ŚWIAT
GIER
PLANSZOWYCH

Szazon
nick

2016-02-25 10:13:47
data rejestracji

*******
miasto

2017-08-02 13:52:40
ostatnio zalogowany

85
dodane gry

29
ulubione gry

84
posiadane gry

46
chciałby mieć gry


OPINIE GRACZA

Pierwsi Marsjanie: Przygody na czerwonej planecie

Szazon 2017-08-02 13:59:35
„ Pierwsi Marsjanie – Przygody na Czerwonej Planecie”, czyli Robinson na Marsie? Plusy: 1. Solidne komponenty. 2. Grafiki. 3. Aplikacja (daje wielkie możliwości rozwoju tytułu). 4. Tryb solo. 5. Kampania. 6. Mechanika. 7. Poziomy trudności. Minusy: 1. Brak wypraski. 2. Aplikacja (bateriożerność). 3. Instrukcja. „Pierwsi Marsjanie – Przygody na Czerwonej Planecie”, wrażenia po 4 rozgrywkach solo w 1.(x2) i 2.(x2) scenariusz. (Wersja przedsprzedażowa) Po otwarciu pudła ukazują się naszym oczom bardzo ciekawe grafiki, solidne i klimatyczne znaczniki oraz figurki (aż trzy), ale są one bardzo szczegółowe i wykonane z twardego tworzywa. Plansza na pierwszy rzut oka nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia, lecz wystarczyło przygotować ją do rozgrywki (przy pomocy aplikacji) i z kawałka tektury stała się panelem sterującym z tablicą kontrolną i radarem. Znaczniki z półprzezroczystego plastiku wydają się świecić jak prawdziwe kontrolki (oczywiście przy odpowiednim oświetleniu), za to czarne kosteczki czasami mi „znikały” (to może też kwestia oświetlenia… a może tylko ślepoty). Aplikacja zastępuje nam karty wydarzeń i przygód, które znamy z Robinsona, w zamian dostajemy karty uszkodzeń, ulepszeń, badań i jeszcze kilka talii. Jest też dużo żetonów, kafelków i innej tektury oraz kości, które działają tak jak w Robinsonie. Podczas rozgrywki często (a może i zawsze) będziemy zmuszeni wybierać mniejsze zło np. zastąpimy niedziałającą część z działającą częścią z innego pomieszczenia, w którym ta usterka będzie mniej dotkliwa dla funkcjonowania HUB-a (w danym scenariuszu). Będą zdarzać się sytuacje, kiedy będziemy zmuszeni odłączyć całe pomieszczenie, aby uporać się z deficytem tlenu czy energii elektrycznej a maszyny, które mają nam pomagać przetrwać będą ulegać awariom. Opuszczenie HUB-a w celu eksploracji Marsa jak i pozyskiwania z niego niezbędnych surowców to niebezpieczne wyprawy, które mogą zakończyć się długą i bolesną śmiercią…, ale żeby nie było tak strasznie Mars skrywa też rzeczy, które (jeśli żywi dostarczymy je do HUB-a) ułatwią nam przetrwanie na tym czerwonym diable zwanym Marsem. Warto wspomnieć jeszcze o „kartach” przygód, ponieważ w przeciwieństwie do Robinsona nie możemy przewidzieć, jakie i kiedy pojawią się konsekwencje naszych decyzji. Jeśli uda nam się przetrwać i zakończyć scenariusz sukcesem daje satysfakcję, która wzrasta proporcjonalnie do poziomu trudności. Czy „Pierwsi Marsjanie” to „Robinson Crusoe” w nowej oprawie? Stanowczo i bezapelacyjnie NIE! Mamy tu mechaniki, które znamy z Robinsona (po 2 pionki do zarządzania działaniami kosmicznych osadników, po 3 kości do rozpatrywania akcji, itp.), ale trzeba pamiętać, że gry korzystające z tych samych mechanik bywają od siebie bardzo różne i tak jest w tym przypadku. W „ Pierwszych Marsjanach” mamy zapowiedzianą przez autora szczyptę gry euro jak i losowość oraz przygodę, takie połączenie do mnie przemawia i moim zdaniem to bardzo dobra gra. Aplikacja daje ogromne możliwości rozwoju gry bez konieczności drukowania nowych kart a to może (i mam nadzieję, że tak będzie) przełożyć się na ilość darmowych dodatków i długowieczność tytułu. Grę polecam i oceniam na 8/10

Ragers: Mistrzowie Areny

Szazon 2017-05-04 08:48:24
„ Ragers: Mistrzowie Areny”, czyli „ papier, kamień, nożyce” na sterydach. Plusy: 1. Oprawa graficzna. 2. Proste zasady. 3. Kompaktowy rozmiar. 4. Dynamiczna rozgrywka. 5. Cena. Minusy: 1. Cienkie karty. 2. Pudełko mogło być jeszcze mniejsze. „ Ragers: Mistrzowie Areny” to szybka karcianka dla lubiących dynamikę i losowość, która może istotnie wpłynąć na wynik rozgrywki, ale można a nawet trzeba momentami pogłówkować. Cóż więcej napisać? Szybka gra, która umili nam 2-3 kwadranse. 7/10

