ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH
No Avatar

AxeL
nick

2016-03-02 10:47:12
data rejestracji

*******
miasto

2017-09-15 23:01:58
ostatnio zalogowany

1
dodane gry

1
ulubione gry

31
posiadane gry

1
chciałby mieć gry


ULUBIONE GRY

OPINIE GRACZA

Gejsze

AxeL 2017-07-02 00:47:17
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym jak dużo genialnej, rozbudowanej gry .. z tak wieloma aspektami rozgrywki.... można zmieścić w tak małej grze 2 osobowej. Dużo dedukcji kombinatoryki, taktyki.. do tego nieszablonowe ruchy i piękne obrazki. POLECAM! 9/10

Dolina Kupców 2

AxeL 2017-02-18 20:17:54
Bardzo lubię dolinę kupców i niejako traktuje doline kupców 2 jak dodatek. Tym nie mniej jakoże jest to samodzielna gra trudno mi wyobrazić sobie sensowną rozgrywkę opartą wyłącznie na 2 części. Dlaczego? Niektóre z "ras" dodatkowych kart wprowadzają do gry zbyt dużo chaosu, lub ich akcje są upierdliwe nawet dla ich wykonawców. Leniwce i Fenki odradzam zdecydowanie pierwszy zbyt trudny do ogarnięcia (zwłaszcza na 4 osoby) z akcjami do wykonania w następnej turze, a fenki wprowadzają skrajny chaos w grze (chyba, że ktoś tak lubi). Krokoldyle wprowadzają ciekawą negatywną interakcje... i uważam, że są ok... o ile nie ma w grze szopów (albo / albo), chociaż szopy mi się trochę bardziej podobają. Dziobaki mają bardzo podobne działania do wiewiórek, więc jeśli wybierasz 1 z ras odrzuć drugą (w dziobakach się czasem rzuca kością). Tchórze są dość dobre do zarządzania ręką, rynkiem i talią... z elementem losowości (całkiem spoko). Sowy są chyba najmocniejszą z nowych ras, zwłaszcza w początkowym etapie gry pozwalają szybko pozbyć się rupieci i dobierać same potrzebne karty. Są jeszcze bobry z kolejnego mini dodatku... oparte na planowaniu kolejnego ruchu, słabe przy 4 osobachm ale myślę, że mają potencjał przy 2-3 (można przetestować). Natomiast Leniwce i Fenki zdecydowanie nie polecam. Mój ulubiony i chyba najlepiej zbalansowany pakiet kart dla 4 osób teraz to: Kameleony, Szopy / Krokodyle, Wiewiórki / Dziobaki / Oceloty, Papugi, Sowy / Pandy. Podsumowując 2 część słabsza od 1 części i jak nie masz pierwszej części, nie kupuj drugiej. Jak masz.. i ci się podoba, to możesz rozbudować opcje gry o kilka z ras dostępnych w Dolinie Kupców 2.

Mechs vs. Minions

AxeL 2017-01-27 10:41:17
Rewelacyjna gra kooperacyjna! Plusy: + cena ok. 80 USD + motyw "Legacy" + wykonanie i wypraska (nie znam drugiej gry, na tak wysokim poziomie). + dość lekka gra w zasadach, mimo tego dużo kombinowania i frajdy + bardzo fajnie przeniesiony klimat „League of Legends” na planszę + gra kooperacyjna, gdzie naprawdę czujemy się drużyną, gdzie każdy ma swój udział we wspólnym celu, brak syndromu gracza alfa. Minusy: - czasem mało precyzyjne zasady scenariusza w instrukcji, przydałoby się pokazać przykładową turę według zasad dla tego scenariusza. Polecam ściągnąć polską instrukcję i dodatkowo posiłkować się zasadami kolejnych scenariuszy na You Tubie. - trudno dostępna (do kupienia)

