OPINIE GRACZY

Przebiegłe wielbłądy

Yojimbo 2016-02-16 08:11:00
Polecam. Bardzo dobra lekka gra.

Patchwork

Yojimbo 2016-02-16 08:07:56
Sympatyczna gra dla par. Układanie kołdry jak w tetrisie. Polecam

Pandemia

Yojimbo 2016-02-16 08:04:42
Coś ta gra ma w sobie, że mam ochotę czasem ratować świat przed choróbskami. Choć to głównie rozkładanie kolorowych kosteczek to wygrana daje dużą satysfakcję.

Osadnicy: Narodziny Imperium

Yojimbo 2016-02-16 07:59:59
Pięknie wydana, rozgrywki satysfakcjonujące. Gorąco polecam.

Martinique

Yojimbo 2016-02-16 07:54:48
Dwuosobowa gra o poszukiwaniu skarbu na wyspie. Jest to pierwsza gra jaką pokazałem chrzestnicy i bywa, że do niej wracamy.

Kto drugi, ten lepszy!

Yojimbo 2016-02-16 07:51:28
Dobra lekka gra, dzieciaki bawiły się przy niej nawet nawet.

Dobble

Yojimbo 2016-02-16 07:46:02
Imprezowa prosta gra dająca mnóstwo zabawy. Małe pudełko umożliwia zabranie jej ze sobą prawie wszędzie

Dixit Odyseja

Yojimbo 2016-02-16 07:42:08
Piękne ilustracje na kartach plus możliwość grania do 12 osób.

Dixit

Yojimbo 2016-02-16 07:39:12
Pięknie ilustracje i dobra gra rodzinna.

Colt Express

Yojimbo 2016-02-16 07:36:51
Sympatyczna gra i świetnie się przy niej bawię. Polecam

Budowniczowie: Średniowiecze

Yojimbo 2016-02-16 07:32:50
Średnio mi podeszła, choć grałem tylko w dwie osoby.

Awanturnicy: Świątynia boga Chaca

Yojimbo 2016-02-16 07:29:54
Zostaje w mojej kolekcji, by od czasu do czasu do niej wracać i poczuć się jak Indiana Jones☺

Race for the Galaxy: Narodziny Imperiów

madeusz 2016-02-16 07:23:40
Zdecydowanie jedna z najlepszych gier jakie posiadam. Niepowtarzalność rozgrywek, dość krótki czas rozgrywki i mnogość sposobów na odniesienie zwycięstwa sprawiają, że można grać kilka partii pod rząd nie czując znużenia. Skaluje się świetnie. Nie ma absolutnie żadnej różnicy, czy gramy w 2,3 czy 4 osoby. Po kilku rozgrywkach skomplikowana ikonografia okazuje się bardzo intuicyjna. Niestety ze względu na brak polskiej edycji dodatków polecam zakupić wersję angielską. Chyba, że ktoś planuje grać jedynie w podstawkę - wtedy Narodziny Imperiów dają rade perfekcyjnie.

7 Cudów Świata

Yojimbo 2016-02-16 07:22:24
Przyjemna gra na małą i dużą ilość graczy przy krótkim czasie rozgrywki.

7 Cudów Świata: Pojedynek

madeusz 2016-02-16 07:08:49
Nie grałem w duże 7 Cudów, ale nie czuję takiej potrzeby grając w 2 osoby w Pojedynek. Jest tu wszystko czego potrzeba - niepowtarzalność rozgrywki, niewielka losowość, masa interakcji, taktyka strategia i krótki czas rozgrywki. Dla osób grających w 2 osoby ciężko polecić coś innego na 20-30 minut.

Osadnicy: Narodziny Imperium

Sandersik 2016-02-15 20:19:10
Piękna, przemyślana gra. Proste zasady sprawiają, że można ja wytłumaczyć w 10 min. Nie dajcie się jednak zwieść - Osadnicy to nie jest gra banalna, to raczej gra typu "easy to learn, hard to master" :) Każda frakcja jest inna, a karty często-gęsto na siebie oddziałują, tworząc bardziej lub mniej intratne kombinacje. Warto również zwrócić uwagę na śliczne wykonanie: grafiki, drewienka, plansze - wszystko jest piękne, kolorowe i okraszone uroczą dawką humoru. Świetnie działa tak w pełnym składzie, jak i na dwie osoby. Przyjemne skojarzenia z Setllersami tylko dodają grze smaczku :)

Kemet

Sandersik 2016-02-15 19:57:19
Jedna z moich ulubionych! Dobra strategia nastawiona na walkę, gdzie bardzo wiele zależy od tego w jakie moce wyposażymy nasze wojsko i miasto. W tej grze ciągle coś się dzieje, krew się leje, potwory miażdżą przeciwników i niszczą przyjaźnie :P Kemet = bardzo negatywna interakcja :)