Pandemic: Czas Cthulhu

Szazon 2016-11-24 12:35:39
„Pandemic – Czas Cthulhu”, czyli epidemia szaleństwa. Plusy: 1. Oprawa Graficzna. 2. Znana mechanika i zasady. 3. Solidne wydanie. 4. Regrywalność. 5. Poziom trudności. 6. Wypraska. 7. Klimat. Minusy: 1. Jakość kart i wymiary kart Przedwiecznych. „Pandemic – Czas Cthulhu”, to tytuł, który łączy dwie, bardzo lubiane przeze mnie rzeczy, a mianowicie „Pandemika” i prozę Lovecrafta. To połączenie „kupiło mnie” już w momencie pojawienia się pierwszych informacji o wydaniu tego tytułu. Rozgrywka wciąga gracza w szaleńczy wir walki z Okultystami i Przedwiecznymi już od pierwszej chwili. Oprawa graficzna i figurki oddają klimat znakomicie. Rozgrywka jest dynamiczna i emocjonująca. Jak w zwykłym „Pandemiku” mamy wiele do zrobienia a mało czasu. W tym tytule nie przytrafi się nam rozprzestrzenianie choroby i reakcja łańcuchowa, co jest logiczne, przecież kultyści nie rozmnażają się przez mitozę, ale za to mamy przebudzenie Przedwiecznych. Shoggothy potrafią skutecznie uprzykrzyć życie i doprowadzić do szaleństwa. Jedyny mankament to wymiary kart Przedwiecznych, do których nie ma idealnych koszulek. Gra jest bardzo dobra i z czystym sumieniem polecam ją każdemu, lubiącemu grać w „Pandemika” i lubiącego klimaty Lovecrafta. 8/10

Simurgh: Zew Władcy Smoków

Szazon 2016-11-15 11:56:29
„Simurgh: Zew władcy smoków”, czyli jeszcze więcej smoków i jeszcze mniej miejsca na stole. Plusy: 1. 8 modułów w jednym pudle. 2. Możliwości łączenia modułów ze sobą. 3. Wykonanie spójne z wersją podstawową. 4. Proste zasady dodatków. Minusy: 1. W pudle prawie samo powietrze. „Simurgh: Zew władcy smoków”, to zestaw dodatków (modułów), które dodają: nowe kafle smoków, celów i akcji, nową dwustronną planszę, 2 rodzaje nowych pionków oraz karty. Oprawa graficzna jest dokładnie taka sama jak w podstawce. Dodatkowa plansza zajmuje cenne miejsce na stole, ale warto wygospodarować trochę przestrzeni, bo „Zapomniana Metropolia” to chyba najlepszy z dodatków. To, co najbardziej mi się podoba w „Simurgh: ZWS” to możliwość łączenia modułów ze sobą, prawie dowolnie. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Moi faworyci to „Zapomniana Metropolia”, „Powroty” i „Łotrzy”. Trzeba pamiętać, że ten dodatek nie robi rewolucji, a tylko rozwija „Simurgha”, to nadal eurosuchar w pięknej oprawie i nadal boryka się z uciekającym klimatem. Będąc na fali entuzjazmu i zauroczenia „Simurghiem” oceniłem podstawkę na 7/10 z dopiskiem +2 z dodatkami. Musze się z tego wycofać. Patrząc na chłodno, po rozegraniu kilku, może kilkunastu partii dodam tylko 1 punkt. Polecam i oceniam grę z dodatkiem na 8/10.

Znak Starszych Bogów – Bramy Arkham

Szazon 2016-11-15 11:52:44
„ Znak Starszych Bogów – Bramy Arkham”, czyli nocny wypad na miasto. Plusy: 1. Nowe talie przygód. 2. Całkiem nowe elementy. 3. Nowe mechaniki. 4. Proste nowe zasady. 5. Podniesiony poziom trudności. 6. Możliwość dołączenia błogosławieństwa i klątwy z poprzedniego dodatku. Minusy: 1. Hmmm… „Znak Starszych Bogów – Bramy Arkham” to pozycja obowiązkowa dla każdego posiadacza podstawki „ZSB”. Dodatek wzbogaca rozgrywkę o nowe elementy oraz podnosi poziom trudności. Całkiem nowe elementy skutecznie przedłużają żywotność tytułu. Gra jest dynamiczna, emocjonująca i potrafi skopać tyłek, ale nadal nie jest grą, w której przegramy większość partii. Dzięki temu możemy do niej usiąść z „niedzielnym graczem” i nie będzie odczuwać frustracji z ciągłych porażek. Można powiedzieć, że wraz z tym dodatkiem dostajemy „Znak Starszych Bogów 2.0”. To trzeba mieć. Polecam 9/0.