Colt Express: Szeryf i więźniowie

AxeL 2016-12-15 16:26:10
Jestem po pierwszej rozgrywce w ten dodatek i muszę przyznać, że wymiata. Jest to, czego się spodziewałem. Jeszcze więcej możliwości, więcej interakcji, więcej strzelania i zamieszania... czyli dobrej zabawy, do tego aż do 8 osób. Wyjątkowo podeszła mi gra szeryfem... bo wtedy też toczy się w pewnym sensie gra nad stołem pomiędzy stróżem prawa a bandytami :) Polecam jednak dodatek dla ekipy, która już zagrała w podstawkę i poprzedni dodatek. Lepiej wprowadzać rozszerzenia po kolei, bo dla nowego niezaawansowanego gracze ilość wiedzy do przekazania może być za duża. Poza szeryfem i więźniami wprowadzono też kilka innych pomysłów i udoskonaleń.... zabawa jest przednia. Fajnie że każdy z elementów rozszerzeń jest modularny, więc można ustalić zawsze które rozszerzenia używamy dla danej rozgrywki.

La Cosa Nostra

AxeL 2016-11-27 01:42:59
To jest bardzo, bardzo dobra gra oparta na robieniu brudnych interesów, przekupstwach, kradzieżach, szantażach, morderstwach i rabunkach kolegów. Pełna interakcji, jeśli gracze wczują się w klimat, to jest wręcz obłędna :) Daje 9/10 tylko dlatego, że wymaga ekipy... która akceptuje negatywną interakcję i umie wczuć się w klimat, a może to nie być łatwe. Zasady nie są bardzo trudne, ale w związku z tym co pisałem wcześniej, gra raczej nie dla początkujących.

Spiskowcy

AxeL 2016-11-20 01:17:26
Bardzo dobra, mała gabarytowo gra na 4 osoby... dla mnie odkrycie targów gier w Gdańsku... cytadela mi się nie nie podobała, list miłosny był za prosty... Maskarada była średnia... a ten tytuł mimo wielu podobieństw z poprzednikami... bardzo się spodobał wszystkim. Nie testowałem inne warianty niż na 4 graczy, ale w tym wariancie bardzo polecam. Szczególnie podoba mi się, to że zwycięstwo nie jest do końca przesądzone i do końca nie wiadomo kto wygra... na końcu losy gry mogą się bardzo odwrócić... nie ma w tym jednak przypadku, tylko kwestia dobrej taktyki, a nawet dyplomacji 9/10

Kasa i Spluwy

AxeL 2016-11-14 12:21:31
Prosta, fajna imprezówka... do tego fajne się gra już nawet przy 5 osobach. Miałem pewne obawy co do tej gry, ale przetestowałem w różnych środowiskach graczy i wszędzie gra się bardzo dobrze przyjęła. Nie ma jakiegoś zaawansowanego blefu... bardziej kwestia zachowania zimnej krwi lub wyczucia momentu ... ale i tak się gra fajnie. 8/10

Dolina Kupców

AxeL 2016-11-01 00:17:28
Musze przyznać, że jest to całkiem fajna gra w swojej kategorii. Deck building z możliwą całkiem sporą interakcją. Świetna propozycja na 4 osoby, gry która zajmuje całkiem niewiele miejsca w torbie. Bardzo fajny jest mechanizm budowania i niszczenia swojej talii... ciekawe pomysły interakcyjne.. z całą pewnością będę chciał zobaczyć również 2gą część tej gry 8/10

Fasolki

AxeL 2016-10-10 11:11:19
Fajna imprezówka na 4-5 graczy. Dużo dialogów, więc nie dla milczących analityków. Na 3 graczy nie polecam.

Pandemic Legacy - Sezon 1

AxeL 2016-08-02 10:04:04
Bez owijania w bawełnę... na chwile obecną ideał i wzór do naśladowania w kategorii gier kooperacyjnych. Gra w której rozgrywka u każdego z graczy jest inna,a podjęte decyzje mają wpływ na dalsze losy w kolejnych scenariuszach. Jednorazowa, ale i tak warto. 10/10

Splendor

AxeL 2016-06-23 14:41:52
Jak dla mnie dobra gra, ale dla początkujących, łatwe zasady do wytłumaczenia, dobre wykonanie.... doskwiera brak fabuły i średnio ciekawa rozgrywka poniżej 4 osób... dla bardziej zaawansowanych gra jest po prostu zbyt prosta 7/10

