywistym co wymaga pewnej wyobraźni przestrzennej jak i planowania na przyszłość a następnie staramy się wykorzystać jak najlepiej z tego co zbudowaliśmy przeciwko kartom przygód. Posiadam grę wraz z dwoma dodatkami i polecam wszystkim nieco bardziej doświadczonym graczom - wydaje mi się, że tytuł jest jednak zbyt złożony dla zupełnie świeżych graczy, mimo dobrze napisanej (i humorystycznej co jest jednym ze znaków formowych Chwatili) instrukcji.

Wsiąść do Pociągu: Europa

Gra Wstepna 2017-01-02 17:20:55
Wsiąść do pociągu: Europa to gra przede wszystkim dla rodzin lub osób rozpoczynających swoją przygodę z grami planszowymi. Gra jest prosta i wesoła. Niewiele mamy tu wyborów, a do zwycięstwa prowadzi właściwie jedna droga (choć wiele połączeń!). Niezbędny jest nam także łut szczęścia, a przepychanki na planszy (szczególnie w większym gronie) sprawiają sporo radości. Rozegrane osoby, nie znajdą tu raczej nic odkrywczego, choć i w tym gronie Pociągi mają swoich zwolenników. W kategorii gier familijnych wypadają z pewnością świetnie. Jest to też pozycja, którą warto mieć w swojej kolekcji, jeśli staracie się rozszerzać grono planszówkowych fanów. Pociągi na naszym stole goszczą najczęściej właśnie wtedy, kiedy chcemy wciągnąć w planszówki nowe osoby. W tym celu sprawdzają się świetnie! Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Wiedźmin: Gra przygodowa

Gra Wstepna 2017-01-02 17:17:46
Z pewnością Wiedźmin to nie jest gra dla planszówkowych geeków, którzy sięgną po ten tytuł w poszukiwaniu wymagającej, mózgożernej rozgrywki. Ale też Wiedźmin nigdy nie miał być taką grą. W założeniach tytuł ten miał być grywalny dla osób, które nie spróbowały jeszcze planszówkowego hobby, albo stawiają w nim swoje pierwsze kroki. Miał to być tytuł przede wszystkim dla fanów sagi Andrzeja Sapkowskiego, bez względu na ich umiejętność grania w planszówki. I to właśnie Ignacemu Trzewiczkowi udało się osiągnąć. Jeśli masz czas (bo rozgrywka nie jest krótka) i ochotę na zabawną, lekką, bywa że przewrotną przygodę z przyjaciółmi w świecie magii i potworów, to Wiedźmin Cię nie zawiedzie! My jesteśmy na tak. Nie jest to można najbardziej wybitna gra w swoim gatunku. Jest to jednak gra, która dostarczyła nam dobrej zabawy i śmiechu. Gra, którą my i nasi znajomi mamy ochotę wyjąć na stół kolejny raz. Gra, którą, jako fani książkowej sagi, musimy mieć na półce. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Tikal

Gra Wstepna 2017-01-02 17:14:25
Jeśli zaczynacie swoja przygodę z planszówkami, powinniście zwrócić uwagę na Tikal. Proste zasady, lekka i przyjemna rozgrywka w dżungli starożytnych Majów, spokojna interakcja – brzmi zachęcająco prawda? Tikal świetnie sprawdzi się także podczas spotkań rodzinnych. Zaawansowani gracze nie znajdą tutaj nic odkrywczego. Ot, klasyczna, standardowa eurogra. Warto jednak poznać i takie klasyki właśnie. Trzeba bowiem przyznać, że Tikal jak na takiego planszowego staruszka wciąż pozostaje aktualny i wciąż bawi. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Świat Dysku: Wiedźmy

Gra Wstepna 2017-01-02 17:12:45
Wiedźmy miały być lekką grą familijną. I rzeczywiście są grą lekką i prostą, dla nas – zdecydowanie zbyt prostą. Ogromna losowość i brak miejsca na jakiekolwiek kombinowanie sprawiają że tylko rzucamy kostkami, oczekując na zakończenie. Największym naszym zarzutem jest brak emocji podczas rozgrywki – nas Wiedźmy nie wciągają wcale. Być może gra mogłaby znaleźć swoich zwolenników wśród początkujących graczy, szukających lekkiej, losowej rozgrywki, przy której dalej można dzielić się najnowszymi plotkami. Mówi się, że Wiedźmy sprawdzić się mogą jako gra dla dzieci. Czy rzeczywiście, skoro oparta jest na książkach dla dorosłych a rozwiązywać mamy m.in. problem ciąży? Jedno jest pewne, Świat Dysku: Wiedźmy nie są grą dla nas. Jeśli jesteś fanem Ankh-Morpork, Wiedźmy raczej nie są też dla Ciebie. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Świat Dysku: Ankh Morpork