Znak Starszych Bogów – Nieznane Siły

Szazon 2016-11-02 13:21:38
„Znak Starszych Bogów – Nieznane Siły”, czyli więcej kości i nie tylko. Plusy: 1. Klątwa i Błogosławieństwo (2 nowe kości). 2. Trochę wyższy poziom trudności. 3. Nowe karty. Minusy: 1. Tylko odświeża tytuł. 2. Poziom trudności nadal niewymagający. „ZSB – Nieznane Siły” to dodatek (pierwszy, ale nie ostatni), który musiał się ukazać. Poziom trudności podstawki jest śmiesznie łatwy, co przekłada się na regrywalność, niestety negatywnie. Ten dodatek próbuje to naprawić i robi to dobrze. Nowe karty mitów potrafią porządnie dać w kość a karty przygód, nierzadko, są wyzwaniem. Klątwa uprzykrza życie na tyle, że chcemy się jej pozbyć jak najszybciej, a błogosławieństwo chcemy utrzymać jak najdłużej. Instrukcja mówi nam jak łączyć elementy dodatku z podstawką, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby samemu zmienić kilka rzeczy i jeszcze bardziej podnieść poziom trudności. Podsumowując, „ZSB – Nieznane Siły” to dodatek obowiązkowy dla każdego, kto polubił podstawową wersję i chce do niej wracaj jeszcze z większą przyjemnością. Poziom trudności nadal nie jest wysoki, ale wygranie daje większą satysfakcję. Dodatek ten nie modyfikuje gry na tyle, aby uczyć się zasad od nowa, ale przyjemnie ją odświeża. Grę z dodatkiem oceniam na 8/10.

Zaklinacze

Szazon 2016-11-02 11:43:41
„ Zaklinacze”, czyli pasjans fantasy z przymrużeniem oka. Plusy: 1. Proste, wręcz banalne zasady. 2. Grafiki. 3. Mechanika budowy oręża. 4. Kilka wariantów gry. 5. Regrywalność. Minusy: 1. Mało odczuwalny klimat. 2. Momentami monotonna. „ Zaklinacze” to tytuł, który jest genialny w swojej prostocie. Mechanizm tworzenia ekwipunku jest bardzo sprytnie skonstruowany. Zasady są tak proste (nie prostackie), że zagrać można z laikiem po 1-2 minutach tłumaczenia zasad i zademonstrowaniu ikon. Grafiki cieszą oko, a teksty pojawiające się na kartach bywają zabawne. Rozegrałem około 10 partii w 2 osoby i grało się przyjemnie, zabawnie i bywało emocjonująco, gdy wchodziła negatywna interakcja. Pojawiają się w grze momenty trochę monotonne, ale niemęczące. Jeśli chodzi o klimat to nie można wymagać od tak prostej, ale nie prostackiej karcianki, aby wciągała nas w świat fantasy jak potężnie rozbudowane tytuły. Ma być łato, lekko i przyjemnie. I tak właśnie jest. „Zaklinacze” mają ogromny potencjał do modyfikowania, tworzenia nowych zasad i trybów gry. Sam zabrałem się za wariant solo i mam nadzieję, że po dopracowaniu kilku rzeczy będzie sprawdzać się dobrze, a gdy skończę na pewno go opiszę. „Zaklinacze” to bardzo dobry tytuł, który sprawdzi się w każdych warunkach, czy to impreza, czy też spokojny jesienno-zimowy wieczór. Grę polecam z czystym sumieniem i oceniam na 7/10. Z tego miejsca chciałem bardzo podziękować całemu zespołowi ŚGP za możliwość cieszenia się tym tytułem. Raz jeszcze dziękuję.

Wiek Pary

Szazon 2016-09-15 10:17:44
„ Wiek Pary”, czyli jak zdobyć tytuł mgr inż. w weekend. Plusy: 1. Solidne wydanie. 2. Proste zasady. 3. Czytelne grafiki/symbole 4. Interakcja 5. Mechanika 6. Regrywalność Minusy: 1. Uciekający klimat Steampunka. 2. Brak wypraski. „ Wiek Pary”, to bardzo ciekawy worker placement, którego zasady są łatwe, ale wprawy w tworzeniu maszyn nabierzemy po kilku partiach. Pierwsze partie to budowa maszyn po omacku, bo nie wiemy jeszcze jak to wszystko działa i jak podejść do tej inżynierskiej zagwozdki a to zachęca do kolejnych rozgrywek. Czuć w grze klimat tworzenia maszyn, czuć, że tworzymy coś, co po uruchomieniu buchnie parą, koła zębate pójdą w ruch a wszędobylskie żarówki rozżarzą, jak kontrolki w moim starym samochodzie. Klimat odczuwalny, ale nie klimat steampunka, określiłbym go, jako industrialny. Interakcja wymusza podjęcie decyzji czy budujemy maszynę dla siebie czy też chcemy skusić innych do jej aktywacji. Ma to wpływ nie tylko na ilość punktów i profity, ale i na czas rozgrywki. Moim zdaniem gra w 4 osoby to maksymalny wariant, ponieważ przy 4 osobach robi się mały chaos na stole i trudno ogarnąć wszystkie maszyny. Gra ma swój specyficzny urok, który potęgują grafiki, które są czytelne i idealnie wpasowują się w klimat, choć urodą nie powalają. Grę polecam 7/10