Alchemicy

AxeL 2016-06-14 00:00:23
Bardzo dobra gra, nowatorska... nie powiela innych pomysłów, idzie w coś swojego, wielki plus za to. Gra zdecydowanie zaawansowana, nie dla początkujących. Cięższa... warto siąść raz na jakiś czas, ale nie na regularne partyjki (można się zmęczyć od myślenia). Tym nie mniej dedukcja w grze jest super... i analiza ruchów przeciwników. Trochę może opaść dynamika jak ktoś za dużo myśli, ale niestety to nieuniknione... zwłaszcza u mniej doświadczonych graczy. Polecam zaawansowanym graczom, szukającym dobrej zaawansowanej gry. 8/10

Zombie 15

AxeL 2016-06-12 10:23:12
To jest dość specyficzna, taka pozytywna gra o zombiakach z luźnym klimatem. Genialne grafiki, trochę gorsze w jakości figurki, klimatyczna płyta z muzyką do gry. Co do grywalnosci to był podział w mojej ekipie, jednym się bardzo podobało... innym mniej... ale wydaje mi się, że bardziej trafiała do męskiej części graczy. Jest presja gry na czas, ale dużo więcej można poukładać i zaplanować w grze niż np. w "Ucieczce". Co do liczby graczy... w grze się tak dużo dzieje w czasie rzeczywistym, że spokojnie jak sie gra w 5-6 osób nawet to też każdy by miał coś do roboty, nawet pomimo tego, że postacie mogą grać max 4. Trochę sporo czasu na przygotowanie rozgrywki. Dla mnie 8/10

Kolejka

AxeL 2016-06-06 11:16:22
Dobra dla początkujących, ma dużo klimatu PRL :), aczkolwiek gra ma fun tylko przy 5 lub (z dodatkiem) 6 osobach (poniżej nie polecam). Zwycięstwo trochę losowe, ale zabawa super :) Trzeba się dyscyplinować z paraliżem decyzyjnym, bo inaczej się ciągnie. 7/10

Ucieczka: Świątynia Zagłady

AxeL 2016-04-26 11:03:58
Świetna expresowa gra imprezowa... dla 2-5 osób, ale warto wiedzieć parę informacji przed zakupem. Po 1 gra ma sens tylko w pomieszczeniu w którym możemy puścić ścieżkę dźwiękową z CD z muzą, odliczaniem i gongami. Odpadają więc popularne miejsca spotkań planszówkowych typu kawiarnia :( Gra z klepsydrą zamist płyty CD jest bez sensu i nie daje nawet promila fun'u jak w tym pierwszym przypadku. Po 2 grajcie tylko w pełnym 5 osobowym składzie... tylko wtedy gra wam da to co ma w sobie najcenniejsze, 4 osoby ewentualnie ... ale poniżej unikajcie by nie zepsuć sobie wrażenia. Po 3 nie graj jeśli masz problemy z sercem! Różne dziwne klątwy, kupa emocji, krzyki, błagania o pomoc, nerwowe przerzucanie kości.. To będzie wyjątkowo emocjonalne 10 minut z życia graczy, po którym trzeba się chwile uspokoić i oswoić się z wolniejszą rzeczywistością. Bardzo fajnie się gra nawet z dziećmi w wieku 6+... ale dobrze by w grze było co najmniej 2 dorosłych.

Szalone Zegarki

AxeL 2016-04-26 10:52:20
Bardzo dobra gra imprezowa dla 5-7 osób (jak się uprzeć, to można grać nawet w 10) !!! Znacznie ulepszona wersja Jungle Speed! Uważajcie na dłonie, czasem nie warto pierwszym przywalić w zegar, jeśli w gratisie dostanie się serią uderzeń po palcach.