Gra Wstepna 2017-01-02 17:09:20
Ankh-Morpork to pozycja obowiązkowa dla fanów Pratchett’a, ale i pozostałym tytuł powinien przypaść do gustu. Negatywna interakcja aż kipi z gry! To jedno z naszych ulubionych, najczęściej wracających na stół pudeł. Gra ani trudna, ani łatwa. Powinna spodobać się osobom o różnym poziomie rozegrania. Bardzo dynamiczna i żywiołowa – zapewni wam taki właśnie wieczór. Naprawdę chce się do niej wracać, a przecież o to właśnie chodzi! Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Sid Meier's Civilization: Gra Planszowa

Gra Wstepna 2017-01-02 17:03:31
Sid Meier’s Civilization to na pewno pozycja obowiązkowa dla fanów gry komputerowej czy xboxowej. Tak jak potrafiła ona wciągnąć człowieka na długie godziny przed ekranem monitora, tak samo wersja planszowa zapewni nam rozgrywkę na całe wieczory i noce. Każdy fan skomplikowanych strategii, liczenia, kombinowania i gier 4X z pewnością będzie zadowolony. Cywilizacja w ogóle nie schodziła z naszego stołu przez pierwsze kilka dni po zakupie, szczególnie że świetnie sprawdza się na dwie osoby (po małych poprawkach do zasad). Nie jest to jednak pozycja dla początkujących graczy, musicie też nastawić się na długi czas rozgrywki i długi downtime. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Rzymianie do domu!

Gra Wstepna 2017-01-02 17:02:00
Jeśli szukacie bardzo szybkiego fillera, wciąż wymagającego od was decyzji taktycznych, to Rzymianie do domu! będzie doskonałą grą dla was. Rozgrywka jest lekka, krótka i dynamiczna, ale wciąż możecie udowodnić, że jesteście najlepszymi przywódcami w waszej ekipie. Co więcej, gra jest tak niewielka, że z łatwością zabierzecie ją nie tylko w podróż, ale i do torebki podczas wyjścia do pubu, aby rozegrać partyjkę pomiędzy kolejnymi kuflami piwa. Nam to malutkie pudełeczko bardzo przypadło do gustu. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Red7

Gra Wstepna 2017-01-02 17:00:05
To niewielkie pudełeczko skrywa w sobie naprawdę błyskotliwą i sprytną, choć malutką grę. Mimo tego, że jedna rozgrywka trwa tylko około 15 min czeka tu na nas ogromna dawka zaskoczeń, kombinowania i ciekawych pomysłów. Red7 naprawdę zadziwia swoim potencjałem zbudowanym na jakże prostych komponentach i zasadach. Krótki czas gry i niewielkie rozmiary tym bardziej dodają jej uniwersalności. Możecie zabrać Red7 naprawdę wszędzie i znaleźć czas na rozgrywkę naprawdę zawsze. Nie na darmo mawia się, że Carl Chudyk to mistrz karcianek. Gorąco polecamy! Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Race for the Galaxy: Narodziny Imperiów

Gra Wstepna 2017-01-02 16:59:03
Dla fanów karcianek Race for the Galaxy to pozycja wręcz obowiązkowa, jeden z klasyków, wciąż bardzo wysoko oceniany w planszówkowym świecie, który z pewnością zmusi was do wytężenia umysłu. Nie musicie być wytrawnymi graczami, żeby poradzić sobie z tym tytułem, jeśli tylko macie ochotę na strategiczne zmagania. Zagrajcie w Race for the Galaxy koniecznie. Jeśli złapiecie kosmicznego bakcyla nie będziecie mogli się oderwać od niego na bardzo długo, odkrywając nowe możliwości i drogi do zwycięstwa. My lubimy Race, ale nie bywa on na naszym stole zbyt często ze względu na brak klimatu i niską interakcję. Nie można jednak nie docenić strategicznych, szybkich zmagań, które oferuje nam gra. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Pupile Podziemi

Gra Wstepna 2017-01-02 16:57:27
Pupile podziemi to gra o niezwykle urokliwym temacie. Mimo tego to jednak gra trudna, o wielu (jeśli nie zbyt wielu) zasadach. Najlepiej więc sprawdzi się podczas rozgrywek w stałym gronie, gdzie będziemy mogli dopracowywać swoje strategie, a nie uczyć nowe osoby reguł. Ze względu na długi downtime i czas rozgrywki zdecydowanie polecamy grać we dwoje, a nie w większym gronie. Dlatego też Pupile podziemi idealnie sprawdzą się jako tytuł dla pary, choć niekoniecznie początkującej w planszówkowym hobby. Temat jest bardzo chwytliwy i pełen uroku, a tak klimatyczna rozgrywka nadaje się w sam raz na wieczór we dwoje – niezbyt wiele interakcji (na pewno więc nie pokłócicie się przez planszowe złośliwości), dużo kombinowania, niezwykle słodkie potwory. Warto spróbować. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Puerto Rico