Milionerzy i bankruci

Szazon 2016-08-28 14:27:30
Milionerzy i bankruci – czyli być jak Bill Gates by po chwili zostać Panem Mietkiem spod monopolowego. Plusy: 1. Bardo proste zasady, wręcz intuicyjne 2. Wypraska 3. Szybka rozgrywka (30 minut to stanowczo za dużo) 4. Mechanika wzorowana na pokerze 5. Punktowanie po zakończeniu rozgrywki (nie masz kasy lub masz jej najmniej? Przegrywasz nawet jeśli zgarnąłeś/łaś większość dóbr) 6. Możliwość zagrania w podróży Minusy: 1. Kilka grafik nie trzyma poziomu 2. Karty pieniędzy mogłyby być solidniejsze 3. Miejsce nadrukowania nominałów Gra spodoba się osobą lubiącym pokera i licytacje. Bardzo fajny przerywnik na imprezach (szczególnie w gronie pokerzystów). Jak na grę „przerywnikową” to dobry tytuł 6,5/10

Światowy konflikt

Szazon 2016-08-28 14:26:18
Światowy konflikt czyli… konflikt światowy. Plusy: 1. Mechanika 2. Grafiki 3. Proste zasady 4. Karta podpowiedzi 5. Kompaktowy rozmiar Minusy: 1. Minimalna sensowna ilość graczy 3 2. Koszulki na karty się przydadzą Dobra gra imprezowa na wolny kwadrans. Gdy zagrywane karty okrasimy niebanalnym komentarzem gra okazuje się ogromnym nośnikiem świetnego humoru, ale to zależy z kim gracie. Wydawca mówi nam, że można zagrać już we dwie osoby ale to chyba żart, 3 osoby to absolutne minimum. „Światowy konflikt” to dobra, szybka, gra imprezowa na 1-3 rozdania. Polecam 6/10.

Kolejka

Szazon 2016-08-28 14:23:41
Dobra gra na imprezy i nie tylko szczególnie dla osób pamiętających realia PRL i/lub fanów twórczości S. Barei. Plusy: 1. Klimat 2. Grafiki 3. Mechanika 4. Humor Minusy: 1. Jakość kart (choć to podkreśla klimat PRL) Gra która zapewnia dużą dawkę humoru i pozwala wrócić do dawnych lat. Najlepiej się gra od 3 graczy. Polecam a grę oceniam na 7/10

Orły i Rakiety

Szazon 2016-08-28 12:34:43
Dobra gra o ciekawej tematyce. Plusy: 1. Klimat 2. Grafiki 3. Mechanika 4. Solidnie wydana 5. Zróżnicowane strony konfliktu Minusy: 1. Jakość kart (średnia) 2. Tytuł (gdyby nie promocja nie wiem czy zwróciłbym na nią uwagę) Gra się ciekawie i wzbudza emocje. Tryb dla więcej niż 2 graczy jest tylko na papierze. Ciekawa gra w którą warto zagrać. 6/10

51. Stan: Master set

Szazon 2016-08-02 12:19:28
„ 51. Stan master set”, czyli pasjans post-apo. Plusy: 1. Proste zasady 2. Instrukcja 3. Grafiki 4. Drewniane znaczniki 5. Klimat 6. Regrywalność 7. Wariant solo 8. Mechanika 9. Dodatki w komplecie Minusy: 1. Cienkie karty 2. Ograniczone możliwości interakcji „ 51. Stan master set” to bardzo przyjemny „pasjans” w klimacie postapokaliptycznym. Rozgrywka jest dynamiczna i się nie dłuży. Interakcja między graczami ogranicza się do rabowania lokacji a szkoda, bo można by pokusić się o jeszcze kilka możliwości dokopania przeciwnikowi. W grze mamy sporo możliwości „ruchu” (każdą kartę można zagrać na 3 sposoby) i kilka dróg do zwycięstwa. Dodatki urozmaicają rozgrywkę i podnoszą regrywalność. Polecam 8/10

Multiuniversum

Szazon 2016-07-31 19:17:24
„Multiuniversum”, czyli atak wściekłych żelek i nie tylko. Plusy: 1. Grafiki 2. Mechanika 3. Proste zasady 4. Interakcja 5. Skalowalność 6. Wariant solo 7. Cena 8. System punktacji Minusy: 1. Cienkie karty „Multiuniversum” to świetna karcianka o genialnej tematyce, klimacie i z dobrym delikatnym humorem. Rozgrywka wymaga główkowania, bo jest kilka sposobów na zdobywanie punktów. Gra się świetnie we 2, 3, 4 osoby (w piątkę nie grałem, ale też zapewne jest podobnie) a wariant solo też jest super. Tytuł ten sprawdza się nie tylko jako czekadełko, ale może być konkretnym tytułem na wieczór (2-3 godziny można przy niej spędzić). „Multiuniversum” to genialna gra, polecam 8/10

