ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH
No Avatar

Mixthoor
nick

2017-10-04 19:09:23
data rejestracji

*******
miasto

2017-11-26 00:18:23
ostatnio zalogowany

1
dodane gry

15
ulubione gry

25
posiadane gry

0
chciałby mieć gry


OPINIE GRACZA

Mr. Jack Pocket

Mixthoor 2017-11-26 01:36:05
Świetna gra dla dwóch osób. Asymetryczna, w której każdy z graczy ma odmienne cele. Uwielbiam ją grać z przyjacielem, w przerwie między planszówkami bądź na pożegnanie. Istnieje również wersja cyfrowa, która również sprawdza się, gdy nie ma przy nas drugiej osoby. Rozgrywka szybka i emocjonująca. Często zdarza się, że sugerowany czas gry nam się wydłuża dzięki kombinowaniu i uważnemu dobieraniu znaczników akcji. Gra nadaje się również na podróże koleją, gdyż nie zajmuje wiele miejsca. Wygrana/porażka nie kończy się przypadkiem. Jest to wynik naszego roztropnego bądź nieuważnego myślenia. Osoby, które mają z tym problem, niestety niesłusznie zaniżają ocenę tej gry.

Alchemicy: Królewski Golem

Mixthoor 2017-11-26 01:22:23
Iście królewski dodatek składający się z 4 części. Pierwsze rozszerzenie "Kapitał Początkowy" zawiera sporą ilość kart, wykorzystywanych przy rozpoczęciu rozgrywki. Dzięki nim gracz może uzyskać większą ilość składników, punktów prestiżu, artefaktów bądź złotych monet niekiedy kosztem innych elementów. Wprowadza to różnorodność podczas pierwszej rundy i powoduje, że każdy gracz rozpoczyna grę z innym zestawem ekwipunku. Drugie rozszerzenie o nazwie "Duży Ruch" wprowadza różnorodność na polu wyboru kolejności wykonywania akcji. Składa się ono z kilku plansz podzielonych na rundy 1-2,3-4,5-6 i pozwala na losowe wprowadzanie zmian w systemie nagród za niższe bądź wyższe pozycje drabiny kolejności. Dzięki temu rozszerzeniu początek każdej rundy jest unikatowy. Kolejnym dużym pakietem jest "Królewska Encyklopedia", w której gracz ma możliwość publikowania teorii aspektów, zawartych w poszczególnych składnikach. Jest to świetna alternatywa dla osób, które mają wiedzę na temat poszczególnych aspektów, lecz brakuje im informacji dotyczących alchemonów. Podczas publikacji danej teorii gracz sam wybiera, jaki alchemon (kolor, znak) należy do konkretnego składnika. Dzięki temu publikowane teorie różnią się podczas kolejnych rozgrywek, a gracze mają jeszcze większe pole do popisu. Dodatkowo gracz ma dostęp do Królewskiej Biblioteki, w której może poznać rodzaj danego składnika: księżycowy lub słoneczny. Ułatwia to eliminację alchemonów podczas analizowania wyników badań i szukania tego właściwego. Ostatnim, najcięższym i najbardziej atrakcyjnym rozszerzeniem jest "Projekt Golem", w którym gracz ma możliwość ożywienia kamiennego monstrum. Do tego celu niezbędne jest analizowanie reakcji golema na działanie poszczególnych składników: bicie serca magicznej istoty, ulatywanie pary z uszu bądź zupełny brak reakcji. Następnie gracz musi przeanalizować wyniki eksperymentów i stwierdzić, czy dany aspekt powoduje określoną reakcję, czy też nie. Po każdym zakończonym badaniu, na koniec rundy gracz ma możliwość złożenia przed królem raportu postępu prac nad ożywianiem kamiennego monstrum, wartego wiele punktów na koniec gry. Na potrzeby dodatku twórcy przygotowali nową wersję aplikacji, bez której ożywianie golema jest zupełnie niemożliwe. Największym testem tego rozszerzenia było sprawdzenie jego balansu w stosunku do pozostałych elementów gry (publikacja teorii dotyczących alchemonów i aspektów, kolekcjonowanie artefaktów, wygrywanie konkursu warzenia mikstur). Otóż można wygrać grę, skupiając się tylko na ożywianiu golema i składaniu prawidłowych raportów z prac nad jego ożywianiem, bez publikacji teorii, bez kupowania artefaktów, bez brania udziału w konkursie ostatniej rundy! Przetestowałem ten właśnie wariant w grze 3 osobowej - rozgrywka była emocjonująca i satysfakcjonująca, nie mówiąc już o dumie i uznaniu innych graczy. "Królewski Golem" jest pakietem 4 fantastycznych rozszerzeń, które można dodawać stopniowo do każdej kolejnej rozgrywki. Instrukcja jest bardzo czytelna. Nie mogę się nadziwić sposobu, w jaki twórcy rozwinęli swoją grę. Gracz ma ogromne możliwości i pole do popisu, dzięki czemu Alchemicy stają się jeszcze bardziej emocjonujące i różnorodne. Z przyjemnością do nich wracam, a także ochoczo wdrażam nowych graczy. Dla fanów podstawowej gry, "Królewski Golem" jest obowiązkowy.