Taboo

AxeL 2016-04-03 22:42:54
Nie jest to "zdecydowanie najlepsza gra imprezowa", ale z całą pewnościa gra dość uniwersalna na imprezach i z niskim progiem wejścia. Bardziej ograne towarzystwo będzie szukało czegoś więcej ;)

Small World

AxeL 2016-04-02 10:56:05
Small world to genialnie wydany, bardzo prosty wariant gry strategiczno wojennej w klimacie fantasy. Mechanika jest wyjątkowo prosta, więc gra ma niski próg wejścia... Polecam dla graczy wdrażających się w świat tego typu gier, lub jako przerywnik dla bardziej zaawansowanych. Całkiem ciekawy zwłaszcza wariant dla 2 osób. Dodatki też spoko, chociaż niektóre dodatkowe postacie lub umiejętności trochę przekombinowane, ale zawsze można je usunąć z puli przed grą. 8/10

7 Cudów Świata

AxeL 2016-04-02 10:43:07
Sama gra bez dodatków tez jest bardzo grywalna, ale mam gre i wszystkie 3 dodatki... jesli ci sie spodobala pdostawka to jak najbardziej polecam. Szczególnie mi się spodobało Babel, dodające dużo więcej interakcji. Plusem gry jest mozliwość gry do 7 (8 z dodatkiem) osób, tym nie mniej jesli podchodzisz do gry rywalizacyjnie, a nie imprezowo... to jakakolwiek kontrola nad tym co się dzieje na stole ma miejsce max do 4 osób. Bardzo ładne grafiki i solidne karty - 8/10

Dixit

AxeL 2016-03-28 22:50:45
Dobra dla absolutnych nowicjuszy dość uniwersalna towarzysko, dobra też jako spojler rodzinny kilku pokoleń (zasad można nauczyć zarówno 60 letnią babcie, jak i 8 letniego wnuczka). Fajna zabawa z gry... ale na krótką metę. Bo zwycięstwo jest czymś co trudno ogarnąć jakąkolwiek strategią, a kilka partii w tym samym towarzystwie sprawia, że wszystkie skojarzenia się powtarzają u danych osób... frajda ze zwycięstwa jest też średnia, bo wydaje się ono być dość przypadkowe... trudno być jednoznacznie dobrym graczem w tą gre... raz jesteś 1szy innym razem ostatni. Jeśli już grałeś w ambitniejsze gry, z całą pewnością takich będziesz szukał.. mimo tego dobrze mieć w kolekcji na wypadek towarzystwa tak różnorodnego, że trudno zaaplikować inny tytuł. 7/10

Colt Express

AxeL 2016-03-28 22:43:23
Bardzo dobra gra planszowa w klimacie westernu... zasady są proste, a dynamika jest tak duża, że świetnie nadaje się na imprezy... oczywiście pod warunkiem kompletu graczy. Rewelacyjne wykonanie. Dużo śmiechu i zabawy :) Dodatek jeszcze bardziej podkręca dynamikę gry. Polecam, 10/10

Martwa Zima: Gra rozdroży

AxeL 2016-03-26 01:59:02
Trudno mi ocenić tą gre, bo z jednej strony duży potencjał, wiele dobrych pomysłów, rewelacyjny patent z kartami rozdroży, genialne wykonanie i super klimat... z drugiej strony... jest pare niedoróbek, które mam nadzieje zostaną poprawione w dodatku. Ponad to instrukcja w niektórych miejscach niejasna. np. - co gdy skończą się towary w którejś z lokacji (np w spożywczym), a my ciągle potrzebujemy np jedzenia z kart zagrożeń, przy 4-5 graczach to jest pewniak. - czy towary zużyte dla spełnienia warunków kart zagrożeń trafiają potem na śmietnik? (jeśli tak to przy większej liczbie graczy nie da się zapanować nad śmieciami). - motyw zdrajcy również powinien zostać nieco dopracowany, to trochę bez sensu, że jak ktoś zostaje wykryty i wydalony z kolonii, musi wziąć sobie karte zupełnie nowych celów i od nowa zacząć je zbierać, nawet jeśli to 1 tura przed końcem gry. Rola zdrajcy powinna być bardziej elastyczna i dać większe pole do działania jak i do blefu... podobnie jak w Battlestar Galactica. Fajnie też jakby tożsamości (również zdrajcy) zaczęły być odkrywane z czasem, a np skompletowanie jakiegoś celu indywidualnego przed wykonaniem zadania grupy dawałoby Ci jakieś benefity zwiększające Twoje możliwości również na tle dalszej pomocy drużynie... bez tego nie wiadomo do końca po co to zbieractwo. - czy mam obowiązek zawsze przyjmować ocalałych, gdy trafię na ich kartę, czy też mogę zignorować taką kartę? (inaczej liczba darmozjadów jest nie do ogarnięcia). - z tą kostką też powinna być jakaś dodatkowa forma bronienia się przed sytuacją gdy ktoś wchodzi do lokacji z ludźmi i zabija go zombie... bo tak, można skończyć fajnie się zapowiadającą gre ... nagle w 10 sekund. - karty zagrożeń powinny wprowadzić coś ciekawszego niż za każdym razem przeszukiwanie magazynów za towarem z danej kategorii Reasumując świetna gra!! ... mega potencjał, ale czekam na mam nadzieje dobry dodatek, wtedy będzie 10/10 (teraz 7/10).