Simurgh

Szazon 2016-07-31 19:16:44
„Simurgh”, czyli jak wytresować smoka. Plusy: 1. Proste zasady 2. Grafiki 3. Bardzo solidne wydanie 4. Skalowalność 5. Możliwość ustalania czasu gry i poziomu trudności 6. Mechanika Minusy: 1. Klimat gdzieś ucieka 2. Małe plansze graczy (jeśli masz egzemplarz ze wspieram.to to nie masz tego problemu) „Simurgh” to piękny worker placement, który cieszy oko. Jest tu sporo decyzji do podjęcia, ale nie obciąża to zwojów mózgowych, co czyni tytuł stosunkowo lekkim, choć rozmach z jakim wydano „Simurgha” robi wrażenie ciężkiego suchara. Kafle modyfikują plansze, więc każda rozgrywka jest trochę inna. Wszystko ładnie, pięknie, ale coś jest nie tak z klimatem, mimo iż gra wygląda pięknie, mechanika jest super, to pojawia się problem z klimatem który nie porywa. Nie wiem czy to przez pionki, które jakoś mi nie pasują, są ok ale nie trzymają poziomu pozostałych elementów, a może to przez to, że… nie wiem. Gra jest bardzo dobra, polecam 7/10 (z dodatkami +2)

Pocket Imperium

Szazon 2016-07-25 16:29:38
„Pocket imperium”, czyli kosmos w małym pudełku. Plusy: 1. Małe pudełko. 2. Proste zasady. 3. Grafiki na kaflach. 4. Sporo możliwości modyfikowania planszy (rozkład kafli). 5. Czas rozgrywki. 6. Dobry tytuł, aby na przykładzie pokazać, na czym polega 4x. Minusy: 1. Słabo wyczuwalny klimat (subiektywne wrażenie). 2. Skalowanie. „Pocket imperium” to mała, szybka gra 4x. Osobiście czekałem w napięciu na pierwszą rozgrywkę i… się rozczarowałem. Nie ma tu klimatu, który się czuje w innych grach 4x s-f (może pocket też odnosi się do klimatu). Rozgrywka jest… no właśnie, jest dla mnie nijaka, nie ma tu emocji. Tytuł ratuje dodatek „Prosperity”, który składa się z 12 kart, ale potrafią dodać trochę emocji do tej gry. „Prosperity” to obowiązkowa pozycja, jeśli ktoś chce czerpać z „Pocket imperium” przyjemność. Gra nadaje się jako „czekadełko” w oczekiwaniu na resztę ekipy i większy tytuł. Grę oceniam na 5/10 (z dodatkiem „Prosperity” 6/10).

Pola Arle

Szazon 2016-07-20 13:06:00
„ Pola Arle”, czyli rolnik szuka… wszystkiego Plusy: 1. Solidne wydanie (tylko tektura i drewno) 2. Przejrzysta mimo mnogości elementów i grafik 3. Mechanika 4. Instrukcja 5. Zależności występujące w grze 6. Wariant solo Minusy: 1. Tylko dla lubiących euro-suchary „ Pola Arle” to bardzo dobra gra euro od specjalisty w tym temacie. Wykonanie jest świetne ( drewniane zwierzaki, tekturowe żetony drewna/desek, gliny/cegieł, odzieży itd.). W grze widać, że została przemyślana i testowana bardzo długo. Dało to taki efekt, iż wszystko tu jest logiczne – Potrzebujesz torfu? Najpierw osusz teren a potem go wykop, aby wykopać potrzebujesz łopat. Potrzebujesz więcej koni? Poczekaj do wiosny, Twój rozpłodowy ogier i klacz mają ograniczone możliwości (koń też człowiek odpocząć musi ;)) . Można by tak wyliczać i wyliczać logiczne powiązania różnych działań, ale są wszędzie i wszystko ze sobą współgra tak jak powinno. W grze mamy 9 rund a w każdej czteroosobową rodzinę do pracy i tu zaczynają się schody, bo możliwości jest mnóstwo a robotników tylko czworo. Trzeba dobrze przemyśleć, do czego ich wykorzystać, bo zła decyzja może odbić się nam czkawką na kolejną wiosnę. Musimy podjąć decyzję, w jaką dziedzinę gospodarki pójdziemy, tu kilku srok za ogon raczej nie złapiemy. Wąska specjalizacja to klucz do sukcesu. Gra jest bardzo dobra. Polecam 8/10. Ave Uwe!

Znak Starszych Bogów

Szazon 2016-07-20 13:05:36
„Znak Starszych Bogów” czyli szybko i straszno. Plusy: 1. Oprawa graficzna 2. Solidne wykonanie 3. Tematyka i klimat 4. Proste zasady 5. Mechanika 6. Instrukcja 7. Szybka i dynamiczna rozgrywka 8. Świetna na wprowadzenie w świat gier planszowych 9. Wariant solo Minusy: 1. Trzeba mieć ogromnego pecha aby przegrać. Zbyt łatwa. „Znak Starszych Bogów” to świetna gra przygodowa. Zasady są proste a nawet intuicyjne (najważniejsze informacje są zapisane na kartach). Klimat wciąga i to, że rozgrywka nie jest długa zachęca do kolejnych wypraw do nawiedzonego muzeum. Losowość jest istotną częścią tej gry ale moim zdaniem jest świetnie zbalansowana i nie przytłacza. Mnie gra się bardzo spodobała i często do niej wracam, najczęściej solo. Jeśli chcecie pograć w coś z klimatem horroru a nie macie dużo czasu na grę to tytuł dla Was. Polecam 8/10