Alchemicy

Mixthoor 2017-11-26 00:35:05
Wiele opinii na temat tej gry jest zadziwiająco mylnych: artefakty zbyt potężne, efekt neutralny warzenia zostawiający nas daleko w tyle, niewiele możliwości ruchu, długi czas rozkładania elementów gry. Bynajmniej. Grę pokazałem swojej drugiej połówce na początku naszej przygody z grami planszowymi i nie sprawiło jej żadnych problemów ogarnięcie zasad. Obecnie rozgrywki kończą się minimalną przewagą punktową jednej lub drugiej strony. W grze jest wiele zasad, jednak dobrze przygotowany Mistrz Gry z łatwością wprowadzi nowe osoby do świata Alchemików. Grę można wygrać bez korzystania z artefaktów - sprawdziłem tę możliwość w rozgrywce 3-osobowej. Gdy dopisze nam szczęście, już w drugiej rundzie możemy odkryć alchemon danego składnika. Następnie podczas kolejnych rund można skupić się na krzyżowaniu planów innych graczy, odkrywaniu kolejnych alchemonów, celowemu publikowaniu fałszywych teorii bądź przygotowaniu na konkurs warzenia mikstur. Cudownym momentem gry jest odkrycie alchemonu składnika i powrót do wyników naszych poprzednich testów, co owocuje odkryciem kolejnych alchemonów. Gdy po pierwszym warzeniu otrzymamy miksturę neutralną, już w trzecim warzeniu możemy znać aż 2 alchemony. Metod na rozwiązanie tajemnicy alchemonów jest wiele i od nas zależy, w jaki sposób najszybciej i najefektywniej do takiego rozwiązania dotrzemy. Instrukcja podpowiada, że podczas gry osób zaznajomionych z mechaniką gry wraz z osobami nowymi, ci pierwsi mogą korzystać z mniejszej ilości składników dostępnych na początku rozgrywki i mistrzowskiego podważania teorii. Dzięki temu rozgrywka jest interesująca i wymagająca zarówno dla doświadczonych graczy, jak i tych świeżych. Czas rozłożenia gry jest krótki (niecałe 5 minut), jeśli wszystko mamy poukładane i posortowane w workach strunowych. Osobiście współczuję osobom, które poświęcają aż 30 minut na przygotowanie elementów gry... Oprawa wizualna Alchemików jest przejrzysta, przepiękna, barwna, komiczna i solidna. Elementy tekturowe są bardzo twarde i grube, zaś kostki i ampułki błyszczące. Podczas rozgrywki można korzystać z aplikacji na systemach IOS, Andorid i Windows bądź wersji przeglądarkowej pod adresem http://gserver.czechgames.com/alchemy/. Jeśli w pomieszczeniu jest zbyt ciemno, aby skanować składniki, można je dodać ręcznie z dostępnej puli. W grze podstawowej korzystanie z oprogramowania jest opcjonalne. Do gry wydany został oficjalny dodatek, który moim zdaniem jest wręcz obowiązkowy i warty swej ceny.

Abyss: Kraken

Mixthoor 2017-10-04 19:22:36
Abyss: Kraken jest świetnym dodatkiem, który urozmaica grę podstawową i może być rozgrywany już od pierwszych partii z elementami Abyss. Dodaje nielegalną walutę, która de facto nie jest czarną perłą, lecz srebrną. Jej zastosowanie ma sens i pozwala na strategiczne rozgrywanie partii nawet kosztem minusowych Punktów Wpływu, które podliczane są przy finale gry. Pozostałe elementy (nowi Lordowie: Przemytnicy, Wartownicy, przedstawiciele istniejących już 5 ras; nowe kartony Miejsc: w szczególności Pola Łupów; nowa Rasa Krakenów, nazywana przez nas pieszczotliwie "karakanami") idealnie komponują się z elementami podstawowymi gry i uatrakcyjniają rozgrywkę. Elementy Abyss: Kraken można spakować do opakowania Abyss. Całość jest stabilna i nie wysypuje się, przy obracaniu lub przy transporcie pudełka.

Abyss

Mixthoor 2017-10-04 19:21:09
Gra sprawdza się w rozgrywce na dwie osoby. Jest niezwykle klimatyczna, choć w moim gronie nie wszystkim się podobała. Rozegrałem już kilkanaście partii dwuosobowych, wiele z nich przegrałem, co zachęcało mnie tylko do kolejnych prób. Obowiązkowo należy dołożyć Abyss: Kraken, który urozmaica grę, dodając nowych Lordów i wiele innych elementów. Miło mi się do niej wraca, zwłaszcza, gdy w pokoju panuje półmrok, a do uszu dolatuje melodia np. z serialu Wikingowie. Skrupulatne i zimne kalkulacje triumfują przy finale gry, gdy podliczane są punkty. Wyraz twarzy przeciwnika jest wtedy niemalże bezcenny. Na plus zasługuje oprawa wizualna i wysokiej jakości, twarde znaczniki Miejsc. Karty Lordów są duże i wyraźne, a ich sylwetki przepięknie zilustrowane. Mechanika gry z dodatkiem sprawdza się w przyjaznym wariancie gry, jak i negatywnym, gdy umiejętności Lordów wykorzystywane są do tego, by popsuć plany przeciwnika. Minusem są automatyczne wygrane w walce z potworem podczas I fazy gry (Eksploracja głębin) oraz moim zdaniem zbyt mała ilość kart tychże potworów. Wydawcy należy się szacunek i ogromny plus za dostarczenie mi brakujących elementów (4 Miejsc, kilku znaczników i kart Lordów z dodatku), mimo, iż grę z dodatkiem zakupiłem w innym sklepie. Dziękuję bardzo serdecznie. Ukazuje to profesjonalizm rebel.pl w każdym calu i troskę o klienta najwyższej jakości.