Hocki Klocki

AxeL 2016-03-26 01:52:49
Zaskakująco dobra, innowacyjna gra imprezowa. Dużo emocji i zabawy :) 9/10

Kawerna: Rolnicy z Jaskiń

AxeL 2016-03-26 01:50:19
Z tym czy lepsza czy gorsza od Agricoli to są różne opinie. Grałem w oba tytuły tyle, że posiadam tylko Kawerne. Moim zdaniem poprawiono w Kawernie kilka błędów Agricoli i dodano nowe możliwości... ale niektórym owe błędy może wydawały się zaletami. Dla mnie to jest jedna z moich ulubionych gier średnio-cięższego kalibru. Wykonanie rewelacja i duży plus za możliwość gry w aż 7 graczy... nie polecam w 7 graczy się uczyć tej gry, ale jeśli się zbierze 7 doświadczonych graczy, którzy już w to grali, to wariant na 7 graczy wymiata. W swojej kategorii 10/10

Pięć Klanów

AxeL 2016-03-26 01:45:00
Bardzo dobra eurogra typu work and placement... bardzo dużo wyborów i różnych dróg zwycięstwa, dobrze zbalansowana interakcja. Genialne wykonanie, świetny - innowacyjny z pomysł z zagrywaniem akcji plemion, do tego każda rozgrywka inna. Świetna skalowalność, gra jest bardzo inna na 2,3,4 osoby, ale mimo to w każdym wariancie gra bardzo wciąga. Czas rozgrywki średni z dodatkiem 1-2 godz. W tej kategorii nie znam lepszego tytułu. Polecam (dodatek Artisans of Naqala również). 10/10

Tajniacy

AxeL 2016-03-26 01:36:35
Klimat tajniaków zerowy, grafiki słabe... ale mimo to.... bardzo dobra gra analityczna, dobra na imprezy w każdym gronie od 4 wzwyż, ale nie jest to gra wzbudzająca emocje pokroju innych szlagierów imprez, dlatego 8/10, a więc POLECAM!.

Szeryf z Nottingham

AxeL 2016-03-26 01:33:09
Rewelacja na bardziej kameralne imprezy w 5 osób, trochę słabiej w 4... w 3 nie polecam. Oczywiście w tą gre trzeba umieć się wczuć... nie każdy się nadaje, ale jak znajdzie się właściwa ekipa,.... zabawa rewelacyjna... i kupa satysfakcji z przechytrzenia innych graczy :)

Avalon

AxeL 2016-03-26 01:30:12
Absolutny top 1 gier imprezowych dla mnie, ale są wymagania... 8-10 osób (ze wskazaniem na 10) i odpowiednio wyluzowana ekipa, która wczuje się w role. Jeśli nie spodobała Ci się ta gra, to znaczy że albo nie miałeś odpowiedniej ekipy, albo sam się do tego typu gier nie nadajesz. POLECAM!