Cthulhu światy

Szazon 2016-07-20 13:05:13
„Cthulhu światy” czyli nie taki Cthulhu straszny. Plusy: 1. Grafiki 2. Mechanika 3. Dynamiczna rozgrywka 4. Combosy 5. Regrywalność 6. Kompaktowy rozmiar 7. Solidnie wydana 8. Proste zasady Minusy: 1. Warianty dla 3 i 4 graczy 2. Instukcja „Cthulhu światy” to bardzo przyjemna i dynamiczna karcianka z dużą dawką humoru. Osobiście gram tylko we 2 osoby, warianty na 3-4 nie przemawiają do mnie. Instrukcja napisana jest słabo i to jest największy minus bo może zniechęcić. Gra się bardzo przyjemnie i chce się wracać do tego tytułu. Świetna gra na kilka rozdań albo czekadełko na resztę ekipy. Polecam 7/10

Nie Testowaliśmy Tego Wcale

Szazon 2016-07-20 13:04:07
„Nie Testowaliśmy Tego Wcale” czyli jak skończyć w minutę ;) Plusy: 1. Próg wejścia 0 2. Humor 3. Czytelne karty 4. Czas rozgrywki 1-15 minut 5. Kompaktowy rozmiar Minusy: 1. Rozgrywka ma sens w minimum 4 osoby Osobiście gra mi się podoba ale wolę tytuły z mocniejszym humorem. Nie ma obawy, że ktoś poczuje się obrażony, humor jest delikatny i pozwala dobrze bawić się całej rodzinie i grupie znajomych. Czy polecam? To zależy jaki humor lubisz. Oceniam grę na 5/10.

Sabotażysta: Pojedynek

Szazon 2016-05-12 10:05:52
„Sabotażysta – Pojedynek” czyli kilof w kilof albo kilof w plecy. Plusy: 1. Kompaktowy rozmiar 2. Wariant solo 3. Proste zasady 4. Mechanika Minusy: 1. Grafiki „Sabotażysta – Pojedynek” to szybka gra która pozwala wbić komuś kilof w plecy albo iść ręka w rękę. Gra jest ciekawym przerywnikiem lub rozgrzewką. Zaskoczyło mnie w niej to, że zajmuje sporo miejsca na stole. Polecam 6/10

Serce Smoka

Szazon 2016-05-06 16:06:05
„Serce Smoka”, czyli… mało a dużo. Plusy: 1. Grafiki 2. Solidne wydanie 3. Cena 4. Banalne zasady 5. Figurka smoka odporna na uszkodzenia Minusy: 1. Hmmm… trudno powiedzieć. „Serce Smoka” to prosta karcianka, jej losowość moim zdaniem nie jest minusem, ale z taką opinią się spotkałem. To bardzo dobra, szybka gra dla 2 graczy, która świetnie sprawdza się jako rozgrzewka w czasie oczekiwania na resztę graczy i rozłożeniem cięższego tytułu. Gra bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Polecam 7/10

Krwawa Oberża

Szazon 2016-04-29 11:04:29
„Krwawa oberża” czyli jak zarobić w branży hotelarskiej. Plusy: 1. Oryginalna tematyka. 2. Oprawa graficzna. 3. Mechanika. 4. System punktacji. 5. Kilka trybów w tym tryb solo. 6. Proste zasady. Minusy: 1. Karty są bardzo cienkie. „Krwawa oberża” to bardzo oryginalny tytuł który wyróżnia się nie tylko tematem, grafikami ale i niestandardowym rozmiarem pudełka. Gra się bardzo dobrze we 2, 3, 4 osoby lecz też wariant solo sprawia dużo przyjemności i nakłania do kolejnych rozgrywek. Największa bolączką tytułu są bardzo cienkie karty, ale mają ciekawą fakturę. Grając w ten tytuł nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że taki system prowadzenia hotelu sprawdziłby się w hotelu poselskim. Bardzo dobra, groteskowa gra. Polecam 7/10

Carcassonne

Szazon 2016-04-03 11:40:00
Gra strategiczno-logiczna dla wszystkich Plusy: 1. Proste zasady. 2. Dobre wykonanie. 3. Grywalność 4. Mnogość dodatków Minusy: 1. Mnogość dodatków. Gra która jest już klasyką dla każdego kto lubi planszówki. Ilość dodatków może przytłoczyć ale każdy znajdzie coś dla siebie. Nie mogę się zdecydować czy jest to plus czy minus („bo plus i minus to jedyne co widzę…”). Pozycja obowiązkowa 7/10

Rój

Szazon 2016-04-03 11:38:55
Gra strategiczno-logiczna dla każdego. Plusy: 1. Banalne zasady. 2. Wykonanie. 3. Grywalność. Minusy: 1. W podstawowej wersji może być za prosta dla wytrawnych graczy (szachistów) ale dodatki rozwiązują ten problem. Bardzo dobra gra dla małych i dużych. Polecam 7/10 (z dodatkami +1p.)

Neuroshima Hex!