Gra Wstepna 2017-01-02 16:56:13
Puerto Rico to gra naprawdę dla wszystkich. Początkujący gracze z łatwością opanują zasady. To jeden z tytułów, który świetnie sprawdza się jako druga, czy trzecia gra w kolekcji. Nie jednej osobie otworzyła ona oczy na urok gier planszowych. Zaawansowani gracze z pewnością będą tutaj mieli duże pole do popisu, jeśli chodzi o poszukiwanie kolejnych dróg do zwycięstwa. Jedni i drudzy mogą liczyć na dużą dawkę kombinowania, przewidywania, liczenia i przepychanek między graczami. Trudna gra o prostych zasadach – to połączenie, które my wprost uwielbiamy. Puerto Rico mimo swoich lat wciąż pojawia się na naszym stole i wciąż bawi, ciągle odkrywamy nowe strategie i zagrania. Poza tym, to tytuł który naprawdę trzeba znać. Spróbujcie koniecznie! Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Potwory w Tokio

Gra Wstepna 2017-01-02 16:54:30
Potwory w Tokio to gra naprawdę dla wszystkich. Bardzo proste zasady, dużo interakcji, mnóstwo emocji i śmiechu– czy nie o to właśnie chodzi w planszówkach? Co więcej, kto z nas nie lubi rzucać kostkami? Szczególnie jeśli dostajemy nad nimi pewną kontrolę. Potwory nie są oczywiście pozycją trudną i stawiającą na kombinowanie. Jak na grę imprezową pozostawiają nam jednak dość duże pole do popisu i niemało decyzji. I choć wyniki na kostkach mogą nas zaskoczyć, to bez kontroli nad swoim potworem nie wygramy na pewno. Każda rozgrywka jest inna. Każda jest szybka i dynamiczna. Potwory cudownie sprawdzą się w też rodzinach (nawet jeśli chcecie grać w kilka pokoleń). Jeśli tylko jest was więcej niż dwoje, musicie koniecznie spróbować. U nas Potwory na ogół pojawiają się na stole na samym początku wieczoru, aby podnieść energię nad planszą i zadbać o dobry humor wszystkich graczy! Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Pośród gwiazd

Gra Wstepna 2017-01-02 16:51:01
Dla nas Pośród Gwiazd to jeden z absolutnych hitów i bardzo często gości na naszym stole, mimo tego, że długo obchodziłam je szerokim łukiem (pewnie ze względu na temat). Wystarczyło jednak, żebyśmy raz spróbowali i już nie możemy przestać! Czy spodoba wam się Pośród Gwiazd? Jest to tytuł bardzo uniwersalny, który powinien przypaść do gustu zarówno początkującym graczom (którzy szybko odnajdą się w rozgrywce), jak i tym zaawansowanym. Jeśli uwielbiacie ciężkie i długie strategie, Pośród Gwiazd świetnie nada się na szybki filler, który nada trochę dynamiki wieczorowi. Jedyne czego tu nie znajdziecie to bezpośredniej, negatywnej interakcji. Dzięki temu zaś Pośród Gwiazd świetnie sprawdza się także podczas wieczoru we dwoje. Polecamy gorąco. Jeśli kupować grę, to właśnie taką! Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Pędzące żółwie

Gra Wstepna 2017-01-02 16:47:00
Jeśli szukasz lekkiego, szybkiego i ładnie wydanego tytułu, to Pędzące żółwie z pewnością spełnią Twoje oczekiwania. Jeśli myślisz o nich, jako o grze dla Twoich dzieci, to i Ty będziesz się dobrze bawił podczas rozgrywki z nimi i z pewnością nie raz zostaniesz pokonany. Jest to gra prosta i losowa, w przypadku dorosłych graczy może się więc sprawdzić jako gra imprezowa. I jako taka ma dużo uroku. Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)

Pan Lodowego Ogrodu

Gra Wstepna 2017-01-02 16:45:37
Pan Lodowego Ogrodu to gra trudna, zdecydowanie nie dla początkujących graczy. Jeśli lubicie wymagające, zmuszające do myślenia, liczenia i przewidywania strategie; jeśli lubicie gry typu area control, to zakochacie się w PLO od pierwszego wrażenia. Jeśli jesteście fanami Grzędowicza, to tym bardziej pokochacie tę grę. Magia, walka, podbijanie świata – czego chcieć więcej? Wypada także zaznaczyć, że my uwielbiamy książkę, więc gra stanowi dla nas tym większą gratkę. Z drugiej strony spełnienie oczekiwań fanów uniwersum jest ogromnym wyzwaniem. Krzysztofowi Wolickiemu i za to więc należą się gratulacje. Ogólnie, bardzo polecamy i czym prędzej wracamy do zdobywania Midgaardu! Gra Wstępna (www.gra.wstepna.pl)