Cyklady: Tytani

Sandersik 2016-02-15 19:48:05
Obowiązkowy dodatek do Cyklad. Wnosi wiele świeżości i sprawia, że gra jest bardziej dynamiczna. Kronos uniezależnia nas od Aresa i daje nam więcej możliwości ruchu i walki, nowa mapa jest piękna, a boskie artefakty i nowe metropolie jeszcze bardziej urozmaicają rozgrywkę. Bez Tytanów nie gramy! :)

Cyklady

Sandersik 2016-02-15 19:41:12
Dla mnie planszówkowy must have :) Jest tu wszystko czego można sobie w grze zapragnąć (kolejność przypadkowa:) : strategia, klimat, świetne wykonanie, area control, rąbanka, licytacje, negatywna interakcja, kości i masa figurek :) :) :) Polecam grać z Tytanami - gra wchodzi na jeszcze wyższy poziom, jest bardziej dynamiczna i nieprzewidywalna (my od zakupu dodatku w samą podstawkę już nie gramy).

Alchemicy

Sandersik 2016-02-15 19:33:26
Jedyna taka pozycja rynku. Alchemicy to niezwykle klimatyczna mózgożerna gra dedukcyjna. Jestem absolutnie oczarowana wykonaniem (ciężkie, wypchane po brzegi pudło pełne pięknych elementów) i zachwycona tematem, tym jak pięknie wszystko do siebie pasuje, kiedy już ogarnie się mnogość zasad i zależności. Gra początkowo może oszałamiać właśnie tą, czasami zdaje się niepotrzebną, ilością zasad, ale po dwóch-trzech wieczorach w laboratorium wszystko staje się klarowne i można już tylko cieszyć się grą. Moim zdaniem warto mieć w swojej kolekcji :)

Kemet

trzewik 2016-02-14 19:18:10
Dla fanów gier strategicznych Kemet to absolutny must have. Gra jest szybka, zacięta, ma elementy rozbudowy swojej frakcji (w postaci zakupywania mocy, zdolności i potworów). Mapa jest ciasna, walki krwawe, sojusze nieustannie powstają i upadają. Polecam.

Cyklady

Maciej 2016-02-13 10:19:26
Dla kogoś, kto lubi licytacje - przednia gra.

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie

Mintajos 2016-02-13 10:10:10
Geeniaaallllnaa!! Klimat klimat klimat!! Gra dla graczy troszkę obytych w świecie planszówkowym, odradzam kupowania graczom nie mającym styczności z planszówkami. Dodatków tyle że na wyspie zawsze jest co robić:)

Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy

Mintajos 2016-02-13 09:54:50
Świetna lekka rodzinna gra. Jedyny mały minusik to mało kart patronów które po kilku rozgrywkach już zna się wszystkie i szybko przewidujesz co gracz będzie robił.

Colt Express

Mintajos 2016-02-13 09:42:07
Świetna gra wprowadzająca nowych graczy w świat planszówkowy:) 5 min tłumaczenia zasad i już gracie:) Im więcej graczy tym zabawa lepsza:D polecam gorąco:)

7 Cudów Świata: Pojedynek

mauserem 2016-02-12 16:48:48
Planszówka w dwie osoby? W tej jest wszystko czego potrzeba - budowanie, wojna, technologia i rozwój - moim zdaniem klasyczny "must have" w kolekcji.

Alchemicy

Tadel 2016-02-12 14:35:24
moim zdaniem ta gra jest po prostu genialna :)

Osadnicy: Narodziny Imperium

Bogey/Reifield 2016-02-12 14:17:03
Pograwszy, pograwszy, przegrawszy (wiele razy) wygrawszy (również wiele razy), a więc stwierdziwszy, że możnawszy :) wystawić opinię: "Osadnicy - Narodziny Imperium" to gra prosta, nietuzinkowa oraz ślicznie wydana. Grafiki na kartach są pełne uroku i kolorów. Wszystko jest utrzymane w humorystycznej otoczce. Większość znaczników to znakomicie wyprofilowane i pomalowane "drewienka". Nie zawiedziesz się. Zasady są proste i przejrzyste, ich przyswojenie nie zajmuje wiele czasu. Pierwsze partie mogą wydać się zagmatwane, ale wkrótce później szybko "łapiemy" o co chodzi. Nie zawiedziesz się. Gra ma swój urok, pazur i klimat, można uświadczyć nieco myślenia i planowania (rozgrywka zostawia naprawdę wiele kombinacji, furtek i "combosów"), a nawet negatywnie integrować się z przeciwnikami ;) (Splądruj go, Splądruj !) Nie zawiedziesz się. Dla mnie Must have.

Agricola

sefirian 2016-02-12 13:37:32
bardzo dobry i wymagający mózgożer

Kawerna: Rolnicy z Jaskiń

Gelhrid 2016-02-11 23:19:44
Rewelacyjna prosta gra. Agricola 2.0

Alchemicy

Gelhrid 2016-02-11 23:11:52
Rewelacja, po zrozumieniu o co chodzi, gra prosta ale bardzo przyjemna.