Szazon 2016-03-15 13:00:26
Neuroshima Hex! 3.0 – czyli... i wszystko jasne! Plusy: 1. Mechanika 2. Zróżnicowane strony konfliktu 3. Proste zasady (świetnie napisana instrukcja) 4. Złożona strategia 5. Solidne wykonanie 6. Grafiki 7. Dodatki 8. Skalowalność 9. Czas rozgrywki Minusy: 1. Brak Neuroshima Hex! to tytuł którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Gra to genialne połączenie prostych zasad i złożonych strategii które rozwijamy z każdą kolejną rozgrywką. Neuroshima to idealne rozwiązanie dla osób które szukają strategii której rozegranie nie będzie ciągnąć się w nieskończoność. Prostota zasad (ogromny plus za instrukcję) pozwala zasiąść do gry nawet z kimś kto nie obcuje na co dzień z planszówkami. Ten tytuł powinien być na półce każdego 9/10

Zamki szalonego króla Ludwika

Szazon 2016-03-05 14:26:13
Zamki szalonego króla Ludwika – czyli jak w jednej sesji zostać mgr inż. od zamków. Plusy: 1. Grafiki 2. Solidnie wykonane komponenty 3. Mechanika 4. Negatywna interakcja (we dwie osoby) 5. Różnorodność kafelków 6. Proste zasady Minusy: 1. Brak wypraski, która pomogłaby ogarnąć zawartość pudełka. Zamki szalonego króla Ludwika to świetna gra dla całej rodziny. Świetnie się sprawdza na rodzinne popołudnia jak i na wieczorne imprezy. Budowanie zamków daje satysfakcję a stworzone budowle cieszą oko. Osobiście najlepiej gra mi się we 2 osoby, ale w większym gronie też gra się przyjemnie, lecz gra traci tempo. Polecam 7/10

Tezeusz: Mroczna orbita

Szazon 2016-03-02 11:10:01
Tezeusz – mroczna orbita czyli proste zasady i złożona strategia. Plusy: 1. Proste zasady 2. Solidnie wykonane plansze i znaczniki 3. Zróżnicowane strony konfliktu 4. Grafiki 5. Mechanika Minusy: 1. Kartonowa wypraska która nie sprawdza się w transporcie (rwie się) 2. Słabe wykonanie kart które powinny od razu wylądować w koszulkach Przed rozpoczęciem gry miałem obawy co do ciągłego biegania w jedną stronę i specyficznego podejścia do tematu planszy lecz moje obawy szybko zostały rozwiane i te elementy w połączeniu z mechaniką tworzą bardzo ciekawą rozgrywkę. Zasady są proste ale gra nie jest banalna. Aby wgryźć się w możliwe strategie i nauczyć się składać „kombosy”, które poślą przeciwników w niebyt, potrzeba czasu, czasu i jeszcze raz czasu ale gra jest bardzo regrywalna więc to czysta przyjemnść. Polecam i oceniam na 8/10

Small World

Szazon 2016-02-25 10:46:15
Świetna gra, prosta gra strategiczna z dużą dawką humoru. Plusy: 1. Oprawa graficzna 2. Proste zasady 3. Solidne wydanie (Days of Wonder tak już ma :]) 4. Wypraska i jej składowe 5. Grywalność 6. Humor 7. Ogromna ilość możliwości połączenia ras i zdolności. Minusy: 1. Sam nie wiem :] Gra którą powinien mieć każdy. Sprawdza się przy kameralnej, spokojnej nasiadówce jak i przy konkretniejszych imprezach. Polecam a nawet namawiam do kupna, lub przynajmniej wypróbowania tego tytułu (a na pewno zakupicie). Oceniam grę na 8/10 (z dodatkami +1p.)

Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie

Szazon 2016-02-25 10:44:53
Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie czyli bądź jak Bear Grylls. Plusy: 1. Klimat. 2. Solidnie wykonana, lecz karty powinny być w koszulkach. 3. Oprawa graficzna. 4. Mechanika. 5. Wyskalowanie. 6. Instrukcja. 7. Świetnie zbalansowani bohaterowie. 8. Dodatki, wiele darmowych. Minusy: 1. Brak wypraski, która pomogłaby ogarnąć zawartość pudełka. Robinson to świetna gra przygodowa dla jednego jak i większego grona. Od otwarcia pudełka porywa klimat, z którego nie można się wyrwać do zakończenia scenariusza. O grze powiedziano już chyba wszystko, więc nie będę się rozpisywać. Polecam 9/10

Pokój 25: Sezon 2

Szazon 2016-02-25 10:44:24
„ Pokój 25: Sezon 2” czyli dodatkowa adrenalina: Plusy: 1. Dodatkowe 2 postacie. 2. Każda z postaci otrzymuje unikalną zdolność + adrenalinę. 3. Nowe pokoje. 4. Karty Z.R.B. 5. Roboty 6. Dodatkowa dawka emocji. Minusy: 1. Wykonanie kart (cienkie, delikatne, długo nie wytrzymają, polecam zalaminować). „Pokój 25: Sezon 2” to świetnie zaprojektowany dodatek. Dodaje to wszystko czego brakuje podstawowej wersji gry. Grając z dodatkiem emocje sięgają zenitu a adrenalina skacze nie tylko bohaterom ale i samym graczom. Poziom trudności można podnieść na poziom „ultra - mega - szybko - śmiertelny”. Trzeba to mieć jeśli ma się podstawkę. Grę z dodatkiem oceniam na 9/10

Pokój 25

Szazon 2016-02-25 10:43:50
„ Pokój 25” czyli Sci-Fi z dreszczykiem. Plusy: 1. Klimat filmu „Cube”. 2. Proste zasady. 3. Tryby rozgrywki. 4. Trzyma w napięciu. 5. Kafelki i żetony wykonane solidnie. 6. Bardzo dobrze zrobione figurki. 7. Klimatyczne grafiki. 8. Wysokie prawdopodobieństwo śmierci. Minusy: 1. Wykonanie kart graczy (cienkie, delikatne, długo nie wytrzymają, polecam zalaminować). 2. Brak różnic między poszczególnymi bohaterami (dodatek to naprawia). Gra „Cube” ojjj… Gra „Pokój 25” to obowiązkowa pozycja dla każdego kto lubi serie „Cube” i klimaty Sci-Fi z elementami grozy. Planszówka trzyma w napięciu od początku do końca szczególnie przy klimatycznej muzyce w tle. Nie jest łatwo przetrwać w tym budynku ale wydostanie się z niego daje ogromną satysfakcję. Polecam każdemu wykonanie dodatku „Publiczność” (wystarczy kartka i kostka K6) oraz zakup sezonu 2. Grę polecam i oceniam na 7/10 (Dodatek +2).

Piętaszek

Szazon 2016-02-25 10:43:18
Bardzo przyjemna gra solo. Plusy: 1. Mechanika 2. Proste zasady 3. Poziomy trudności 4. Grywalność 5. System punktacji Minusy: 1. Rozmiar kart (brak pasujących koszulek) 2. Jakość kart (średnia) Można by dodać jeszcze do minusów grafiki ale to już obiektywna sprawa. Grę polecam i oceniłbym na 7/10.

Pandemia - Na krawędzi

Szazon 2016-02-25 10:42:51
Pandemia: Na Krawędzi, czyli ludzkość jeszcze bardziej zagrożona. Plusy: 1. Szalki Petriego 2. Wypraska 3. Nowe postacie i zdarzenia 4. Dodatkowa choroba 5. Bioterrorysta 6. Zwiększenie poziomu trudności. Minusy: 1. Pionki Świetnie przemyślany i zaprojektowany dodatek, który potrafi jeszcze bardziej utrudnić uratowanie świata. Gra z dodatkiem 8/10

Pandemia - Laboratorium

Szazon 2016-02-25 10:42:16
Pandemia: Laboratorium, czyli praca nad szczepionką w odpowiednich warunkach. Plusy: 1. Karta CDC – Tryb solo 2. Wypraska 3. Nowe postacie i zdarzenia 4. Fiolki z lekami 5. Tryb – Gra zespołowa 6. Zwiększenie poziomu trudności. Minusy: 1. Pionki Dodatek, który wprowadza rozgrywkę solo i tryb współpracy. Wyzwanie Laboratorium najlepiej sprawdza się w grze w 3 osoby lub więcej. Gra z dodatkiem 8,5/10

Pandemia

Szazon 2016-02-25 10:41:23
Pandemia” czyli jak krucha jest ludzkość. Plusy : 1. Wykonanie planszy i znaczników. 2. Klimat. 3. Grafiki. 4. Poziomy trudności. 5. Zróżnicowani bohaterowie. 6. Proste zasady. 7. Poziomy trudności. Minusy: 1. Wykonanie kart (słabe, cienkie, od razu powinny wylądować w koszulkach) 2. Pionki graczy wyjęte żywcem z chińczyka z lat 90. „Pandemia” to świetny tytuł co-op. Dobrze zbalansowany co pozwala się dobrze bawić graczom na różnym poziomie. Gra trzyma w napięciu. Tytuł potrafi wejść w krew jak wirusy z którymi mamy walczyć, i zmusza do ponownych rozgrywek. Polecam i oceniam na 7/10

Dobble

Szazon 2016-02-25 10:36:53
Bardzo przyjemna, luźna gra imprezowa. Plusy: 1. Kompaktowy rozmiar. 2. Przyjemne grafiki. 3. Solidne pudełko. 4. Kilka wariantów rozgrywki (można też pokusić się o wymyślenie własnej). 5. Proste zasady. 6. Świetna zabawa dla wszystkich. Minusy: 1. Jakość kart (średnia) 2. To tylko przerywnik miedzy konkretniejszymi tytułami lub rozrywka na kilka rozdań. Całego wieczoru nią nie zapełnimy. Gra sprawdza się świetnie już od 3 graczy. Warto ją mieć we własnej kolekcji i trzymać w barku. Polecam i oceniam na 6,5/10

Bright Future

Szazon 2016-02-25 10:29:23
Gra o świetnym klimacie. Plusy: 1. Grafiki 2. Mechanika 3. Wykonanie kart (bardzo dobre ale warto zainwestować w koszulki) i żetonów 4. Tryb gry ko-op, pvp oraz solo. 5. Klimat 6. Różnorodność bohaterów, przeciwników i lokacji Minusy: 1. Tryb areny Gra wprowadza w klimat jak mało która (proponuję puścić klimatyczną muzykę). Wciąga i zachęca do powrotów w otchłań epidemii i postapokaliptycznego świata podziemi. Polecam a grę oceniam na 8/10